PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca - czy to koniec? › Re: praca - czy to koniec?
    From: "gg" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca - czy to koniec?
    Date: Sun, 30 Jul 2006 11:56:41 +0200

    Użytkownik "fotech" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:eahnhr$o48$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > I tu dochodzimy do sedna sprawy. Nawet jesli place wzrosna, to ludzie
    > beda wyjezdzac z Polski, bo wiekszosc z tych pieniedzy biora ZUS-y, srusy.
    > Mowiac po sobie co mnie obchodzi jak pracodawca oferuje te 4-6 tys brutto.
    > Dla mnie to sa okolica 2,6-3,7 netto wiec kwoty relatywnie malo atrakcyjne
    > do
    > 10-15 netto w GB. I nie jest juz argumentem ze tam koszty sa wieksze, bo
    > gonimy ich pod tym wzgledem w zabujczym tempie.

    >Osób, które pracuja za 9000zł jest na tyle mało, i stanowią na ogół taki
> [...]

    Wiesz chyba wszystko zależy od firmy. Z moich doświadczeń wynika że w
    Polskiej firmie
    (ale nie wielkości TP czy Orlenu bo takich nie znam)
    prawie zawsze się dogadasz, nie zależnie nawet czy to będzie brutto 2,3 czy
    9. Natomiast
    w zagranicznych dużych koncernach, nie spotkałem się żeby ktoś pracował
    inaczej niż na umowę o
    pracę (mowa o programistach i administratorach) Są to kwoty najczęściej
    2,5-6 brutto. Nie wiem co
    się dzieje przy wyższym poziomie. Pewnie manager albo dyrektor techniczny
    może sobie wybrać rodzaj kontraktu, ale
    zwykli pracownicy, przynajmnij ci których znam raczej nie mieli wyboru.
    Chciałbym żeby było inaczej
    i cały czas mam jednak taką nadzieję, że część firm podchodzi do tego po
    ludzku.

    pozdrawiam