PracaGrupypl.praca.dyskusje › okres wypowiedzenia?

  • 1. Data: 2006-08-31 07:50:47
    Temat: okres wypowiedzenia?
    Od: "Ania" <a...@g...pl>

    dostałam od pracodawcy "rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem" w
    którym napisano, że okres wypowiedzenia trwa 3 miesiące i upłynie w dniu
    30.11.06.
    na dole zawarto adnotacje: strony ustalają, ze okres wypowiedzenia zostaje
    skrócony do 1 miesiąca z zachowaniem prawa do wynagrodzenia za pozostałe 2
    miesiące wypowiedzenia.

    Przez pierwszy miesiąc wypowiedzenia muszę wykorzystać urlop.

    Zastanawiam się, ile ja mam w końcu wypowiedzenia? Z tego co rozumiem,
    okres wypowiedzenia zostaje 3 miesięczny, ale pracodawca zwalnia mnie z
    wykonywania obowiązków.
    Czy świadectwo pracy dostanę 30.11 czy wcześniej?

  • 2. Data: 2006-08-31 09:05:37
    Temat: Re: okres wypowiedzenia?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ed64f7$5nu$1@inews.gazeta.pl Ania <a...@g...pl>
    pisze:

> [...]
    > Przez pierwszy miesiąc wypowiedzenia muszę wykorzystać urlop.
    > Zastanawiam się, ile ja mam w końcu wypowiedzenia?
    IMO treść jest niewłaściwie sformułowana. Jeżeli umowa była na czas
    nieokreślony, to zapewne zastosowano art. 36^1 KP, miałabyś wtedy 1 miesiąc
    wypowiedzenia (upływający 30.09) i odszkodowanie (a nie wynagrodzenie) za 2
    miesiące. Urlop musisz wykorzystać zgodnie z art. 167^1 KP.
    > Czy świadectwo pracy dostanę 30.11 czy wcześniej?
    Jeśli powyższe przypuszczenie jest słuszne to 30.09.

    > Z tego co rozumiem, okres wypowiedzenia zostaje 3 miesięczny, ale
    > pracodawca zwalnia mnie z wykonywania obowiązków.
    Zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia to inna
    sytuacja:
    http://42.pl/u/ldi

    Jotte

  • 3. Data: 2006-08-31 15:11:35
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 31 Aug 2006 09:50:47 +0200, "Ania"
    <a...@g...pl> zakodował:

    >dostałam od pracodawcy "rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem" w
    >którym napisano, że okres wypowiedzenia trwa 3 miesiące i upłynie w dniu
    >30.11.06.

    Czy masz ponad 3 lata pracy u tego pracodawcy?

    >na dole zawarto adnotacje: strony ustalają, ze okres wypowiedzenia zostaje
    >skrócony do 1 miesiąca z zachowaniem prawa do wynagrodzenia za pozostałe 2
    >miesiące wypowiedzenia.

    KP
    Art. 36.
    § 6. Strony mogą po dokonaniu wypowiedzenia umowy o pracę przez jedną
    z nich ustalić wcześniejszy termin rozwiązania umowy; ustalenie takie
    nie zmienia trybu rozwiązania umowy o pracę.

    Więc jeżeli się na to nie zgadzasz, to dla jasności na wypowiedzeniu
    napisz "kwituję odbiór, nie zgadzam się na skrócenie okresu
    wypowiedzenia". A jeżeli się zgadzasz, to też to wyraźnie napisz.

> [...]
    >wykonywania obowiązków.
    >Czy świadectwo pracy dostanę 30.11 czy wcześniej?

    Nie. Masz miesięczny okres wypowiedzenia, więc świadectwo powinieneś
    dostać za miesiąc. Wynagrodzenie natomiast trzymiesięczne.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2006-08-31 15:32:17
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Kaizen napaskudził na ekranie:
    > Nie. Masz miesięczny okres wypowiedzenia, więc świadectwo powinieneś
    > dostać za miesiąc. Wynagrodzenie natomiast trzymiesięczne.

    Co też oznacza, że jak się zarejestrujesz w Urzędzie Pracy, to tak jakbyś te
    dwa miesiące jeszcze pracowała -> czyli nie otrzymasz zasiłku dla
    bezrobotnych (jeżeli by ci się należał).

    I pamiętaj, że przysługują ci dni na poszukiwanie pracy.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2006-08-31 16:01:15
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 31 Aug 2006 17:32:17 +0200, "Nikiel ;)"
    <n...@p...fm> zakodował:

> [...]
    >dwa miesiące jeszcze pracowała -> czyli nie otrzymasz zasiłku dla
    >bezrobotnych (jeżeli by ci się należał).

    Możesz podać podstawę prawną? Bo ja napisałem coś przeciwnego (i nadal
    tak uważam). Skrócony okres oznacza skrócenie - a nie zwonienie z

  • 6. Data: 2006-08-31 16:51:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ed704e$h3k$2@node4.news.atman.pl Nikiel ;)
    <n...@p...fm> pisze:

    > Co też oznacza, że jak się zarejestrujesz w Urzędzie Pracy, to tak
    > jakbyś te dwa miesiące jeszcze pracowała -> czyli nie otrzymasz zasiłku
    > dla bezrobotnych (jeżeli by ci się należał).
    Uważam, że nie.
    Przypuszczam, że może chodzić o działanie z art. 36^1 §1, a nie art. 36 §6,
    gdyż w tym pierwszym przypadku pracodawca o skróceniu okresu wypowiedzenia
    decyduje jednostronnie, nie zaś w drodze ustalenia przez strony. No i
    wypowiedzenie jest z przyczyn niedotyczących pracownika.

    Wówczas wynagrodzenie otrzymuje pracownik tylko za 1 miesiąc wypowiedzenia.
    Potem stosunek pracy jest rozwiązany, więc nie może być mowy o
    wynagrodzeniu. Za pozostałe 2 miesiące to jest odszkodowanie, a nie
    wynagrodzenie.
    Z §2 można łatwo wywnioskować, że w tej sytuacji pracownik nie podejmujący
    innego zatrudnienia jest po upływie 1 miesiaca bezrobotny.

    Jotte

  • 7. Data: 2006-08-31 18:09:23
    Od: "Ania" <a...@g...pl>

    większość z was odwołuje się do artykułu 36 KP, który mówi o skróconym
    okresie wypowiedzenia w razie upadłości lub likwidacji. Firma, która mi
    wypowiedziała pracę, nie znajduje się w takiej sytuacji.

    do czego tyczy się w takim razie artykuł 49?
    jak go interpretować?

  • 8. Data: 2006-08-31 18:11:58
    Od: "Ania" <a...@g...pl>

  • 9. Data: 2006-08-31 18:34:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ed78ls$clq$1@inews.gazeta.pl Ania <a...@g...pl>
    pisze:

    > większość z was odwołuje się do artykułu 36 KP, który mówi o skróconym
    > okresie wypowiedzenia w razie upadłości lub likwidacji. Firma, która mi
    > wypowiedziała pracę, nie znajduje się w takiej sytuacji.

    Art. 36 w ogóle nie odnosi się do upadłości i likwidacji.
    Do upadłości i likwidacji odnosi się art. 36^1. Ale nie tylko - są tam także
    wymienione ogólnie inne przyczyny niedotyczące pracowników. I o to chodzi.
    Trzeba czytać uważnie.

    > do czego tyczy się w takim razie artykuł 49?
    > jak go interpretować?
    Przecież sam tytuł oddziału wyraźnie o tym mówi. Do wypowiedzeń
    nieuzasadnionych i niezgodnych z prawem. Np. jednostronnego skrócenia przez
    pracodawcę okresu wypowiedzenia do 2 tygodni przy obowiązującym okresie 1
    miesiąca.

    Jotte

  • 10. Data: 2006-08-31 19:29:06
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Jotte napaskudził na ekranie:
> [...]
    > wypowiedzenia decyduje jednostronnie, nie zaś w drodze ustalenia przez
    > strony. No i wypowiedzenie jest z przyczyn niedotyczących pracownika.

    A faktycznie. Masz rację. Pisałam wcześniej niż jej wyjaśnienie, że to nie z
    przyczyn pracodawcy. ;)