PracaGrupypl.praca.dyskusjepodatki dla pracownika › Re: podatki dla pracownika
  • Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: podatki dla pracownika
    Date: 11 Jun 2009 19:43:44 +0200

    On 2009-06-11, Baloo <b...@o...eu> wrote:

    [...]

    > Normalnie :)
    > Zwykłego fizycznego człowieka (bo rozumiem, że o takim piszesz "pracownik")
    > w ogóle VAT nie dotyczy. Owszem, "płaci" ten podatek w jedzeniu, ubraniach,
    > itp jako konsument po prostu.

    A jak kupuje np. komputer, albo książkę, albo program,
    potrzebny mi w pracy, to... ? :) Tobie się wydaje, że jak ktoś
    jest na etacie, to nic nie wydaje w związku z daną pracą? :)

    [...]

    > Z kolei DG'owiec kupuje coś na firmę, odliczy od tego VAT i do tego momentu
    > jest istotnie "zarobiony". Ale zaraz potem, gdy wystawi fakturę, to musi
    > odprowadzić VAT z tego tytułu.

    No ale on _dostał_ VAT (doliczył go do faktury).
    Ty go nie doliczasz? Dziwne masz rozumowanie. :)
    Doliczasz i odliczasz, gdzie tu masz stratę?

    > Jeśli VAT naliczony i należny mu się wyzerują, to świetnie.

    Nie muszą się zerować.

    > Ale z reguły jest tak, że VAT się po prostu płaci,
    > bo tego do odliczenia nie ma za wiele, a z kolei siłą rzeczy faktury
    > wystawia się na kwoty wyższe, niż poniesione koszty.

    No i co z tego? VAT w transakcjach firma <-> firma to tylko przepływ
    gotówki a nie koszt sam w sobie, tak jak Ty to próbujesz zrobić.
    Jedyny poszkodowany w transakcjach VATowskich to nie-VATowiec/osoba
    fizyczna.

    > Nigdzie nie napisałem, że ma najgorzej.
    > Chodziło mi tylko o to, że nie zgadzam się z tezą, że VAT przez niego
    > przepływa. Owszem, jedynie w przypadku, gdy - jak pisałem wyżej - VAT
    > naliczony i należny mu się zerują. A tak przeważnie nie jest (a jak jest,
    > to albo niewiele faktur wystawia albo kiepski interes prowadzi ;-)

    IMHO po prostu nie rozumiesz mechanizmu i tyle. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl