PracaGrupypl.praca.dyskusje › palacz lub nie

  • 41. Data: 2007-01-02 15:03:54
    Temat: Re: palacz lub nie
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:7745.00000027.45992650@newsgate.onet.pl...

    (...)

    > Za to jak niepalący trafi do palaczy to od razy będzie im rewolucję
    > robił.

    I prawidłowo.

    e.

  • 42. Data: 2007-01-03 21:29:19
    Od: Marcin Szczepaniak <s...@t...nie.sieradz.info>

    Dnia 29.12.2006 syku <s...@p...fm> napisał/a:
    > Witam,
    >
    > Ogłosiłem na grupie alt.pl.praca.oferowana że szukam pracownika.
    > czy mogę w takim ogłoszeniu umieścić punkt:
    > "- Tylko osoby niepalące!"
    >
    > czy jest to naruszenie przepisów ?
    >
    > czy powinienem z takiego zapisu zrezygnować i odrzucać kandydatury z powodu
    > "braku powodu" i marnować czas mój i potencjalnych pracowników nie
    > zamieszczając takiego punktu w ogłoszeniu?

    z logicznego pkt widzenia to mozesz.
    Ale z postepowego-unijnego to nie wiadomo.
    W koncu zamieszczaqjac taka klauzule 'dyskryminiujesz' kogos. :)

  • 43. Data: 2007-01-05 23:32:33
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:op.tlb6oedhxtjvfl@orn44iu3284>
    sg <a...@s...org.pl_without> pisze:

    > nie wiem czy to jest legalne skoro pracodawca ma obowiązek wyznaczyć
    > miejsce do palenia.

    Z czego wynika ten obowiązek? Czy możesz podać jakiś przepis?

    --
    Nixe

  • 44. Data: 2007-01-06 06:26:20
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    > Z czego wynika ten obowiązek? Czy możesz podać jakiś przepis?
    google, minuta dziesięć:
    http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=22813

    nie ytaj sie mnie o szczególy. po prostu znalazłem ten odnośnik i wydaje się byc
    odpowiedzia na twoje pytanie

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 45. Data: 2007-01-06 09:16:07
    Temat: Re: palarnie w miejscu pracy było palacz lub nie
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:ennivi$pis$1@inews.gazeta.pl>
    grom@x <gromax@_skasuj_.interia.pl> pisze:

    > http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=22813
    > nie ytaj sie mnie o szczególy. po prostu znalazłem ten odnośnik i
    > wydaje się byc odpowiedzia na twoje pytanie

    Dzięki :)
    "Jeżeli chociaż jeden z pracowników chce palić papierosy w pracy pracodawca
    musi wyznaczyć do tego celu pomieszczenie zwane palarnią. W palarni tej na
    pracownika powinno przypadać 0,1 m kw. na każdego palącego pracownika.
    Palarnia nie może być mniejsza nić 4 m kw. Wentylacja w pomieszczeniu musi
    zapewnić w ciągu jednej godziny co najmniej 10 krotną wymianę powietrza."

    Na szczęście nie ma żadnych ograniczeń co do umiejscowienia palarni. Równie
    dobrze można wyznaczyć ją "pod chmurką", poza budynkiem. Warunki spełnione -
    > 0,1 m2 na pracownika, powierzchnia > 4 m2, wentylacja idealna ;-)
    Swoją drogą to chore, by pracodawca miał obowiązek wspomagania pracownika w
    nałogu. Chcesz palić? Pal, ale na dworze. A jak ci zimno, to nie pal.
    Obowiązku nie ma.

    Ciekawe kiedy wyjdzie przepis mówiący o tym, że:
    "Jeżeli chociaż jeden z pracowników musi wyleczyć kaca klinem pracodawca
    musi zapewnić mu w tym celu napój zawierający alkohol etylowy. Napój ten
    powinien znajdować się w sprawnej i działającej lodówce w ilości nie
    mniejszej niż 0.5 litra i zawierać nie mniej niż 4% alkoholu etylowego.
    Dodatkowo w zamrażalniku lodówki powinien znajdować się lód w kostkach tak,
    by przynajmniej na jednego pracownika przypadało 5 kostek."
    ;-)

    Z ostatniej chwili - zajrzałam właśnie do podanej w linku podstawy prawnej,
    czyli Dz. U. Nr 169, poz. 1650 z 2003 r.
    I "niestety" nie ma tam nawet słowa o_obowiązku_pracodawcy.
    Jest jedynie:

    Rozdział 7
    Palarnie
    § 40. 1. Palenie tytoniu w zakładach pracy jest dozwolone wyłącznie w
    odpowiednio przystosowanych pomieszczeniach (palarniach) wyposażonych w
    dostateczną ilość popielniczek.
    2. Palarnie powinny być usytuowane w sposób nienarażający osób niepalących
    na wdychanie dymu tytoniowego.
    § 41. W palarni powinno przypadać co najmniej 0,1 m2 powierzchni podłogi na
    każdego pracownika najliczniejszej zmiany korzystającego z tego
    pomieszczenia, z tym jednak, że powierzchnia poszczególnych pomieszczeń
    przeznaczonych na palarnie nie powinna być mniejsza niż 4 m2.
    § 42. W palarni należy zapewnić przynajmniej dziesięciokrotną wymianę
    powietrza w ciągu godziny.

    --
    Nixe

  • 46. Data: 2007-01-24 21:07:53
    Od: Barts <n...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Dec 2006 12:07:55 +0100, syku wrote:

> [...]
    > "braku powodu" i marnować czas mój i potencjalnych pracowników nie
    > zamieszczając takiego punktu w ogłoszeniu?

    No jesli facet kopie rowy, to oczywiscie, pewnie strata czasu, a jesli
    placa komus za myslenie, to podczas palenia przerywa myslenie ?
    A odliczysz jeszcze 5 minut przerwy w ciagu jednej godziny na odejscie od
    komputera, ktore przysluguje ?
    Nie tedy droga, zeby ograniczac, dobry pracownik sam znajdzie umiar
    Pomijam oczywiscie aspekty zapachowe :) Wszystko kwestia kompromisu...
    Sam pale, ale potrafie zrozumiec ludzi, ktorzy moga sie przechadzac dla
    odswiezenia umyslu. Tego tez im zabronisz ?
    Coz....troche tolerancji by sie przydalo...
    Z niewolnika nie bedziesz miec pracownika. Daj mu skrzydla, lub wez ptaka,
    a bedzie Ci latal niezaleznie od tego, czy jest ladny czy brzydki...