PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca na umowe zlecenie /zielony › Re: praca na umowe zlecenie /zielony
  • Data: 2007-02-22 21:01:33
    Temat: Re: praca na umowe zlecenie /zielony
    Od: badzio <b...@n...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Nixe napisał(a):
    > A od kiedy to w ten sposób wylicza się wynagrodzenie z tytułu umowy
    > zlecenie/dzieło?
    > Przecież na umowie masz podaną konkretną kwotę - za wykonanie
    > zlecenia/dzieła.
    > Nie ma żadnych stawek godzinowych.
    Praktyka... zleceniobiorca ustala ze zleceniodawca stawke za godzine.
    Raz na m-c (najczesciej) podliczane sa godziny 'przepracowane' w
    ostatnim okresie, wyliczana jest kwota do wyplaty, i dopiero wtedy
    pisana jest umowa, rachunek itp. Takie postepowanie znam z autopsji (ja,
    moja zona, znajomi) - aczkolwiek cecha szczegolna tych przypadkow byl
    fakt iz jako zleceniobiorcy mielismy juz oplacany ZUS (jesli np ktos
    pracowal jako nauczyciel w kilku szkolach, w jednej mial etat i skladki,
    w pozostalych umowy o dzielo albo zlecenie) albo bylismy 'zwolnieni' ze
    skladek ZUSowskich (poprzez bycie studentem ponizej 26 r.).
    Z drugiej strony - mam kolezanke, ktora od kilku m-cy pracuje na
    umowe-zlecenie i ona faktycznie, ma wpisana kase 'na sztywno' i co m-c
    dostaje tyle samo (bez wzgledu na choroby, urlopy i swieta, aczkolwiek
    chorowac czy urlopowac jeszcze nie probowala)
    --
    badzio