PracaGrupypl.praca.dyskusjepodatki dla pracownika › Re: podatki dla pracownika
  • Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: podatki dla pracownika
    Date: 11 Jun 2009 18:16:36 +0200

    On 2009-06-11, Baloo <b...@o...eu> wrote:

    [...]

    > Ale co z tego, jeśli ten pierwszy odliczy, jeśli przy wystawieniu faktury
    > wszystko mu się wyrówna (a może i z górką). Oczywiście można prowadzić DG
    > bez wystawiania faktur. Wtedy VAT jest wręcz do zwrotu - ukochany temat dla
    > UKS'ów :)

    Jak rany. Jak Ty to liczysz. :/

    1/ Pracownik:
    - odlicza tylko koszty ryczałtowe
    - jak coś kupuje, to nie może wrzucić w KUP i nie odliczy VATu

    2/ DG - Nie jesteś VATowcem:
    - wliczasz kwotę brutto w KUP, vat płacisz w cenie towarów
    - dostajesz kwotę netto = brutto

    3/ DG - Jesteś VATowcem:
    - odliczasz KUP i VAT (od WIĘKSZOŚCI transakcji) [1]
    - dostajesz powyższą kwotę netto, powiększoną o VAT [2]
    - płacisz ten VAT co go dostałeś powyżej w [2], do skarbówki.
    Jesteś do przodu o kwotę odliczenia VAT dokonaną w [1].

    Sytuacja z pkt. 3/ w przypadku prowadzenia usług "za granicą" różni
    się _tylko_ tym, że zamiast Ty dostawać te pieniądze do zapłacenia na VAT,
    płaci go osoba której Ty wystawiasz fakturę (a potem sobie odlicza).
    Efekt finansowy i księgowy jest identyczny, różni się to tylko stroną
    która wykonuje operacje.

    I teraz powiedz mi jakimże to cudem wg Ciebie osoba z 3/ ma się najgorzej?
    Najgorzej to ma 1/ lub 2/ bo dla nich cena zakupionej usługi jest wyższa
    o tenże VAT. Cały. Nieodliczalny.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl