PracaGrupypl.praca.dyskusjepo jakich studiach jest dobra praca? › Re: po jakich studiach jest dobra praca?
    From: "Jan Kowalski" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: po jakich studiach jest dobra praca?
    Date: Tue, 13 May 2003 12:23:15 +0200

    Użytkownik "Lisciu" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:b9q6fp$r9j$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik Marcin <n...@n...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:b9otal$b0p$...@a...news.tpi.pl...

    > oczywiscie ze najlepszym wyjsciem bylo by pracowac w polsce... chociaz nie
    > wykluczam mozliwosci wyjazdu. Jedynym problemem jest to ze znam na w miare
    > dobrym poziomie (moge normalnie pogadac) tylko angielski a niemiecki
    dukam.

    Masz chłopie 5 lat. Za tyle czasu, to w obu językach można śmigać aż miło -
    ale to wymaga pracy!

    > czy moze piszac "dlugo" masz na mysli czas okolo 5 lat? bo wlasnie za tyle
    > koncze studia...

    :)) Oj boję się, że 5 lat to bardzo krótka perspektywa. Moja żona zdawała
    równolegle
    na medycynę i biotechnologię 7 lat temu i perspektywa w kwestii pracy dla
    biotechnologa
    wyglądała podobnie. Naiwni mieli nadzieję, że nastąpi nagły i z niczego nie
    wynikający rozkwit
    a tym samym biotechnolodzy będą opływać w luksusach :))

    > a ile zarabia przedstawiciel handlowy takiej firmy farmaceutycznej?tylko
    > czasem czy oni nie woleli by zatrudnic zwyklych handlowcow na tych
    > stanowiskach? przeciez takie osoby maja duzo wieksze doswiadczenie w
    > sprawach sprzedazy...

    Pewnie to bardzo zalezy od 1000 do 10000 dla jakiegos area managera itp.
    Tylko zastanow sie, czy taka praca to jest Twoje marzenie. Sa ludzie,
    ktorych
    usposobienie jest takie, ze sa do tego niemal stworzeni, dla innych bylaby
    katastrofa. Dodatkowo pomysl czy warto studiowac na przyklad medycyne
    zeby pracowac jako handlowiec?

    > piszac ze pokonczyli podobne rzeczy moglbys sie dowiedziec co KONKRETNIE
    > ukonczyli? ja wymienilem Ci 4 kierunki studiow i jakby nie patrzyl sa one
    od
    > siebie znaczaco rozne... moglbys powiedziec mi ktory kierunek ukonczyli i
    na
    > jakiej uczelni?

    Tak naprawde wazne jest czy w czasie studiow zalapiesz sie do jakiejs pracy,
    zwiazanej z kierunkiem ksztalcenia, albo czy bedziesz mial na przyklad
    praktyki
    w "dobrych firmach" (tak, zeby byla szansa, ze potem Cie tam zatrudnia).
    Kierunek bedzie mial wtedy drugoplanowe znaczenie.

    Teraz najważniejsze: Medycyna

    Na dzien dzisiejszy wyglada to tak. Jak skonczysz studia (6 lat) pojdziesz
    na staz (1200 PLN/ miesiac)
    Dostaniesz pelne prawa wykonywania zawodu i mozesz starac sie o etat.
    Dostaniesz go albo i nie. Jak Ci sie poszczesci to zarobek wynosi 700 -
    750PLN. Moja żona dostała BRUTTO 980! ZWRÓĆ UWAGĘ, ŻE JEST TO MNIEJ NIŻ NA
    STAŻU! Etat nie oznacza specjalizacji. Jak dobrze pójdzie rozpoczniesz
    specjalizację natychmiast. Na dzień dzisiejszy nie ma już dwóch stopni
    specjalizacji, ale jeden zastępujący oba. Tym samym specjalizację będziesz
    robić przynajmniej 6 lat! pod warunkiem, że uda Ci się na jakąkolwiek
    załapać.

    Jeśli masz nadzieję, że coś się zmieni, to znów na to bym nie liczył. Kiedy
    moja siostra (też lekarz) była na 3cim roku studiów - 11 lat temu - mądrzy
    ludzie sugerowali jej, żeby dała sobie z tym spokój, bo bida i nędza w
    służbie zdrowia.
    Wtedy myśleliśmy, że coś się zmieni, że wiecznie tak nie będzie :)) I co?
    Głupcy byliśmy! Naiwniacy!

    Jest wszakże alternatywa. Można już, a będzie to łatwiejsze w przyszłości
    pracować w krajach UE. Należy tylko pamiętać, że nie wygląda tam tak różowo,
    jak się to niektórym wydaje. W byłym DDR Polski lekaż zarabia ok 1000 EURO,
    no ale jak ktoś mieszka np. w Zgorzelcu! to jest to jakiś pomysł.

    Jan