PracaGrupypl.praca.dyskusjeodpowiedzi pozytywne z Eurobanku › Re: odpowiedzi pozytywne z Eurobanku
    From: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: odpowiedzi pozytywne z Eurobanku
    Date: Thu, 10 Jul 2003 12:28:33 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@chello062179062116.chello.pl

    > Gdybając dalej [sprawdzać nie będę, bo jak na razie to ja muszę sam
    > płacić własne rachunki za telefon ;)]:
    > a. jeżeli prawdą jest, że Eurobank jest budowany na podstawie innych
    > banków, to pracownicy w większości już są;

    Tak to jest - gdyba sie nie znajac zupelnie sprawy... Kazdy Polak zna
    sie na wszystkim...
    Kupil Bank Wschodni i Bank Spolem. Jeden mial raptem 9 placowek ,
    drugi o ile sie nie myle to chyba jedna na ulicy Grazyny w Wa-wie. Oba
    byly w stanie upadlosci. On je dokapitalizowal. Jesli cos zyskal z NBP
    to pozyczke podporzadkowana - kasy mu nikt nie dal na ladne oczy.
    Placowki (docelowo mowi sie o 100) beda przede wszystkim w
    supermarketach (zwykle tez beda ;). Oddzialy maja byc w calej Polsce.

    Art. z Rzepy:

    Młodzi, ale z powołaniem
    Eliza Więcław,

    We wrześniu rusza Eurobank - nowe przedsięwzięcie Mariusza
    Łukasiewicza. Spółka chce zatrudnić około tysiąca osób, otrzymała już
    20 tysięcy ofert.

    - To jeden z największych projektów rekrutacyjnych prowadzonych w tym
    roku w kraju - mówi Sławomir Łukasiewicz, prezes Eurobanku. - Nasze
    plany to zatrudnienie do końca roku około 1000 osób. Większość z nich
    będzie pracowała na stanowiskach związanych z obsługą klienta. Dla nas
    jest ważne, by osoby zatrudnione na stanowisku np. doradcy czuły
    prawdziwe powołanie do pracy z ludźmi.

    Sami przeszkolą

    Bank chce zatrudnić 650 doradców klienta oraz ok. 130 menedżerów,
    którzy będą kierowali placówkami banku. Na ogłoszenie prasowe oraz
    internetowe odpowiedziało dotychczas około 20 tys. osób. Na prezesie
    Łukasiewiczu liczba ta nie robi aż takiego wrażenia. Uważa on bowiem,
    że zgłoszeń byłoby znacznie więcej, gdyby Eurobank był znaną marką.

    W większości takich ogłoszeń pracodawca zazwyczaj żąda, żeby
    potencjalny pracownik był młody oraz miał kilkuletnie doświadczenie.
    Zarząd Eurobanku chce, żeby osoby, które będą pracowały w oddziałach,
    były młode - do 30 lat. Nie zależy mu natomiast na doświadczeniu.

    - Nie szukamy przysłowiowych już dwudziestopięciolatków z pięcioletnim
    doświadczeniem i znajomością trzech języków obcych. Nie ograniczamy
    się także do absolwentów kierunków finansowych - tak naprawdę nie ma
    dla nas znaczenia kierunek studiów kandydata - wyjaśnia Sławomir
    Łukasiewicz. - Najważniejsze, czego szukamy u kandydatów, to
    entuzjazm, wysoka motywacja do pracy i to "coś", co pozwala
    przypuszczać, że będą dobrze realizowali postawione przed nimi
    zadania. Szukamy ludzi z potencjałem, zdolnych i ambitnych, stąd w
    formularzu pytanie o średnią ocen.

    Magdalena Kurpiewska z firmy Job Center uważa, że Eurobank chce po
    prostu sam wyszkolić swoich pracowników. - Coraz częściej firmy
    szukają pracowników, którzy są "zieloni" i nie pracowali u
    konkurencji - wyjaśnia Magdalena Kurpiewska. - Właściciele nie chcą,
    żeby pracownicy wnosili złe przyzwyczajenia z innych miejsc pracy.
    Szczególnie w sprzedaży. Boją się też, że zatrudnią osoby, które nie
    są profesjonalistami. Duże przedsiębiorstwa są w stanie w ciągu
    miesiąca bardzo dobrze przeszkolić pracownika w zakresie sprzedaży.

    Kioski w hipermarketach

    Eurobank zaczął już zatrudniać menedżerów, którzy będą kierować pracą
    3 - 4 osób. Oddziały będą działały jak kioski i zajmowały się tylko
    sprzedażą.

    Według Sławomira Łukasiewicza trudniej znaleźć menedżera oddziału niż
    doradcę. Placówki Eurobanku będą znajdować się także w
    hipermarketach. - Niektórzy kandydaci nie chcą pracować w
    hipermarkecie. Im to miejsce kojarzy się z kasjerkami czy hostessami -
    mówi prezes Łukasiewicz. - Szukamy osób, które są zaradne, będą się
    identyfikować z prowadzonym przez siebie małym przedsiębiorstwem.

    We wrocławskiej centrali banku kluczowe stanowiska są już obsadzone.
    Teraz Eurobank szuka ok. 200 osób do centrum obsługi telefonicznej. -
    We Wrocławiu rekrutacja jest łatwiejsza. Każdy tu zna nazwisko
    Mariusza Łukasiewicza i to, co zrobił - twierdzi prezes banku. -
    Wcześniej w ogłoszeniach posługiwaliśmy się tym nazwiskiem.

    Eurobank powstał z połączenia Banku Społem i Wschodniego. Jego głównym
    właścicielem jest Mariusz Łukasiewicz, twórca Lukasa i Lukas Banku.
    Zamierza on stworzyć nowoczesny, ogólnopolski bank dla klientów
    indywidualnych oraz małych przedsiębiorstw.

    > b. stąd oferty pracy na pół strony w GW były prawdopodobnie tylko
    > REKLAMĄ samego przedsięwzięcia;

    Czy juz ci udowodnilem, ze ten punkt jest swoista bzdura?

    > Co do kasy - nawet jeżeli jakieś pieniądze prywatne zostały w pomysł
    > zainwestowane [a raczej cały ruch wokół tej firmy świadczy o chęci
    > pozyskania kasy z zewnątrz --> nim pomysł bardziej znany, tym
    łatwiej o
    > finansowanie zewnętrzne], to raczej zostaną szybko wycofane po
    > uruchomieniu działalności [najłatwiejszy sposób zarobkowania -
    > wyprodukować coś z hałasem i zainkasować kasę, kiedy pomysł jest na
    > topie - sprzedaż mażeń].

    Tak zrobil z Lukasem.
    Wyczuwam tez lekka nutke zazdrosci (nasza nardowa wada). Coz stoi na
    przeszkodze, zeby zrobic cos podobnego?