PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca z komputerem, a Urzad Skarbowy

  • 1. Data: 2003-02-02 19:12:57
    Temat: Praca z komputerem, a Urzad Skarbowy
    Od: Jakub Urbaniak <k...@s...slupsk.pl>

    Witajcie !

    Mam komputer. Chcialbym zaczac na nim zarabiac. Moze na poczatek proste
    przepisywanie tekstow, drukowanie dokumentow i inne tego typu prace
    "biurowe". Pozniej mysle jak wykorzystac serwer. Moze sprzedaz uslug typu:
    witryny www, konta e-mail, projektowanie i wykonywanie sieci
    komputerowych.
    Jako, ze brakuje mi doswiadczenia w prowadzeniu firmy chcialbym takie
    uslugi wykonywac przez umowe kupna/sprzedazy, umowe o dzielo. Mozna tak ?
    Wzorowalem sie na umowie kupna/sprzedazy samochodu osobowego. Wtedy osoba
    nabywajaca podobno placi jakis podatek. Czy mozna taka umowe sporzadzic
    jezeli chodzi o sprzedaz w/w uslug ? Prosze rowniez o jakies wykladnie
    prawne.

    --
    Jakub Urbaniak, k...@s...slupsk.pl

  • 2. Data: 2003-02-04 14:36:46
    Temat: Re: Praca z komputerem, a Urzad Skarbowy
    Od: "Lukasz Dabrowski" <w...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jakub Urbaniak" <k...@s...slupsk.pl> napisał w wiadomości
    l...
    > Jako, ze brakuje mi doswiadczenia w prowadzeniu firmy chcialbym takie
    > uslugi wykonywac przez umowe kupna/sprzedazy, umowe o dzielo. Mozna tak ?
    > Wzorowalem sie na umowie kupna/sprzedazy samochodu osobowego.

    Nie jestem pewien, bo nie jestem ani prawnikiem, ani nie mam własnej firmy,
    jednak sprzedaż tego rodzaju wydaje mi się pardziej podobna do sprzedaży np.
    strzyżenia u fryzjera (typowa usługa). Wniosek - sprzedaż powinna opierać
    się:
    1) w odniesieniu do sprzedaży usług dla firm o:
    - umowę zlecenie,
    - umowę o działo,
    - umowę pomiędzy dwoma podmiotami gospodarczymi (konieczne założenie własnej
    firmy - tzw. samozatrudnienie)
    2) w odniesieniu do sprzedaży usług osobom fizycznym - wyłącznie o
    zawieranie umów pomiędzy osobą fizyczną (Twoim klientem) a Twoją firmą
    (konieczne samozatrudnienie).

    Podkreślam, że mogę się mylić i proszę o skorygowanie grupowiczów, jeśli coś
    pomyliłem.

    Po szczegóły odsyłam do
    1) "Gazety Prawnej" Nr 19/2003 z 28 stycznia br. - dodatek
    "Samozatrudnienie - Działalność wykonywana osobiście czy działalność
    gospodarcza";
    2) art. 10 ust. 1, art. 13, art. 41 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991
    r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. nr 14/2000, poz. 176 ze
    zm.);
    3) art. 3 pkt. 9 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.
    U. nr 137, poz. 926 z późn. zm.);
    4) Kodeksu Pracy - art. 22, art. 304 (z uwzględnieniem nowelizacji z dn. 26
    lipca 2002 r., Dz. U. nr 135/2002, poz. 1146);
    5) Kodeksu Cywilnego - art.art. 627-646 (umowa o dziło), art.art. 734-751
    (umowa zlecenia)

    Pozdrawim,
    Łukasz Dąbrowski