PracaGrupypl.praca.dyskusjeplaca minimalna a budzet panstwa › Re: placa minimalna a budzet panstwa
  • Data: 2007-09-09 00:32:44
    Temat: Re: placa minimalna a budzet panstwa
    Od: Immona <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    Zuk Gnojowy wrote:

    > Użytkownik "Matt Z" <m...@...pl.usun.koncowke> napisał w wiadomości

    > to nie są chore poglądy, to są (nie)stety fakty. Myślisz, że w Nowej
    > Zelandii ludzie zarabiają więcej, bo płaca minimalna wynosi 5000zł?
    >
    > http://www.ers.dol.govt.nz/pay/minimum.html
    > minimalna pensja pracując po 40 godzin tygodniowo wynosi więc 1800$
    > 1NZD to około 2zł więc 3600zł
    > jestem ciekawy na jakim poziomie tam można za to żyć

    Nie mam pojecia, bo nie znam nikogo zarabiajacego tyle, a nigdy nie
    probowalismy tu zyc tanio. Wiem, ze za srednia pensje (ok 40 tys
    rocznie) mozna ponoc utrzymac niepracujaca zone i dwojke dzieci i miec
    tutejszy standard, czyli domek z ogrodkiem i dwa samochody, choc
    samochody beda uzywane, a domek nie bedzie w luksusowej dzielnicy.

    Sila nabywcza pieniadza jest wieksza niz w Polsce. Samochody sa bardzo
    tanie, bo nie ma cel. Sprzety AGD czy elektronika kosztuja tyle samo co
    gdzie indziej, bo obecnie wszyscy produkuja to tam, gdzie wychodzi
    najtaniej i na przyklad lodowka, ktora w Polsce kosztuje 1400 zl, tu tez
    kosztuje 1400 zl, czyli okolo 700$.

    Ogolnie, zarabiajac jakas sume w dolarach ma sie za to zauwazalnie
    wyzszy poziom zycia niz w Polsce zarabiajac te sama liczbe w zlotowkach,
    czytaj: za 1800 dolarow mozna kupic wiecej dobr niz w Polsce za 1800 zl.

    Gdyby ktos pomyslal, ze to fajnie, to informuje, ze Nowa Zelandia nalezy
    do biedniejszych krajow Pierwszego Swiata i Kiwi masowo jezdza do
    Australii i UK, zeby zarobic wiecej kasy i to te (masowe) wyjazdy z
    powodow ekonomicznych sa jedna z przyczyn braku sily roboczej.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
    http://blog.pasnik.pl