PracaGrupypl.praca.dyskusje › okres wypowiedzenie

  • 1. Data: 2007-04-30 09:53:17
    Temat: okres wypowiedzenie
    Od: "Mori" <NO SPAM@costam.pl>

    Witam!

    Pracuje w firmie na umowe o prace od 1 czerwca 2006 r. Poki co, obowiazuje
    mnie miesieczny okres wypowiedzenia, po roku ma sie on wydluzyc do 3 m-cy.
    Chcialbym zlozyc wypowiedzenie tuz przed zmiana tego okresu by zalapac sie
    jeszcze na miesieczny termin, jednoczesnie majac zaliczony ciagly rok pracy.
    Czy dobrze mysle, ze wypowiedzenie musze zlozyc najpozniej 27 maja 2007
    (piatek)?

    Dziekuje za pomoc.
    Pozdrawiam,

    M.

  • 2. Data: 2007-04-30 14:54:59
    Temat: Re: okres wypowiedzenie
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4635a5ef$0$13193$f69f905@mamut2.aster.pl Mori <NO
    SPAM@costam.pl> pisze:

> [...]
    > jeszcze na miesieczny termin, jednoczesnie majac zaliczony ciagly rok
    > pracy. Czy dobrze mysle, ze wypowiedzenie musze zlozyc najpozniej 27
    Źle myślisz. Okres wypowiedzenia zalicza się do czasu pracy. Jeśli rok minie
    ci w czasie wypowiedzenia, to okres wydłuża się do 3 miesięcy.
    Musisz złożyć wypowiedzenie najpóźniej 30.04.2007 aby jednomiesięczny okres
    skończył się 31.05.2007.
    Masz niewiele czasu... ;))
    Poza tym okres wypowiedzenia wydłuża się do 3 miesięcy dopiero przy 3-letnim
    stażu pracy u danego pracodawcy, więc podejrzewam, że nie bardzo wiesz, co
    piszesz.
    A tu lekturka:
    http://prawo-pracy.pl/okres_wypowiedzenia_umowy_na_c
    zas_nie_okreslony-a-115.html

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-04-30 16:48:05
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Mori napisał:
> [...]
    > Czy dobrze mysle, ze wypowiedzenie musze zlozyc najpozniej 27 maja 2007

    wg KP w 3miesieczny okres wypowiedzenia wejdziesz 1-06-2009, czyli po
    trzech latach trwania umowy.

    pozdr

  • 4. Data: 2007-05-01 08:01:11
    Od: "Mori" <N...@a...waw.pl>

    Dzieki bardzo za podpowiedzi Jotte i o'rety.
    Umowa ktora podpisalem rok temu miala okreslony okres wypowiedzenia. Czy to,
    ze wpis ten jest niezgodny z KP, oznacza ze jest on kompletnie nieistotny?

    Zaraz zabieram sie do czytania lektury, dzieki za link.

    Pozdrawiam,
    M.

  • 5. Data: 2007-05-01 15:03:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f17npf$cdf$1@inews.gazeta.pl Mori <N...@a...waw.pl>
    pisze:

> [...]
    > to, ze wpis ten jest niezgodny z KP, oznacza ze jest on kompletnie
    > nieistotny? Zaraz zabieram sie do czytania lektury, dzieki za link.
    Niekoniecznie, ale zobacz art. 18 §1 i §2 KP.
    I teraz pytanie - co jest mniej korzystne?
    Niektórzy lansują opinię - choć IMO niekoniecznie uzasadnioną - że dla
    pracownika korzystniejszy jest dłuższy okres wypowiedzenia.
    Nie podzielam tego zdania w tak kategorycznej formie.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2007-05-01 16:09:32
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f17qr8$ln5$1@inews.gazeta.pl Mori <N...@a...waw.pl>
    pisze:

    > Teoretycznie chyba to zalezy od pracownika
    Nie, to zależy od oceny sądu pracy. Tam właśnie rozstrzygane sa sytuacje
    sporne, których nie udało się rozwiązać polubownie.

    >, dla mnie korzystniejsza jest w
    > tym momencie sytuacja 1 m-c bo widze marne szanse na to ze przyszly
    > pracodawca z radoscia bedzie na mnie czekal 3 miesiace, a i nie
    > odpowiada mi praca przez tak dlugi dodatkowo czas na warunkach ktore mam
    > w tej chwili. Pewnie takie sprawy rzadko trafiaja do sadow pracy, ale
    > chyba bylo by to dosc jasne przedstawienie mojej wizji korzystniejszego
    > dla mnie, pracownika rozwiazania.
    Być może. A być może nie. Musisz się liczyć z możliwością sprawy sądowej
    założonej przez pracodawcę, choć osobiście na podstawie przedstawionych
    informacji uważam to za mało prawdopodobne.

    Jeszcze jedno - odpowiadając na posty rób to prawidłowo.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-05-01 16:43:55
    Od: "Mori" <N...@a...waw.pl>

    Teoretycznie chyba to zalezy od pracownika, dla mnie korzystniejsza jest w

  • 8. Data: 2007-05-04 08:57:28
    Od: "Mori" <N...@a...waw.pl>

    > Być może. A być może nie. Musisz się liczyć z możliwością sprawy sądowej
    > założonej przez pracodawcę, choć osobiście na podstawie przedstawionych
    > informacji uważam to za mało prawdopodobne.

    Oj na pewno pracodawca nie bedzie chcial bawic sie ze mna w sady :). Pytalem
    juz tak czysto hipotetycznie.

    > Jeszcze jedno - odpowiadając na posty rób to prawidłowo.

    Juz sie poprawilem. Dzieki za pomoc!

    Pozdrawiam,
    M.