PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca.oferowana - chyba lekka przesada

  • 11. Data: 2004-04-21 18:19:10
    Temat: Re: praca.oferowana - chyba lekka przesada
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Dariusz Jaworski" <d...@s...waw.pl> napisał w wiadomości
    news:c63u9a$gtj$1@absolut.sgh.waw.pl...

    > Owszem, opadają. Poza tym ogłoszenie jest zgodne z FAQ i nic moderatorowi
    > do jego treści.

    FAQ nie jest jedynym zbiorem zasad których powinien Pan się trzymać
    moderując grupę. Proponuje jakąś konsultacje prawną, bo sprawa nie jest
    banalna.

  • 12. Data: 2004-04-21 18:38:15
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    MC <m...@g...pl> wrote:

    > FAQ nie jest jedynym zbiorem zasad których powinien Pan się trzymać
    > moderując grupę. Proponuje jakąś konsultacje prawną, bo sprawa nie jest

    I owszem. Przestrzeganie FAQ jest zadaniem moderatora. Przestrzeganie pod
    kątem technicznym, a nie etycznym. Przytoczone tutaj ogłoszenie nie łamie
    prawa samo w sobie.

    > banalna.

    No tak. I co jeszcze? Jak rozumiem zapłacisz za tę konsultację prawną?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 13. Data: 2004-04-21 18:52:56
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > I owszem. Przestrzeganie FAQ jest zadaniem moderatora. Przestrzeganie pod
    > kątem technicznym, a nie etycznym. Przytoczone tutaj ogłoszenie nie łamie
    > prawa samo w sobie.

    A może by w takim razie zmienić FAQ? Coś w stylu, że niedopuszczone będą
    ogłoszenia, które w oczywisty sposób mają na celu doprowadzenie do złamania
    prawa?

    Sigurd

  • 14. Data: 2004-04-21 19:19:11
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Tomasz Brzeziński" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > A może by w takim razie zmienić FAQ? Coś w stylu, że niedopuszczone będą
    > ogłoszenia, które w oczywisty sposób mają na celu doprowadzenie do

    Przesadzasz. Chcesz wprowadzac cenzure prewencyjna, interpretowac zgodnosc z
    prawem ogloszen - daj spokoj.- na takiej samej zasadzie mozesz zaprotestowac
    przeciwko ofertom pracy dla sekretarek, bo to wg ciebie kryptoprostytucja.
    Jesli chodzi o problem oszukanczych prac "naukowych" to wklep w gogle pare
    zapytan i bedziesz mial jasnosc jak to jest rozpowszechnione.
    Temat wielokrotnie poruszany, dopiero w momencie przedstawienia takiej pracy
    podpisanej wlasnym nazwiskiem popelnia sie przestepstwo - same
    "przygotowania" sa bezkarne.

    > Sigurd

    ---

  • 15. Data: 2004-04-21 19:28:40
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    > kątem technicznym, a nie etycznym. Przytoczone tutaj ogłoszenie nie łamie

    Technicznym? Co rozumiesz przez to słowo? Przecież sprawdzasz daleko więcej.

    > No tak. I co jeszcze? Jak rozumiem zapłacisz za tę konsultację prawną?

    Właśnie to niełamanie "prawa samego w sobie" jest wątpliwe. Prawo to nie
    tylko litera. Zwróć się na pl.soc.prawo. Myślę, ze chętnie pomogą.

  • 16. Data: 2004-04-21 20:25:23
    Od: Lukasz Zurek <l...@g...pl>

    > No, to co si? teraz pojawi?o na ppo, to chyba lekkie przegi?cie:
    > "Zlec? napisanie trzech rozdzia??w pracy magisterskiej o tematyce zwi?zanej
    > wykorzystaniem system?w informatycznych w logistyce dystrybucyjnej."
    > Panowie moderatorzy, r?ce opadaj? :(
    >
    > Sigurd

    A co wam to przeszkadza :P Mi tam nic do tego.

  • 17. Data: 2004-04-21 21:12:44
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    zaprotestowac
    > przeciwko ofertom pracy dla sekretarek, bo to wg ciebie kryptoprostytucja.

    Powiem wprost, bo mi się nie chce bawić w dyplomację: kretyńska analogia

    > Jesli chodzi o problem oszukanczych prac "naukowych" to wklep w gogle pare
    > zapytan i bedziesz mial jasnosc jak to jest rozpowszechnione.

    To, że rozpowszechnione, nie znaczy, że należy się na to godzić.

    > Temat wielokrotnie poruszany, dopiero w momencie przedstawienia takiej
    pracy
    > podpisanej wlasnym nazwiskiem popelnia sie przestepstwo - same
    > "przygotowania" sa bezkarne.

    Dlatego ja nie mówię, że decydujący się na pisanie tych prac popełnia
    przestepstwo. Tyle że takie ogłoszenie mówi w jasny i czytelny sposób:
    "potrzebuję kogoś, kto dostarczy mi środków do przestępstwa, które planuję
    popełnić".

    Sigurd

  • 18. Data: 2004-04-21 21:44:11
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > przestepstwo. Tyle że takie ogłoszenie mówi w jasny i czytelny sposób:
    > "potrzebuję kogoś, kto dostarczy mi środków do przestępstwa, które planuję

    Dlatego zamiast miec pretensje do moderatora, ze publikuje tresci watpliwe
    etycznie ale zgodne z prawem, zglos si edo ogloszeniodawcy, napisz mu te
    rozdzialy a potem na obronie udowodnij, ze popelnil oszustwo.
    Nastepnie naglosnij sprawe, zeby strach scisnal dupe innym oszustom. A nie
    rozdziawiaj sie na moderatora - ze puscil - niepuscil.
    Jakby tekst ogloszenia brzmial "Zaplace za konsultacje przy opracowywaniu"
    bylbys zadowolony????
    Zlecenie jest zgodne z prawem i nic na to nie poradzisz - najwyzej stosujac
    wspomniana powyzej lub podobna prowokacje - do czego zachecam., bo bedzie
    najskuteczniejsza walka z procederem

    > Sigurd

    ---

  • 19. Data: 2004-04-21 22:00:09
    Od: "Pawel Wimmer" <w...@o...pl>

    > No, to co się teraz pojawiło na ppo, to chyba lekkie przegięcie:
    > "Zlecę napisanie trzech rozdziałów pracy magisterskiej o tematyce
    związanej
    > wykorzystaniem systemów informatycznych w logistyce dystrybucyjnej."
    > Panowie moderatorzy, ręce opadają :(

    A potem taki "szpecjalysta" będzie budował kraj :-)
    PW

  • 20. Data: 2004-04-21 22:25:41
    Od: "Piotrek" <r...@w...pl>

    Lukasz Zurek wrote:
    > A co wam to przeszkadza :P Mi tam nic do tego.

    a jak, odpukac, trafisz na lekarza z takim dyplomem?