PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca fizyczna czy biurowa? › Re: praca fizyczna czy biurowa?
    From: "Z" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca fizyczna czy biurowa?
    Date: Wed, 30 Apr 2008 19:37:52 +0200

    "Mirosław Habarta" <M...@p...pl> wrote in message
    news:fvaa43$58s$1@news.onet.pl...

    > I będą mogli np. brać urlop "normalnie" we wrześniu lub maju ? Czy to
    > wyrównywanie do
    > normalności będzie tylko w jedną stronę ?

    Owszem, po to sa przeciez zastepstwa. Zreszta jest to normalnie stosowana
    praktyka (na przyklad w przypadku choroby). Z drugiej strony w firmach tez
    jest czesto tak, ze dluzszego urlopu nie dostaniesz wtedy kiedy chcesz tylko
    wlasnie w wakacje, kiedy firma ma mniej pracy. Wiec gdzie tu widzisz
> [...]

    > drukarki papier i tusz.
    > Żadnej z tych rzeczy szkoły nie zapewniają. Szkoły w żaden sposób nie są
    > dostosowane do tego
    > tryby pracy. Mówię to na przykładzie znanego mi przypadku, ale myślę, że
    > to jest powszechne.
    >
    > Nauczyciele pewnie obawiają się jednego - i znając polskie realia -
    > słusznie : że
    > każą im siedzieć w szkole 40h/tydz, a ponieważ pracy którą muszą zrobić
    > nie będą w stanie
    > zrobić w szkole, to w domu i tak będą musieli pracować.

    Oczywiscie tak jak napislaem, szkola powinna zapewnic im warunki (czyli
    kilkuosobowe gabinety). Tylko ze jak juz mowimy o podnoszeniu pensji
    nauczycielom, to sila rzeczy mowimy o wydatkach, a takie dostosowanie szkol
    to jednorazowy wydatek w przeciwienstwie do podzywki. Chodzi o to, zeby
    placic wiecej, ale i miec duzo wyzszy poziom nauczania. Bez tego mamy kpine
    z nauczania i adekwatna do tego kpine z pensji nauczycielskich.

    No tak, dlatego przejscie na normalne zasady (kodeks pracy) jest tak
    naprawde korzystne dla nauczycieli (obowiazek zapewnienia stanowiska pracy
    przez pracodawce, platne nadgodziny), a niekorzystny najbardziej dla
    cwaniakow ze zwiazkow (ZNP, itp), ktorzy stracili by wtedy cieple posadki i
    wladze.

    pozdr