PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca fizyczna czy biurowa?

  • 1. Data: 2008-04-29 09:57:27
    Temat: praca fizyczna czy biurowa?
    Od: f...@o...pl

    Mam wykształcenie wyższe humanistyczne. Pracowałem przez kilka lat w
    różnych firmach, w których wykonywałem prace administracyjno -
    biurowe. Płaca nie wielka. Obecnie szukam pracy i na widoku pojawiła
    się oferta najbardziej zgodna z moim wykształceniem. Pieniądze
    niestety nie powalają coś kolo 2000 zł. brutto. Jednocześnie posiadam
    również wykształcenie średnie techniczne i tak się złożyło, że mógłbym
    je wykorzystać (mam ofertę) do pracy ale... na budowie (nie jako
    zwykły robotnik, tylko specjalista elektryk) z pensją 2500 netto,
    umowa o pracę i wszystko legalnie. Pytanie: czy warto brać robotę na
    budowie mając dyplom uniwersytetu? W perspektywie euro 2012 pracy na
    peno nie zabraknie i zarobic przez ten czas na pewno będzie można
    kilkakrotnie wiecej niz w pracy biurowej w jakiejś firmie. Natomiast
    pracę którą sobie załatwiam będąca zgadną z moim profilem
    wykształcenia wyższego oferuje niskie zarobki ale za to pracę biurową.
    W sumie to wolałbym siedziec za biurkiem niż chodzić po budowach, ale
    z czegoś trzeba żyć a z tej drugiej opcji mołbym i to na przyzwoitym
    poziomie. Co o tym wszystkim myślicie??

  • 2. Data: 2008-04-29 11:24:16
    Temat: Re: praca fizyczna czy biurowa?
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Sam sobie odpowiedziałeś. Albo siedzisz za biurkiem i zarabiasz groze albo
    latasz po budowie i zarabiasz więcej.
    Po co było się uczyć na tej wyższej uczelni ?
    Teraz nie miał byś dylematu a i zarabiał byś więcej.
    Pozdrawiam
    kolega z wyższym ;)

  • 3. Data: 2008-04-29 12:13:36
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

    Kolega byl w takiej samej sytuacji. Wybral prace na budowie a jak sie
    "otrzaskal" z realiami budowlanymi to zalozyl firme swiadczaca uslugi
    'okolobudowlane'. On sam zajmuje sie teraz organizacja tego co robi,
    'sprzetem budowlanym' juz nie ma macha. W dzisiejszych czasach praca
    gryzipiorka jest dla mnie bez przyszlosci - nie obraz sie ale takie sa
    realia. Szczegolnie jesli jest to pracownik biurowy sredniego szczebla, bez
    funkcji kierowniczych, wykonujacy prace 'ktorej nie widac'.

  • 4. Data: 2008-04-29 12:14:32
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    > Pytanie: czy warto brać robotę na budowie mając dyplom uniwersytetu?

    Pytanie, czy kondycyjnie i nerwowo wytrzymasz na budowie :)

    e.

  • 5. Data: 2008-04-29 12:32:22
    Od: Wojtas <w...@o...pl>

    f...@o...pl wrote:
> [...]
    > W sumie to wolałbym siedziec za biurkiem niż chodzić po budowach, ale
    > z czegoś trzeba żyć a z tej drugiej opcji mołbym i to na przyzwoitym

    Kolega byl programista (wtedy j2ee). Jakies 3 lata temu stwierdzil, ze
    go to juz nudzi i ze jest na to za stary(on 35lat, szef projektu 25lat).
    Zrobil uprawnienia na ciezki sprzet budowlany i jakies inne. Obecnie ma
    firme. Jest zadowolony z decyzji, dochody ma duzo wieksze niz wtedy gdy
    byl programista.

  • 6. Data: 2008-04-29 12:59:48
    Od: f...@o...pl

    On 29 Kwi, 14:13, "Marcin" <n...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > realia. Szczegolnie jesli jest to pracownik biurowy sredniego szczebla, bez
    > funkcji kierowniczych, wykonujacy prace 'ktorej nie widac'.

    Pytanie tylko czy po całej tej gorączce budowlanej związanej z euro
    2012 nie będzie takiej sytuacji, że nagle namnoży się multum
    chinczyków (lub innych nacji), którzy za o wiele mniejsze pieniądze
    będą w stanie zrealizować remont, wykończenie, itp. Jednocześnie
    spadnie popyt bo dużo inwestycji zostanie już zrealizowanych a także
    powróci część osób, które wyjechały na wyspy. Więc może powstać
    sytuacja podobna do tej jaka istaniała w latach dziewięćdziesiątych,
    kiedy to fachowcy budowlani nie byli tak rozrywani i cenieni jak
    obecnie.

  • 7. Data: 2008-04-29 13:07:56
    Od: f...@o...pl

    On 29 Kwi, 14:14, "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>
    wrote:
> [...]
    x41g2000hsb.googlegroups.com...

    > Pytanie, czy kondycyjnie i nerwowo wytrzymasz na budowie :)

    Praca nie jest zbyt ciężka, tyle co przy układaniu kabli instalacji
    elektrycznej. Żadne tam noszenie cegieł czy machanie łopatą. Bardziej
    chodzi o presję otoczenia, że po "studiach a robi na budowie"..

  • 8. Data: 2008-04-29 13:53:46
    Od: "Jackare" <1...@p...pl>

    Pytanie: czy warto brać robotę na
    budowie mając dyplom uniwersytetu? (...) Natomiast
[...]

    Skąd to dziwne myślenie? Czy posiadanie dyplomu uniwersytetu jest jakąś
    magiczną przepustką do lepszego życia ?
    Sam widzisz że nie. Olej otoczenie, presję itp egzystencjonalne bzdury. Stań
    się na chwilę centrum wszechświata i zadaj sobie pytanie jak będą wyglądac
    sprawy za np. 5-6 lat. Co umozliwi ci jedna a co druga praca?
    Twoje osiągnięcia zawodowe będą TYLKO I WYŁĄCZNIE wynikiem twoich osobistych
    ambicji i działań a nie miejsca w którym wylądujesz. Jeżeli nic nie zrobisz
    by zmieniać na lepsze swą sytuację to na budowie rozpijesz się a w biurze
    zostaniesz starym pierdzielem. Zapamiętaj że nikt ci niczego nie da. Wygrasz
    tyle co sam ugrasz. A ugrać można wiele w każdym z tych miejsc. Wszystko w
    Twoich rękach.
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2008-04-29 15:13:36
    Od: sz <s...@b...no>

    Marcin wrote:
    > W dzisiejszych czasach praca
    > gryzipiorka jest dla mnie bez przyszlosci - nie obraz sie ale takie sa
    > realia.

    jak to bez przyszlosci - ten sektor sie caly czas rozwija i to szybciej
    niz reszta gospodarki :) a jeszcze integracja z UE rodzi nowe stanowiska
    pracy biurowej!

  • 10. Data: 2008-04-29 15:14:15
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...

    > Praca nie jest zbyt ciężka, tyle co przy układaniu kabli instalacji
    > elektrycznej. Żadne tam noszenie cegieł czy machanie łopatą. Bardziej
    > chodzi o presję otoczenia, że po "studiach a robi na budowie"..

    He he, czy praca będzie ciężka to się dopiero okaże, elektryka to
    niekoniecznie musi być łatwy kawałek chleba, a Ciebie jako praktycznie
    niewykwalifikowanego nikt tam nie będzie oszczędzał i pewnie rowki pod te
    swoje kable będziesz pruł własnoręcznie. Twoje humanistyczne studia na budowie
    będą bez znaczenia, więc chyba presji otoczenia za bardzo nie odczujesz :)
    Zresztą, nie oszukujmy się, czy te studia miały jakieś znaczenie w Twojej
    pracy biurowej ? Najlepiej zrobisz, w ogóle się do nich nie przyznając :)
    A kiedy już osiągniesz wymarzone stanowisko specjalisty raczej nie
    klapniesz z powrotem na krzesełko, w ciepełku, 8-16, kawka, itp. Będziesz
    odwiedzał mało przyjazne miejsca w mało dogodnym czasie a potem będziesz
    podpisywał dokumenty, za które będziesz ręczyć głową.

    e.