PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca - czy to koniec? › Re: praca - czy to koniec?
  • Data: 2006-08-01 11:53:51
    Temat: Re: praca - czy to koniec?
    Od: "MC" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Immona" <c...@n...gmailu> napisał w wiadomości
    news:eai2te$7bp$1@inews.gazeta.pl...

    > To dlaczego handlowcy naleza do najbardziej poszukiwanych zawodow, a z

    Wynika z przekonania, że każdy bubel można sprzedać.

    > budowlancami jest na tyle powazny problem, ze firmy probuja wylobbowac u
    > rzadu import pracownikow ze Wschodu?

    Ten fakt akurat potwierdza moją opinię, że strukturalne bezrobocie polega na
    zbyt wysokim wykształceniu w stosunku do potrzeb.

    > Na _niewykwalifikowana_ prace fizyczna nie ma popytu, ktory by przewyzszal
    > podaz. Natomiast do wykwalifikowanej pracy fizycznej potrzeba sie uczyc
    > jednak dosyc dlugo.

    Ale nie jest to uczenie się akademickie, a raczej zwykła praktyka.

    > Nie maja? Problemy z naborem sa ogromne. Firmy, ktore zainwestowaly we
    > Wroclawiu, jezdza po Polsce w poszukiwaniu kandydatow w innych miastach i
    > nawet prasa o tym pisze. Duza krakowska firma daje rozlegla pomoc w
    > przeprowadzce dla ludzi z innych miast. Duza wroclawska firma z desperacji
    > zatrudnia ludzi po dosc dziwnych kierunkach, jesli tylko cokolwiek umieja
    > programowac w potrzebnych technologiach. Istnieje wlasnie problem z
    > brakiem osob wysoko wykwalifikowanych.

    Headhunterzy zawsze będą narzekać. Faktem jest, że nie ma pracowników w
    wąskich specjalnościach, ale takich w każdym kraju firmy muszą sobie
    wychować. Uniwersalne wykształcenie uniwersyteckie jest dopiero podstawą do
    specjalizacji.

    > Wiekszosc absolwentow studiow niestety ma umiejetnosci ograniczajace sie
    > do obslugi Office'a, jednego czy dwoch jezykow obcych na poziomie dalekim
    > od bieglego i na tym koniec. Informatyk, ktory na studiach nie robil nic
    > poza tym, co bylo na studiach, tez zalicza sie do osob za nisko
    > wykwalifikowanych jak na potrzeby rynku.

    Do tej pory nie bardzo miał u kogo praktykować. Model, w którym student na
    praktykach uzyskuje jakieś superumiejętności jest nieprofesjonalny.

    > Zapytaj pracodawcow, ile przecietnie przychodzi aplikacji na ogloszenie na
    > stanowisko tego typu :). Bywa, ze setki.

    I co z tego a wynkać?

    > Wybacz, ale w swoich postach zdradzasz calkowite niezorientowanie w
    > obecnej sytuacji na polskim rynku pracy.

    Być może, ale jest to tylko nieznajomość z punktu widzenia personalnych.