PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca w Australii

  • 1. Data: 2004-11-27 14:40:06
    Temat: praca w Australii
    Od: "Odi" <a...@w...pl>

    Witam!
    Jestem studentem i chciałbym wyjechac na rok do Australii. WIem, ze nie
    ma problemu z wyjazdem w celu nauki (wtedy moge podjąć prace w wymiarze
    20h/tydzień). Mnie interesuje wyjazd na rok aby pracowac (ewentualnie
    dodatkowo podjąć kurs jezykowy). Czy ktos ma jakies doswiadczenie? Czy
    wymagane jest zaproszenie? W zasadzie nie wiem o co pytac bo nie mam
    doswiadczenia dlatego za wszelkie rady i sugestie bede bardzo wdzieczny.
    Pozdrawiam!
    Odi

  • 2. Data: 2004-11-27 16:01:15
    Temat: Re: praca w Australii
    Od: "jaQbek" <a...@n...koncu.postu>

    zobacz tu: alt.pl.australia

  • 3. Data: 2004-11-27 17:58:53
    Od: "Adam" <...@...c>

> [...]
    > ma problemu z wyjazdem w celu nauki (wtedy moge podjąć prace w wymiarze
    > 20h/tydzień). Mnie interesuje wyjazd na rok aby pracowac (ewentualnie

    z kursem jezykowym nie ma problemow.nie polecam angazowac posrednika w
    Polsce-wychodzi o wiele drozej.na miejscu mozna wszystko zalatwic- a wiec
    wykupis kurs, przekwalifikowac wize turystyczna.wychodzi o wiele taniej

    >Czy ktos ma jakies doswiadczenie? Czy
    > wymagane jest zaproszenie? W zasadzie nie wiem o co pytac bo nie mam
    > doswiadczenia dlatego za wszelkie rady i sugestie bede bardzo wdzieczny.

    zaproszenie nie jest wymagane-dobrze miec rezerwacje hoteli i plan
    podrozy-pomaga to w otrzymaniu wizy(caly czas mowie o turystycznej).
    co do pracy..w sydney spedzilem 2 tygodnie,a pracowalem tylko 1
    dzien.ogolnie mozna znalezc cos na czarno,ale ludzie bardzo sie boja-nawet
    Polacy niechetnie zatrudniali na czarno.ja mialem kilka rozmow ktore
    przebiegaly pomyslnie do momentu pokazania paszportu z wiza turystyczna..z
    czasem dopiero nauczylem sie co robic,aby bylo ok..
    z praca poza duzymi miastami nie ma zadnego problemu-tam ludzie mniej boja
    sie zatrudniac na czarno,szczegolnie w okresie zniw-zjedza sie wtedy mnostwo
    mlodych ludzi z calego swiata i kazde rece potrzebne sa do pomocy.polecam
    rejony Griffith(Riverina-mmm...wspaniale wina:).U nas zima,a wiec niebawem
    zaczna sie tam zniwaaaaa:)
    ogolnie jesli chcesz podrozowac i pracowac,Australia jest do tego swietnym
    krajem-wystarczy np.w styczniu-lutym zaczac od poludnia i w momencie kiedy
    zaczyna robic sie zimno i koncza sie zniwa-wsiasc w pociag,przejechac
    kilkaset kilometrow i znowu zniwa:)

    Pozdrawiam
    Adam

  • 4. Data: 2004-11-27 19:37:59
    Od: "Odi" <a...@w...pl>

    A czy mozesz mi podac maila do siebie lub gg?
    Pozdrawiam!
    Odi

  • 5. Data: 2004-11-27 20:13:14
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Odi w news:coal2p$108$1@julia.coi.pw.edu.pl napisał(a):

    > A czy mozesz mi podac maila do siebie lub gg?

    Do gg (techniczny) jest t...@g...pl ;-)

    pozdrawiam
    Greg

    P.S. Wiem, że to był skrót myślowy i wiadomo o co chodzi. Ale taki mam
    dzisiaj nastrój, że nie mogłem się powstrzymać ;-)

  • 6. Data: 2004-11-27 20:29:07
    Od: "Odi" <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > P.S. Wiem, że to był skrót myślowy i wiadomo o co chodzi. Ale taki mam
    > dzisiaj nastrój, że nie mogłem się powstrzymać ;-)

    Ok, nie zauwazylem tego. Nie ma problemu-fajnie, ze dopisuje Ci humor!
    Pozdrawiam!
    Odi

  • 7. Data: 2004-11-27 21:49:04
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Odi w news:coao2l$s8l$1@julia.coi.pw.edu.pl napisał(a):

    > Ok, nie zauwazylem tego. Nie ma problemu-fajnie, ze dopisuje
    > Ci humor!

    Prawdę pisząc mogłoby być lepiej :-) Cieszy mnie jednak, że się nie
    obruszyłeś :-)

    pozdrawiam
    Greg

  • 8. Data: 2004-11-27 22:50:12
    Od: "Odi" <a...@w...pl>

    > Prawdę pisząc mogłoby być lepiej :-) Cieszy mnie jednak, że się nie
    > obruszyłeś :-)

    Nie, no przeciez to nie jest powod do obruszenia :) Fajnie jest spotkac
    kogos, kto ma poczucie humoru!
    Życze, aby humor Ci dopisywal tak jak mi.
    Pozdrawiam!
    Odi

  • 9. Data: 2004-11-28 14:27:39
    Od: "Janusz Kesik" <z...@z...dzem.int>

    Sprawdź coś takiego jak "Working Holiday Visa". Pozwala chyba na
    pełnoetatową pracę, ale nie wiem czy nasi urzędnicy zadbali o to żeby nasza
    młodziesz mogła korzystać z takich udogodnień. Estończycy o ile wiem mogą,
    kwestia tylko czy z tytułu wstąpienia do UE, czy też zadbali o swoje
    interesy i załatwili sobie z Australijczykami taką możliwość indywidualnie.
    Poszukaj na www.immi.gov.au

    Pozdrawiam,

    Janusz Kęsik