PracaGrupypl.praca.dyskusjeportale pracy › Re: portale pracy
    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: portale pracy
    Date: Thu, 18 Jan 2007 16:46:43 +1300

    LudziePracy.pl wrote:

    > Witam!
    >
    > Chciałem się zapytać o taką kwestię.
    > Otóż, czego Wam brakuje, lub co byście chcieli aby było na stronach o pracy?
    > Wiadomo, że oczywiście ogłoszenia o pracę, informacje typu "Jak pisać CV",
    > czego i tak nikt nie czyta, baza CV.
    >
    > Może jest coś, czego nie ma żadna strona o pracy, czy to praca.pl, czy
    > pracuj.pl czy też inne, a jednak Wam tego brakuje?
    >

    > Jakieś ciekawe pomysły i rozwiązania?

    Jakbym chciala byc niemila, to bym skomentowala, ze oto kolejny ubogi
    biznesmen, ktory chce wyludzic darmowe porady biznesowe od grupy nie
    wkladajac nawet szczegolnie wiele wysilku w zostanie polubionym przez te
    grupe.

    Ale ok. Fajna funkcjonalnoscia, ktorej nie zauwazylam na polskich
    portalach (choc nie jestem juz w nich na biezaco) jest FAQ polaczone z
    kontem kandydata, ktore moga przegladac pracodawcy. FAQ zawiera pytania,
    ktore czesto padaja podczas rozmowy kwalifikacyjnej i inne, ktore moga
    potencjalnie interesowac pracodawce, np. oczekiwania finansowe. Pozwala
    to pracodawcy na lepsza selekcje osob, ktore chce zaprosic na rozmowe,
    poniewaz ma juz odpowiedzi na wiele z pytan, ktore by zadal i moze to
    przejrzec w spokoju. Do tego, zeby to dzialalo ok, potrzebne sa dwie rzeczy:

    1. Kandydat moze wypelnic odpowiedzi na tylko niektore pytania z FAQ,
    nie wolno zmuszac do wypelniania wszystkich pol, bo to obnizy ilosc
    korzystajacych z tej mozliwosci
    2. FAQ jest widoczne dla pracodawcy w sposob anonimowy, tzn. nie jest
    polaczone z nazwiskiem czy danymi kontaktowymi. To sprawia, ze ludzie
    maja odwage napisac o takich intymnych sprawach jak oczekiwania
    finansowe czy swoje cele - wiekszosc osob by nie chcialo, aby takie
    informacje byly dostepne publicznie w polaczeniu z ich danymi osobowymi.
    Pracodawca moze sie skontaktowac z wybranym kandytatem przez formularz,
    a kandydat sam ocenia, czy chce tej osobie zdradzic swoje dane.

    Jesli chcesz zgapic dobra liste pytan do FAQ, zobacz te na seek.co.nz
    (musisz sie zarejestrowac, tylko uwazaj, zeby przy okazji nie znalezc
    pracy :)).

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533