    From: "Jotte" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: podsumowanie
    Date: Sat, 5 Feb 2005 14:02:48 +0100

    W wiadomości news:1h676nb9fq1yt$.1s4s42obi0pvj$.dlg@40tude.net Kyniu
    <k...@U...poczta.gazeta.pl> pisze:

    > ROTFL. Polskie szkolnictwo nauczone jest na zasade zakuj, zdaj, zapomnij.
    > Natomiast hutrowo produkuje analfabetow funkcjonalnych. Co z tego ze
    > uczniowie potrafia przeczytac, zapamietac i odtworzyc jak nie maja pojecia
    > co przeczytali ani co powiedzieli. Szkola dawno juz przestala uczyc
    > zasadniczej rzeczy - myslenia.

    To, co piszesz da się jako tako wtłoczyć w obszar szkolnictwa podstawowego i
    gimnazjalnego, ale też bez hurtowych ocen. Dzieci i młodzież funkcjonujące w
    obecnej rzeczywistości i stanowią o wiele trudniejszy "materiał" niż przed
    laty.
    Przyczyny kłopotów leżą bardziej po stronie elementu wychowawczego, a nie
    złych metod dydaktycznych. Na obszarze szkolnictwa średniego i wyższego,
    gdzie element wychowawczy jest zredukowany lub nie istnieje, poziom jest,
    jak pisałem, co najmniej niezły. Czego dowodem choćby spore wzięcie polskich
    specjalistów różnych dziedzin na rynkach pracy państw wysoko rozwiniętych.
    Szkoła polska dyponuje marnymi środkami materialnymi (lokale, sprzęt) i
    finansowymi (tu: niskie płace, a więc negatywna selekcja do zawodu
    nauczyciela). A niektórym wydaje się, że będzie lepiej, jak się jeszcze
    zabierze - i to jest dopiero ROTFL.

    Jotte