PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca w fastfoodach › Re: praca w fastfoodach
    From: "ryciek" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca w fastfoodach
    Date: Wed, 18 Apr 2007 11:32:23 +0200

    "Tomek" <t...@v...pl> wrote in message
    news:f04i87$fkt$1@news.onet.pl...

    > tu akurat się zgadzam z Any Userem i nauka obsługi ramienia robota to jest
    > pierdoła której powinni w zawodówkach uczyć.

    Tu bym polemizował... Takie ramie robota sterowane jest po przez
    sterownik(np PLC). Żeby do tego się zabrać trzeba znać przynajmniej podstawy
    techniki cyfrowej, umieć programować i mieć wyobraźnię. Miałem paru kumpli w
    zawodówkach, oni mieli problemy z opanowaniem podstaw matematyki, więc jak
    można takich ludzi nauczyć bardziej złożonych rzeczy jak oni mają problemy z
    opanowaniem podstaw.

    Nie chcę nikogo dyskryminować, ale może powinniśmy pozostawić zawodówkom
    przygotowanie ludzi do pracy fizycznej, a nie umysłowej. Bo raczej z tego
    nic dobrego nie wyniknie.

    >Studia powinny nauczyć myśleć dać solidne postawy teoretyczne nie
    >ograniczające sie do wąskiej specjalizacji + praktyczne wykorzystanie.

    Zgadzam się! Studia powinne uczyć wszechstronności ale też powinne uczyć
    czegoś użytecznego, a nie oderwanego od rzeczywistości.
    Co z tego że ja dostałem te solidne podstawy teoretyczne, jak ja to
    zapomniałem albo nie mam gdzie tego wykorzystać.
    Dopiero na 4 roku miałem z 2 takie laboratoria w "stylu zachodnim" po
    ukończeniu których mogłem od razu pracować w tej dziedzinie. Pracowaliśmy na
    rzeczywistych obiektach i rozwiązywaliśmy rzeczywiste problemy. Wiecie co
    jest najciekawsze? Z mojej 12 osobowej podgrupy 8 osób pracuje w branżach
    ściśle związanych z tamtymi laboratoriami. To chyba o czymś świadczy.

    > Ale o praktykę studenci mogą sami zabiegać i się starać a nawet powinni.

    Tak oczywiście, każdy powinien odbyć praktyki. Tylko, że u nas praktyki
    trwają od 4 do 6 tyg, chyba, że ktoś poświęca całe wakacje wtedy nawet 3
    miesiące.

    Np na szwedzkiej uczelni technicznej wygląda to tak, (pierwszy raz chyba po
    2 roku) studenci otrzymują do wykonania pewien projekt. Wykonanie tego
    projektu trwa zazwyczaj semestr. Wszystkie projekty pochodzą z konkretnych
    firm(często z dużych koncernów tj. Volvo, ABB, Schell itp.) i to są
    konkretne problemy do rozwiązania, (za które studenci dostają zazwyczaj
    honorarium). Dalej każdy student bądź grupa studentów dostają opiekuna
    naukowego z uczelni i z firmy, z której pochodzi projekt. Oczywiście
    równolegle też mają zajęcia na uczelni.

    Mi takie rozwiązanie bardzo się podoba - ścisłe powiązanie teorii z praktyką
    i praca nad rzeczywistymi projektami, z którymi później można się zetknąć w
    pracy.

    Jeszcze dodam, że obecnie wykorzystuje tylko ułamek wiedzy zdobytej na
    studiach, a głównie bazuje doświadczeniu zdobytym w obecnej pracy i na
    odbytych praktykach. Dla jasności moja praca ściśle łączy się z nazwą
    kierunku i specjalizacji tylko szkoda, że nie z wiedzą tam zdobytą.

    Ale gdyby nie studia na tej uczelni tej pracy na pewno bym nie dostał.

    Pozdrawiam rr.