PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca w soboty

  • 1. Data: 2003-02-03 09:08:25
    Temat: praca w soboty
    Od: "MN" <l...@N...gazeta.pl>

    Witam..Mam prośbe i zarazem dylemat...pracuje w nowej firmie od roku.Wszystko
    jest OK itd..ale jest małe ale..Prezes sobie wymyslil, ze "musimy"
    przychodzic w dwie soboty w miesiacu na 4 godz., za ktore nam oczywiscie nie
    placi.Dopiero po naszej interwencji, ze od stycznia br. tygodniowy wymiar
    czasu pracy wynosi 40 godz. łaskawie sie zgodzil, zebysmy odbierali sobie owe
    soboty "tak jakos po jedenej godzinie kazdego dnia" - taka byla odpowiedź
    prezesa.Czy prezes postepuje zgodnie z Kodeksem Pracy??? A moze robi nas w
    przysłowiowego konia??? Jak temu zaradzić???

  • 2. Data: 2003-02-03 09:23:40
    Temat: Re: praca w soboty
    Od: "Quit" <q...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MN" <l...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prezesa.Czy prezes postepuje zgodnie z Kodeksem Pracy??? A moze robi nas w
    > przysłowiowego konia??? Jak temu zaradzić???

    Zakladam, ze macie 8 godzinny dzien pracy. A zatem, 8 godzin przez 5 w
    tygodniu i ani dnia wiecej!
    Tym piatym dniem moze tez byc sobota, ale za to ktorys inny dzien musi byc
    wolny (sobota postrzegana jest jako dzien roboczy).
    Prezes ewidentnie lamie KP.

    Quit

  • 3. Data: 2003-02-03 09:41:32
    Od: "Agnieszka" <a...@N...o2.pl>

    > Tym piatym dniem moze tez byc sobota, ale za to ktorys inny dzien musi byc
    > wolny (sobota postrzegana jest jako dzien roboczy).
    > Prezes ewidentnie lamie KP.

    A w sytuacji takiej: 40-godzinny tydzien pracy, soboty wolne, w jedna sobote
    zarzad kazal nam przyjsc do pracy na 6 godzin, owszem moglismy sobie wybrac
    w terminie pozniejszym dzien wolnego 8 godzin, pod warunkiem ze te 2 godziny
    brakujace odrobimy w inny dzien. Czy to jest zgodne z prawem? Ktorym art sie
    kierowac? ;)

    Agnieszka

  • 4. Data: 2003-02-04 09:26:54
    Od: s...@p...onet.pl

    > Witam.
    1.Zgodnie z par. 104 prim paragraf 1 pkt. 2 kp. pracodawca ma obowiązek ustalić
    w regulaminie pracy system i rozkład czasu pracy. Przypuszczam że pracujecie od
    pn. do piątku.
    2.To co ponad piątek czyli sobota to godziny nadliczbowe za któr przysługuje
    wam normalne wynagrodzenie + dodatek art.134 par.1 kp.
    3.W zamian za pracę w sobotę może pracodawca udzielić ale na wasz wnisek
    udzielić wam czasu wolnego ale wtedy nie przysługuje wam w/w dodatek a tylko
    wynagrodzenie art. 143 par.1 kp.
    4. Czasuwolnego może wam udzielić także pracodawca patrzcie art.143 par.2 kp.
    5.Wnioski należą do was.Pozdrawiam
    6.kp. - kodeks pracy ale wersja 2003 r.