PracaGrupypl.praca.dyskusje › po jakich studiach jest dobra praca?

  • 1. Data: 2003-05-12 17:34:48
    Temat: po jakich studiach jest dobra praca?
    Od: "Lisciu" <s...@i...pl>

    Witam!
    Wlasnie w tej chwili koncze zdawac mature i za doslownie chwile wybieram sie
    na studia. Niestety mam dylemat. Jaki kierunek studiow wybrac aby w miare
    gwarantowal mi on prace. Interesuja mnie kierunki zwiazane najbardziej z
    biologia, chemia lub ew. fizyka?
    Jak na razie mysle tak:
    1) Akademia Medyczna w Warszawie - kierunek lekarski
    2) Biotechnologia na SGGW
    3) Biotechnologia na Uniwersytecie Warszawskim
    4) Chemia na Uniwersytecie Warszawskim

    Czy ktos z Was ma jeszcze jakies pomysly na co moglbym zdawac co daje
    przyszlosc i oczywiscie z czego z tej listy zrezygnowac bo jest calkowicie
    bez przyszlosci. Tyle ostatnio mowi sie ze beda niedlugo bardzo potrzebni
    dobrzy studenci po chemii. Mam tylko pytanie do czego beda Ci chemicy
    potrzebni i ile oni beda zarabiac. Dostac sie na chemie na UW to banal ale
    co dalej? czy jest wogole sens?
    Jak ktos wie to niech odpisze szybko bo to dla mnie sprawa wrecz zycia lub
    smierci.
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2003-05-12 19:40:02
    Temat: Re: po jakich studiach jest dobra praca?
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    Witam

    Użytkownik "Lisciu" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1) Akademia Medyczna w Warszawie - kierunek lekarski
    > 2) Biotechnologia na SGGW
    > 3) Biotechnologia na Uniwersytecie Warszawskim

    Zalezy czy chcesz pracowac w Polsce?
    No bo firm biotechnologicznych to tu dlugo chyba nie bedzie
    a wiec i popytu na specjalistow.
    Cos mi sie widzi, ze bedzie mozna zostac sprzedawca tych firm
    w Polsce i taki miec zwiazek z zawodem.
    Mam znajomych, ktorzy podobne rzeczy pokonczyli (dobre wyniki, wyjazdy
    za granice itp.) i praca
    albo daleko od Polski albo wlasnie jako przedstawiciel handlowy.
    Ewentualnie za jakies 1000 brutto w panstwowym laboratorium,
    ktore i tak nic nie odkryje bo na nic nie ma pieniedzy.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 3. Data: 2003-05-13 07:22:47
    Temat: Odp: po jakich studiach jest dobra praca?
    Od: "Lisciu" <s...@i...pl>

    Użytkownik Marcin <n...@n...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b9otal$b0p$...@a...news.tpi.pl...
    > sie
    > Zalezy czy chcesz pracowac w Polsce?

    oczywiscie ze najlepszym wyjsciem bylo by pracowac w polsce... chociaz nie
    wykluczam mozliwosci wyjazdu. Jedynym problemem jest to ze znam na w miare
    dobrym poziomie (moge normalnie pogadac) tylko angielski a niemiecki dukam.

    > No bo firm biotechnologicznych to tu dlugo chyba nie bedzie
    > a wiec i popytu na specjalistow.

    czy moze piszac "dlugo" masz na mysli czas okolo 5 lat? bo wlasnie za tyle
    koncze studia...

    > Cos mi sie widzi, ze bedzie mozna zostac sprzedawca tych firm
    > w Polsce i taki miec zwiazek z zawodem.

    a ile zarabia przedstawiciel handlowy takiej firmy farmaceutycznej?tylko
    czasem czy oni nie woleli by zatrudnic zwyklych handlowcow na tych
    stanowiskach? przeciez takie osoby maja duzo wieksze doswiadczenie w
    sprawach sprzedazy...

    > Mam znajomych, ktorzy podobne rzeczy pokonczyli (dobre wyniki, wyjazdy
    > za granice itp.)

    piszac ze pokonczyli podobne rzeczy moglbys sie dowiedziec co KONKRETNIE
    ukonczyli? ja wymienilem Ci 4 kierunki studiow i jakby nie patrzyl sa one od
    siebie znaczaco rozne... moglbys powiedziec mi ktory kierunek ukonczyli i na
    jakiej uczelni?

    > i praca
    > albo daleko od Polski albo wlasnie jako przedstawiciel handlowy.
    > Ewentualnie za jakies 1000 brutto w panstwowym laboratorium,
    > ktore i tak nic nie odkryje bo na nic nie ma pieniedzy.

    to przykre ale chyba z tym sie trzeba zgodzic...polskie panstwowe
    laboratoria sa bez przyszlosci a pensje jak dla sprzataczek a propos ktos na
    grupie wie moze ile zarabiaja wykladowcy na uczelni? wydaje mi sie ze
    calkiem niezle :)

    Pozdrawiam!

  • 4. Data: 2003-05-13 09:26:13
    Od: Andrzej Wąsik <n...@p...onet.pl>

    > a propos ktos na grupie wie moze ile zarabiaja
    > wykladowcy na uczelni? wydaje mi sie ze calkiem niezle :)
    1. Na stypendium doktoranckim 800 PLN na rękę lub jako asystent 1200 brutto
    (950 na rękę) - brak zdolności kredytowej
    2. jak zrobisz doktorat, to pensja wzrasta do 1600 brutto (1250 na rękę) -
    brak zdolności kredytowej
    3. Po habilitacji jeśli będziesz "samodzielnym pracownikiem" 2200-2700
    brutto (1600-2000) netto - przyzwoita zdolność kredytowej tylko wraz z
    małżonką.

    ... tylko że z dyplomem doktora, to masz pracę w zagranicznej firmie za 2
    razy większą kasę.
    Praca na uczelni ma jednak mało zalet (wakacje, nadgodziny, dużo czasu na
    szukanie "normalnej" pracy), a więcej wad (dyspozycyjność od 8 do 21,
    okienka które burzą plan dnia, przymusowe wyjazdy za grosiki, mała
    samodzielność).

    --
    pozdrawiam...
    Andrzej Wąsik

  • 5. Data: 2003-05-13 10:23:15
    Od: "Jan Kowalski" <n...@n...com>

> [...]

    > wykluczam mozliwosci wyjazdu. Jedynym problemem jest to ze znam na w miare
    > dobrym poziomie (moge normalnie pogadac) tylko angielski a niemiecki

    Masz chłopie 5 lat. Za tyle czasu, to w obu językach można śmigać aż miło -
    ale to wymaga pracy!

    > czy moze piszac "dlugo" masz na mysli czas okolo 5 lat? bo wlasnie za tyle
    > koncze studia...

    :)) Oj boję się, że 5 lat to bardzo krótka perspektywa. Moja żona zdawała
    równolegle
    na medycynę i biotechnologię 7 lat temu i perspektywa w kwestii pracy dla
    biotechnologa
    wyglądała podobnie. Naiwni mieli nadzieję, że nastąpi nagły i z niczego nie
    wynikający rozkwit
    a tym samym biotechnolodzy będą opływać w luksusach :))

> [...]
    > czasem czy oni nie woleli by zatrudnic zwyklych handlowcow na tych
    > stanowiskach? przeciez takie osoby maja duzo wieksze doswiadczenie w

    Pewnie to bardzo zalezy od 1000 do 10000 dla jakiegos area managera itp.
    Tylko zastanow sie, czy taka praca to jest Twoje marzenie. Sa ludzie,
    ktorych
    usposobienie jest takie, ze sa do tego niemal stworzeni, dla innych bylaby
    katastrofa. Dodatkowo pomysl czy warto studiowac na przyklad medycyne
    zeby pracowac jako handlowiec?

> [...]
    od
    > siebie znaczaco rozne... moglbys powiedziec mi ktory kierunek ukonczyli i

    Tak naprawde wazne jest czy w czasie studiow zalapiesz sie do jakiejs pracy,
    zwiazanej z kierunkiem ksztalcenia, albo czy bedziesz mial na przyklad
    praktyki
    w "dobrych firmach" (tak, zeby byla szansa, ze potem Cie tam zatrudnia).
    Kierunek bedzie mial wtedy drugoplanowe znaczenie.

    Teraz najważniejsze: Medycyna

    Na dzien dzisiejszy wyglada to tak. Jak skonczysz studia (6 lat) pojdziesz
    na staz (1200 PLN/ miesiac)
    Dostaniesz pelne prawa wykonywania zawodu i mozesz starac sie o etat.
    Dostaniesz go albo i nie. Jak Ci sie poszczesci to zarobek wynosi 700 -
    750PLN. Moja żona dostała BRUTTO 980! ZWRÓĆ UWAGĘ, ŻE JEST TO MNIEJ NIŻ NA
    STAŻU! Etat nie oznacza specjalizacji. Jak dobrze pójdzie rozpoczniesz
    specjalizację natychmiast. Na dzień dzisiejszy nie ma już dwóch stopni
    specjalizacji, ale jeden zastępujący oba. Tym samym specjalizację będziesz
    robić przynajmniej 6 lat! pod warunkiem, że uda Ci się na jakąkolwiek
    załapać.

    Jeśli masz nadzieję, że coś się zmieni, to znów na to bym nie liczył. Kiedy
    moja siostra (też lekarz) była na 3cim roku studiów - 11 lat temu - mądrzy
    ludzie sugerowali jej, żeby dała sobie z tym spokój, bo bida i nędza w
    służbie zdrowia.
    Wtedy myśleliśmy, że coś się zmieni, że wiecznie tak nie będzie :)) I co?
    Głupcy byliśmy! Naiwniacy!

    Jest wszakże alternatywa. Można już, a będzie to łatwiejsze w przyszłości
    pracować w krajach UE. Należy tylko pamiętać, że nie wygląda tam tak różowo,
    jak się to niektórym wydaje. W byłym DDR Polski lekaż zarabia ok 1000 EURO,
    no ale jak ktoś mieszka np. w Zgorzelcu! to jest to jakiś pomysł.

    Jan

  • 6. Data: 2003-05-13 11:37:44
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Lisciu <s...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > gwarantowal mi on prace. Interesuja mnie kierunki zwiazane najbardziej z

    Nie znam się na wyżej wymienionych dziedzinach, ale moja rada jest taka,
    żebyś wybrał uczelnię, która w rankingach uczelni stoi najwyżej. Naucz się
    także porządnie angielskiego i niemieckiego. Kończąc dobry kierunek na
    dobrej uczelni z dobrą znajomością dwóch języków (nie tylko angielski)
    będziesz miał większe szanse, także w Europie. Natomiast rozważania jaki
    kierunek wybrać są bez sensu - nikt nie wie, jak będzie rynek pracy wyglądał
    za pięc lat. Najlepiej wybierz to, co ciebie interesuje i jest twoją pasją -
    będzie miał dodatkowy punkt w CV - dobrą ocenę na zakończenie studiów - to
    tez się może liczyć.

    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2003-05-13 12:14:31
    Od: WuTomek <g...@w...friko.onet.pl>

    On Mon, 12 May 2003 19:34:48 +0200, "Lisciu" <s...@i...pl> wrote:

> [...]
    >1) Akademia Medyczna w Warszawie - kierunek lekarski
    >2) Biotechnologia na SGGW
    >3) Biotechnologia na Uniwersytecie Warszawskim

    Będę okrutnie szczery:
    Skreśliłbym medycynę jeżeli nie masz rodziny "ustawionej" na tym polu,
    ew. możesz przeprowadzić się do b. małej miejscowości - tam nadal
    brakuje lekarzy.
    Po pozostałych kierunkach (szczególnie BT) najprościej spróbować
    doktoratu i postdoka, jeżeli masz zacięcie naukowe i nie boisz się
    wyjazdu, ale to trochę prowizorka dobra dla ludzi z duszą naukowca.
    Teraz po biotechnologii można złapać posadę - trend występujący przed
    wstąpieniem do unii , w Polsce brak labów robiących pewne analizy
    które wkrótce będą konieczne - za 5 lat to nikt nie wie jak będzie.
    Ja bym radził - zapomnij o medycynie, reszta kierunków jest
    porównywalna, jeżeli będziesz dobry i nauczysz się języków obcych to
    dasz radę.
    Do Twojej listy dorzuciłbym technologię, czy chemię żywności.

    --
    Pozdrowiam

    Tomek

    Wrocław

    (adres antyspamowy)

  • 8. Data: 2003-05-13 13:11:31
    Od: WuTomek <g...@w...friko.onet.pl>

    On Tue, 13 May 2003 15:23:00 +0200, "KarolS" <g...@p...fm>
    wrote:

    >PROPONUJĘ PRZEJŚĆ SIĘ POD UCZELNIĘ I OBEJRZEĆ SAMOCHODY "BIEDAKÓW"
    >ZARABIAJĄCYCH
    >1250 NA RĘKĘ.

    Na biotechnologii, chemii ? Coś Ci się chyba pomerdało ? Na medycynie
    inna bajka, łapownictwo kwitnie do bólu - profesorowie po prostu są
    lekarzami pracującymi w kilinice.

    --
    Pozdrowiam

    Tomek

    Wrocław

    (adres antyspamowy)

  • 9. Data: 2003-05-13 13:23:00
    Od: "KarolS" <g...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Wąsik" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > małżonką.

    PROPONUJĘ PRZEJŚĆ SIĘ POD UCZELNIĘ I OBEJRZEĆ SAMOCHODY "BIEDAKÓW"
    Może mają bogate żony :)
    + kilka grantów, ekspertyz, szkoleń, honorariów, uczestnictwa w różnych
    gremiach, pracy na innych często prywatnych uczelniach każde za grosze razem
    dają niezłe sumki.
    Szczerze powiedziawszy może i im się należy pod warunkiem że spotyka się
    ludzi zafascynowanych nauką i jej upowszechnianiem, co zresztą z coraz
    większym trudem da się zauważyć jeszcze u niektórych. I tych chciałem
    przeprosić za mojego posta.
    Inni mają swoją pracę naukową i studentów głęboko w d....... i co więcej, w
    ramach zaliczeń bądź prac magisterskich zaprzątają ich do darmowej pracy na
    rzecz Pana Doktora, który ściąga z tego kasę współpracując z firmami
    prywatnymi.
    Pozdrawiam przyzwoitych.
    Stachu

  • 10. Data: 2003-05-13 13:36:15
    Od: Grendel <n...@b...spamerzy.to.idioci>

    On Mon, 12 May 2003 19:34:48 +0200, Lisciu wrote:

    > 1) Akademia Medyczna w Warszawie - kierunek lekarski

    odpuść sobie... wystarczy już biznesmenów w kitlach.

> [...]

    > dobrzy studenci po chemii. Mam tylko pytanie do czego beda Ci chemicy
    > potrzebni i ile oni beda zarabiac. Dostac sie na chemie na UW to banal ale

    może dla mafii będzisz lsd produkował ? ;-) niezły biznes

    --
    Grendel