PracaGrupypl.praca.dyskusje › pensje w Irlandii i UK

  • 31. Data: 2007-01-08 10:29:23
    Temat: Re: pensje w Irlandii i UK
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    X-No-Archive:yes
    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał

    > To zalezy co kto rozumie przez 'normalnosc'.

    Oczywiście. Dla jednych będzie to kawalerka dla innych willa z basenem.

    > Ale kawalerka, to nie 'samodzielny pokoj z lazienka' w jakims domu.

    A co to za różnica?
    Ma osobne wejście, swoją łazienkę i kuchnię.
    Tyle tylko, że nie jest to kawalerka w bloku, lecz w dużym domu (coś a'la
    pensjonat, ale ta kobita mieszka tu sama i czasem tylko wynajmuje pokoje
    ludziom), gdzie takich pokoi jest więcej.

    > Poza tym jak ktos ma rodzine i dzieci, to kilkupokojowe mieszkanie jest
    > normalna sytuacja, ktora moznaby nazwac 'zwyczajnoscia'.

    Ale jego rodzina mieszka w Polsce. Po kija ma wynajmować mieszkanie
    kilkupokojowe?
    Zwłaszcza w sytuacji, gdy siedzi tu dopiero 4 miesiące i nie jest jeszcze na
    100% pewien, czy zostanie i sprowadzi rodzinę czy też wróci.
    Zresztą naprawdę nie rozumiem, o czym my rozmawiamy. Jeden będzie chciał
    mieszkac w apartamencie w City, inny w kawalerce na przedmieściach. Ja piszę
    tylko i wyłącznie o tym, że niski czynsz nie oznacza, że mieszkać się będzie
    w slamsach dzielonych z rodakami (w tym wspólny kibel, lodówka i gacie ;-)

    > A wtedy koszta w Londynie to prawie zawsze minimum 1000 funtow
    miesiecznie.

    Już widzę tych wszystkich ludzi, którzy tu nie mieli za co żyć i dlatego
    wyjechali za chlebem, jak masowo wynajmują mieszkania za 1000 funtów
    miesięcznie :>

    > Ogolnie to wszystko sie rozbija o to, czy chcemy zyc za minimalne
    pieniadze,
    > czy zyc normalnie.
    > Jedno z reguly wyklucza drugie.

    To powiem mu przy najblższej okazji, że jest farciarzem.
    Mieszka normalnie i za niewielkie pieniądze.
    Niejeden nie ma takich warunków tu, w Polsce.

    N.

  • 32. Data: 2007-01-08 10:30:18
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    X-No-Archive:yes

    Użytkownik "Tomek" <t...@v...pl> napisał

    > <cytat>
    > domu jakiejś Angielki i płaci 400 zł miesięcznie.

    "Przejęzyczenie".
    Oczywiscie w obu przypadkach chodziło o funty :)

    N.

  • 33. Data: 2007-01-08 11:22:05
    Od: "T.F." <t...@u...gazeta.pl>

    "Przemysław Maciuszko" ...

    > Swoją drogą, to na 2006/2007 znalazłem takie stawki:
    > The tax rates are
    > Starting rate 10% up to .2,150

    tak czytam ten watek i nie wiem - smiac sie czy plakac.
    teoretycy od siedmiu bolesci.
    A post Heraklesa to juz szczyty...

    Co drugi cos-gdzies slyszal od szwagra po pijaku i sie pozniej udziela.

    do autora [sg]: porozmawiaj z kims kto MIESZKA w UK.

    --
    T.F.

  • 34. Data: 2007-01-08 11:33:40
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    X-No-Archive:yes

    Użytkownik "T.F." <t...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > tak czytam ten watek i nie wiem - smiac sie czy plakac.
    > teoretycy od siedmiu bolesci.
    > A post Heraklesa to juz szczyty...
    > Co drugi cos-gdzies slyszal od szwagra po pijaku i sie pozniej udziela.

    Prosimy więc o podanie prawdziwych informacji Panie Praktyku Bez Żadnych
    Boleści ;-)

    N.

  • 35. Data: 2007-01-08 14:01:22
    Od: m...@g...com

    Pawel wrote:
    [...]
    > Przy zarobkach 3333 netto zostaly by mi 2000 funtow.

    Gdybyś wydawał tyle ile wydajesz przy niższej pensji. A niestety, tak to już
    jest że jak się więcej zarabia, to się i więcej wydaje (chyba że jest się
    nieprzeciętnie zsamoorganizowanym człowiekiem)

    p. m.

  • 36. Data: 2007-01-08 19:14:33
    Od: "gslabs" <g...@w...pl>

    "Nixe" <n...@f...peel> wrote in message news:ent6dt$gaq$1@news.onet.pl...

> [...]
    > pensjonat, ale ta kobita mieszka tu sama i czasem tylko wynajmuje pokoje
    > ludziom), gdzie takich pokoi jest więcej.

    Czyli mieszka w tzw. flat. Zapytaj go jeszcze o standard. Linoleum na
    podlodze,
    rozkladana prycza, a zlew i turystyczna kuchenka w rogu robia za kuchnie -
    to jest najczesciej spotykany obrazek. Nie mowie, ze Twoj kolega tak ma.

    > Ja piszę
    > tylko i wyłącznie o tym, że niski czynsz nie oznacza, że mieszkać się
    > będzie
    > w slamsach dzielonych z rodakami (w tym wspólny kibel, lodówka i gacie ;-)

    Oznacza czesto cos gorszego, ukrytego pod inna nazwa. Patrz wyzej.

    pozdr
    gslabs

  • 37. Data: 2007-01-08 19:25:14
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:PEwoh.17364$j7.338297@news.indigo.ie>
    gslabs <g...@w...pl> pisze:

> [...]
    > podlodze, rozkladana prycza, a zlew i turystyczna kuchenka w rogu robia za
    > kuchnie - to jest najczesciej spotykany obrazek. Nie mowie, ze Twoj

    A czytasz wszystkie posty jak należy? :) Napisałam, że widziałam zdjęcia z
    tego mieszkania.
    Nie, nie ma linoleum ani pryczy. Jest to duża sypialnia z małżeńskim łożem,
    dodatkowo kącik rekreacyjny (kanapa i fotele), jakieś szafy, regały na
    książki, stół, krzesła. Na podłodze parkiet i dywan. Normalny pokój. Kuchnia
    też normalna - z lodówką, ciągiem kuchennym, stołem. Łazienka podobnie. Tu
    akurat zdjęć nie widziałam, ale wiem, że jest wanna z typowym, durnym
    angielskim kranem z dwiema wylewkami.

    > Oznacza czesto cos gorszego, ukrytego pod inna nazwa. Patrz wyzej.

    Patrzę i jakoś nie widzę w opisie, który - w odróżnieniu od Ciebie -
    przedstawiłam jako rzeczywisty, niczego gorszego od slamsów.
    Ale dobrze, umówmy się, ze kolega miał faktycznie farta z tą ceną i
    mieszkaniem, bo widzę, że już kolejnej osobie trudno uwierzyć w fakt, że za
    400 funtów można żyć w normalnych, ludzkich warunkach.

    --
    Nixe

  • 38. Data: 2007-01-08 19:52:06
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    T.F. <t...@u...gazeta.pl> wrote:

    > tak czytam ten watek i nie wiem - smiac sie czy plakac.
    > teoretycy od siedmiu bolesci.

    Dlaczego komentujesz moja wiadomosc i do tego ja cytujesz?
    Wniosles 'wiele' merytorycznosci swoja wypowiedzia...
    Podalem zrodlo na ktorym sie opieralem, jesli jest ono bledne, to podaj inne
    bardziej wiarygodne.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 39. Data: 2007-01-09 03:16:09
    Od: "T.F." <t...@u...gazeta.pl>

    "Nixe" ...

    > Prosimy więc o podanie prawdziwych informacji

    [sg]
    jakie pytanie, takie odpowiedzi.
    40tys w Londku...
    A na ile osob to bedziesz dzielil ?
    Bo jesli jeszcze na niepracujaca zone i dwojke malych dzieci...

    [Herakles]
    szkoda klawiatury na te bzdury.

    [Grom@x]
    placa minimalna to 5.35/h

    [Immona]
    Wynajmowanie pokoju (tutaj, w UK) jest BARDZO popularne i BARDZO rozsadne.

    [Nixe]
    w roku podatkowym 06/07 nie placimy podatkow do 5035.

    [Przemysław Maciuszko]
    Twoje stawki sa zanizone. Dokladnie o 5035 GBP.
    (czyli pierwszy przedzial z zerowym podatkiem)

    --
    T.F.

  • 40. Data: 2007-01-09 04:43:09
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    T.F. wrote:

    > [Immona]
    > Wynajmowanie pokoju (tutaj, w UK) jest BARDZO popularne i BARDZO rozsadne.

    Wynajmowanie pokoju w Polsce tez jest bardzo popularne - wsrod
    studentow. Znam troche Brytyjczykow i to bynajmniej nie z upper class i
    na po-studenckim etapie zycia minimum to wynajmowanie samodzielnego
    mieszkania - z osobnym wejsciem etc.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533