PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca - czy to koniec? › Re: praca - czy to koniec?
    From: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca - czy to koniec?
    Date: Mon, 31 Jul 2006 09:01:24 +0200

    Tomek wrote:

    > pewno jesteś informatykiem. To nie moja wina że twoje marzenia rozminęły się z
    > rzeczywistością. Pewno sobie kombinowaleś że skoro znasz się na komputerach to
    > jak się bedziesz kształcił w tym kierunku to będziesz mial dobrą, czystą i
    > dobrze płatną pracę. W zasadzie przy całkowicie nowym kierunku powinno tak być.
    > Tylko że nie jest. Bo za dużo tak myślało. Jak wezmę gazetę i czytam ogłoszenia
    > że poszukują pracowników, to poszukują; stolarzy, cieśli, szwaczek, mechaników
    > samochodowych, majstrów, kierownikow itd. Informatykow nigdzie nie potrzebują.

    Jak nie, co tydzien znajduje ogloszenia i lamenty wlascicieli firm, ze
    nie maja ludzi do pracy (programistow na ten przyklad) problem jest jak
    sie jednak wysle tam cv i pojdzie na rozmowe... Bo oferuja grosze...

    > Jak firma da ogłoszenie że potrzebują informatyków to się pół polski zglasza. A
    > jak że cieśli to z łaski przyjdzie jeden i powie że za 2500 to niech sobie sami
    > szalunki robią. Oczywiście ze procujacy w usługach nie wytwarzają dobr. Wynika
    > to z definicji usług.

    Ok czyli skoro nie lubisz informatyki, to pozegnaj sie z tv kablowa, z
    kinem domowym z nowymi samochodami, z telefonami komorkowymi... tam
    wszedzie masz komputery oprogramowane przez informatykow... Nie wiem jak
    w gornictwie, ale wiekszosc maszyn precyzyjnych sterowana jest
    komputerowo, nawet tak glupie i stare maszyny jak do wytwarzania glupich
    skarpet sterowane sa komputerem.

    > Jakie dobra wytwarza pielęgniarka, pani w urzędzie
    > skarbowym, nauczyciel. To typowe zawody związane z usługami. Oni teoretycznie,
    > czasami praktycznie, pomagają w tworzeniu dóbr, ale ich nie tworzą.

    Tak samo myslal jeden wlasciciel firmy, dochod mu przynosza handlowcy i
    wdrozeniowcy, reszta to obiboki, wiec ich zwolnil, no i co sie okazalo,
    ze handlowcy nie mieli co sprzedac, a wdrozeniowcy co wdrazac...
    Twoj tok rozumowania jest podobny choc w inna strone, ale tak samo glupi

    > Liczy się
    > tylko przemysł wydobywczy i przetwórczy, czyli produkcja. Reszta jest dzieleniem
    > nadwyżek jakie wytworzyły te dwa działy. U nas nie ma takich nadwyżek to i
    > usługi dołują. I co ty na to niezwykły głupku. Tomek

    Nic dodac nic ujac... Sam sie podpisales...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl