PracaGrupypl.praca.dyskusje › okresy zatrudnienia - jak to widzą pracodawcy ?

  • 11. Data: 2002-03-04 21:47:45
    Temat: Re: okresy zatrudnienia - jak to widzą pracodawcy ?
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    > 5 prac w 2 lata, czy 1...
    >
    > niestety
    >
    > gdybym ja zatrudnial, to uznalbym, ze 5 prac w ciagu 2 lat to zdecydowanie
    > za duzo jak na stwierdzenie "adoptowal sie do pracy w roznych warunkach"
    > dla mnie to oznacza raczej _nie_ adoptowal sie i po okresach kiedy na
    > nieadoptowanie patrzylo sie przez palce (nowy) nastepowal koniec umowy.

    dobre tyle że z 2 prac mam świadectwa pracy - wypowiedzenia grupowe o
    najdłuższym stażu
    , a z pozostałych listy referencyjne które można pod danym telefonem
    sprawdzić
    czy byłem dobry czy zły !!!

    > jesli rozwiazania umowy sa "logiczne" (upadki firm, praca na zastepstwie
    itd.)
    > to uznalbym, ze - niestety - te dwa lata sa stracone.
    > BTW. nawet logiczne rozwiazania niewiele tlumacza, wartosciowego
    pracowniak
    > trzyma sie recami i nogami do samego konca firmy. inna sprawa, ze ten
    > wartosciowy zwykle zwieje zanim ten koniec nastanie.

    zwieje ?, a może poprostu okres miesięcznego wypowiedzenia nie sprzyja aby
    tak szybko znaleźć
    nową pracę gdzie jest kilkudziesieciu chętnych na 1 stanowisko pracy ???
    zastanawiałeś sie nad tym że to pracownik zwalniany jest w gorszej sytuacji
    niż
    pracodawca, który jeszcze mimo wszystko ma co jeść i czym jeździc do pracy
    ???
    chyba nie rozumiesz jak to jest dostawać się do firmy jako nowy, żeby po
    czasie
    po różnych jej problemach zostawać na lodzie, oj nie życzę Ci tego !!!

  • 12. Data: 2002-03-04 22:34:43
    Od: "svobo" <s...@p...pl>

    > Niestety.:-(
    > Prawda zawsze jest gorzka.:-(
    > Szczególnie wtedy gdy rozmija sie z Twoimi oczekiwaniami.
    > Trudno się z tym pogodzić.:-(

    psssssy, jaka prawda, Twoja czy moja.
    Przedstawiłeś tylko swoje zdanie czyli "swoją prawdę" i nic więcej.

  • 13. Data: 2002-03-05 08:57:13
    Od: Pawel Hadam <P...@c...pl>

    > I teraz zasadnicze pytanie, kto ma większe szanse na otrzymanie pracy, czy
    > ktoś taki
    > jak ja gdzie wszędzie krótko pracował ale nabywał doświadczenie w pracy z
    > różnym
    > sustemami komputerowymi oraz wykazywał się kreatywnością (nie każdy potrafi
    > się szybko
    > zaadoptować),

    Albo: na kazdym stanowisku sie nie sprawdzal i szedl gdzies indziej
    sprobowac, wiec u nas tez sprobuje 2-3 miesiace i pojdzie dalej bo tez
    sie nie sprawdzi.

    Albo: Nic mu nie pasuje, 2-3 miesiace i ucieknie znowu, bo trudno
    takiemu gdziekolwiek dogodzic.

    Pawel

  • 14. Data: 2002-03-05 13:42:32
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    Użytkownik "Wrangler" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Widzę że albo masz szczęście pracować Chester w "normalnej" firmie
    albo nie
    > wiesz jak się dziś traktuje ludzi,

    Mysle, ze nie powinieneś odczytywać mojej wypowiedzi jako atak.
    Zasugerowałem, że rozdrabnianie się na takie, zwłaszcza negatywnie
    przez Ciebie oceniane epizody może Ci nie ułatwić dostania "normalnej"
    pracy. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że nowy pracodawca zapyta
    Cię o powody rezygnacji z pracy. Argumentacja zawierająca spory,
    negatywny ładunek emocjonalny może niekorzystnie wpłynąć na Twój
    wizerunek.
    A faktu, że jesteś dobry, dowiedziesz przecież na okresie próbnym.

    Pozdrawiam

    Chester EM

  • 15. Data: 2002-03-05 16:14:01
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

    Wrangler <a...@i...pl> wrote:

> [...]
    > najdłuższym stażu
    > , a z pozostałych listy referencyjne które można pod danym telefonem

    niestety to nie zmienia mojego zdania o 5 pracach w ciagu 2 lat.
    co o Tobie moze wiedziec pracodawca, ktory wspolpracowal z toba kilka
    miesiecy? a nawet jesli 8 to tez jest to _bardzo_ krotko.
    imho niewiele. na tyle niewiele, ze jesli mialbym tam zadzwonic, zeby cos
    sprawdzac to tylko po to, zeby sprawdzic czy nie bylo jakiejs zadymy z Toba.
    tylko po to.
    opinie inne uznalbym za oparte na zbyt krotkim kontakcie, zeby mogly byc
    wiarygdne - tak te pozytywne jak i te umiarkowanie negatywne.

    ale to moja prywatna opinia i akceptuje fakt, ze rozni ludzie moga miec
    inne zdanie na ten temat.

    pozdrawiam

    romekk

  • 16. Data: 2002-03-05 18:25:08
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

> [...]
    > wizerunek.
    > A faktu, że jesteś dobry, dowiedziesz przecież na okresie próbnym.

    Owszem Chester z tym się zgodzę że zły ładunek emocjonalny może tylko
    zaszkodzić.
    Ale już na samej rozmowie kwalifikacyjnej przegrywam z kandydatem który
    miał szansę dostać się do firmy w ktorej załóżmy nie objęły go zwolnienia
    grupowe i popracował
    2 lub 3 lata.
    A przecież takich ludzi jak ja jest coraz więcej oraz tych, którzy są
    zatrudniani na krótko
    po to żeby wykonać jakiś projekt i do widzenia. Co oni mają wtedy począć ???
    Napewno tej pracy nie otrzymają ze względu o fakt jej częstej zmiany,
    traconej
    niekoniecznie z winy pracownika !!!

    Wrangler

  • 17. Data: 2002-03-05 18:51:06
    Od: <d...@p...onet.pl>

    1)Pracodawcy nie lubią osób często zmieniających pracę !!!!!!!
    2)Pokaż (również w CV) pracodawcy tylko pierwsze świadectwo pracy i powiedz, że
    przestałeś pracować, bo założyłeś włąsną firmę (świadczysz usługi
    przedstawicielskie jako firma). Branżę wymyślasz jaką chcesz i kłamiesz jak z
    nut. NIKT TEGO I TAK NIE SPRAWDZI !!! A teraz szukasz pracy z powodu sytuacji
    na runku zbytu i braku kapitału na rozwój. Możesz też powiedzieć, że
    przebywałeś za granicą, jak wolisz, ale kłamstwo z firmą jest lepsze. Jak ktoś
    zechce zobaczyć twoje dokumentyrejestrowe firmy (np,) to bowiedz żeby walił się
    i szukaj dalej.
    3)Jak Ci wygodniej to możesz pokazać dowolne(ujawnić dowolne świadectwo pracy)
    4) Wyczyścisz sobie papiery i cześć
    5) Pamiętaj- pracodawcę należy kłamać jeżeli ma to pomóc. Pracodawcy
    najczęściej sami nie znają żadnych instrumentów by dojść prawdy.
    6)Jest to sprawdzona metoda.

  • 18. Data: 2002-03-06 18:37:44
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On 5 Mar 2002 19:51:06 +0100, <d...@p...onet.pl> wrote:

    >1)Pracodawcy nie lubią osób często zmieniających pracę !!!!!!!
    [ciach...]
    Tknelo mnie to zdanie w kontekscie ew. poprawek do kodeksu pracy
    umozliwiajacych _wieksza_ fluktuacje na rynku pracy czyli czestsza
    zmiane pracodawcy. Przeciez przy takich warunkach bedzie to
    wpuszczenie ludzi w niezly kanal!
    IMHO juz lepiej umozliwic zatrudnienie zamiast 1 na pelnym etacie
    dwoch na pol etatu. Kazdy bedzie mial z nich stala prace, latwiej
    bedzie o nadgodziny, latwiej z urlopem itd.

    Pzdr
    Limfo