PracaGrupypl.praca.dyskusjepalacz lub nie › Re: palacz lub nie
    From: Carrie <c...@w...epf.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: palacz lub nie
    Date: Fri, 29 Dec 2006 22:19:13 +0100

    W dniu Fri, 29 Dec 2006 21:32:28 +0100, syku wydukał(a) nieśmiało, a
    wszystkim się zdawało, że to echo grało:

    > nie chodzi o wizerunek firmy ani zdrowy styl życia.
    > Stanowisko do objęcia to programista .NET, firma niewielka, kilka osób,
    > wszyscy niepalący. Częste prace podwykonawcze w siedzibach klientów.
    > Jeśli byłaby to praca zdalna to może się nawet szprycować ziemią ogrodową,
    > chodzić pijany i myć raz do roku, to że nie przepadam za aromatem tytoniu to
    > moja fanaberia i nikt nie musi się ukrywać bo jesli pali to i tak jedzie od
    > niego papierosami jak z murzyńskiej haty :-)
    >
    > Pytanie zadałem bo ktoś mnie zapytał czy takie "dyskryminowanie" palaczy nie
    > jest przypadkiem niezgodne z przepisami.

    O przepisach nie wiem, więc nie pomogę, ale prywatnie doskonale Cię
    rozumiem. Też trudno byłoby mi wytrzymać w jednym pokoju z osobą
    palącą - no, może łatwiej w bardzo dużym pokoju, z licznymi oknami i
    dobrą wentylacją ;) Teraz mam takie warunki, jedna osoba z pokoju pali
    bardzo dużo - poza budynkiem - i w pomieszczeniu nie drażni nosa :)
    Za to mamy w pracy takiego pana, który myje się i pierze ubrania chyba
    staropolskim zwyczajem, dwa razy do roku. Jak czasami przychodzi do
    naszego pokoju coś omówić, to naprawdę trzeba dużej odporności
    węchowej, żeby znieść jego towarzystwo :| Standardowy palacz przy nim
    to płotka... ;) Najgorsze, że facet jest na stanowisku kierowniczym
    [produkcyjnym co prawda, ale jednak kierowniczym], nie zarabia źle, a
    prezentuje się jak jakiś włóczęga :/ Nie rozumiem, czemu jego
    przełożeni nie mogą jakoś na niego wpłynąć, inni na niego narzekają i
    plotkują, ale to niczego nie zmienia. Nikomu nie życzę takich
    współpracowników...
    Nie życzę również takich, którym się wydaje, że jak większość
    pracowników poszła już do domu, to nikomu nie przeszkadza, że sobie
    zapalą raz i drugi we wspólnym pokoju. Albo że jak są zdenerwowani, to
    mają święte prawo uspokajać się papierosem i nie będą wychodzili na
    zewnątrz albo do palarni, bo się spieszą z robotą.
    Ale istnieją też kulturalni palacze, od których nie czuć nikotyny [nie
    wiem, jak to robią, ale nie czuć, a węch to ja mam dobry ;)] i z
    którymi da się pracować :)

    Pozdrawiam, Carrie