PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca - czy to koniec? › Re: praca - czy to koniec?
    From: "Chris" <k...@g...pl.NOSPAM>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca - czy to koniec?
    Date: Tue, 1 Aug 2006 01:10:50 +0200

    Użytkownik "Laris" <o...@p...onet.pl> napisał:

    > Dokladnie. Czyli u nas musisz pracowac na tego fryzjera okolo 6 godzin, a
    > w UK godzine (zakladajac najgorszy scenariusz)

    Czytam sobie te wszystkie opinie i jednej rzeczy zrozumieć nie potrafię. Nie
    twierdzę że Polska to Eldorado ale UK to też w sumie nie taki cymes. Jeżeli
    w tym pięknym kraju nad Wisłą ludzie pracowaliby tak jak to robią oni sami
    ale na zachodzie to pensje byłyby bardzo zbliżone.
    Nie znam się szczególnie na ekonomii ale postanowiłem zrobić sobie małą
    kalkulację, a oto ona:
    Fryzjer angielski:
    1. Zakładamy, że angielski fryzjer otrzymuje minimalne wynagrodzenie 5,05
    GBP i zasuwa 8 godzin 20 dni w miesiącu.
    2. Za miesiąc pracy zarobi: 5,05*8*20 = 808 GBP (całkiem możliwe że
    zarabiają więcej - tego nie wiem)
    3. Jeżeli usługa kosztuje 5,0 GBP to odliczając jakieś koszty typu lokal,
    światło, narzędzia etc. powiedzmy 40%, od głowy dostaje 3,0 GBP.
    4. Żeby zatem zarobić na swoją pensję musi trzasnąć prawie 270 gości w
    miesiącu (całkiem nieźle - 1 co 35,5 min)

    Fryzjer polski:
    1. Jeżeli Anglik da radę 270 os./miesi. to rodak nie ?? wszak wiadomo że
    Polak potrafi.
    2. Zakładamy ten sam poziom kosztów 40% z 20,- zł za usługę zostaje nam 12,-
    zł.
    3. 270*12=3240,- zł !!! O cholerka całkiem niezłe te polskie najniższe
    wynagrodzenie.

    Czyli że co da się przyzwoicie zarobić ??? Jasne że tak, tylko trzeba się do
    roboty wziąść a nie p...lić że jest tak źle i że na zachodzie lepiej płacą,
    a w kraju to kicha totalna.