PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca w fastfoodach › Re: praca w fastfoodach
  • Data: 2007-04-18 10:03:23
    Temat: Re: praca w fastfoodach
    Od: "ryciek" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    From: "januszek" <j...@p...irc.pl>

    > Czytanie Twoich postów to zawsze dla mnie duża przyjemność, więc chenie
    > pocztam co masz do powiedzenia o uniwersytetach i postawie polskich
    > emigrantów przekonanych, że są najlepsi :)

    Może to pytanie nie było skierowane do mnie, ale napiszę Ci o moim
    spostrzeżeniu.

    Po drugim roku wyjechałem na wakacje do "hameryki". Pracowałem w restauracji
    i w resorcie. Większość amerykanów, z którymi pracowałem nie potrafiła nawet
    dobrze liczyć. Nie jednokrotnie widziałem jak kelnerzy liczyli na
    kalkulatorach 4x6 albo 8+21. Na początku tak się zastanawiałem jak ten naród
    może być potęgą z takimi idiotami?? Ale co można wymagać od ludzi, którzy
    ukończyli tylko "podstawówkę". Po miesiącu trafiła mi się fucha - praca jako
    fotograf na różnych imprezach okolicznościowych. Na tych imprezach miałem
    okazję porozmawiać z klasą wykształconą... żeby się nie rozpisywać to
    napiszę tylko - zmieniłem zdanie i sposób oceniania społeczeństwa!

    Większość naszych emigrantów pracuje właśnie z klasą robotniczą, a nasi
    emigranci to często ludzie wykształceni. Nasi emigranci zazwyczaj są
    "inteligentniejsi" od ludzi, z którymi pracują, bo w końcu, jaki magister z
    zachodu będzie "jeździł na mopie" ?? Nie jednokrotnie spotkałem się z taką
    opinią emigranta "nie uwierzysz z jakimi bezmózgami pracowałem". Często tak
    się zdarza, że na podstawie "kolegów z pracy" oceniane jest całe
    społeczeństwo. A przecież koledzy z pracy - klasa robotnicza to nie całe
    społeczeństwo, ale o tym już zapominamy.

    Pozdrawiam rr.