PracaGrupypl.praca.dyskusjeZreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają. › Re: odpowiedz, ale bez kasety, głośnika, mp3...
    From: "gromax" <g...@N...interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: odpowiedz, ale bez kasety, głośnika, mp3...
    Date: Thu, 15 Sep 2005 18:01:26 +0200

    ech, stokrotka , stokrotka...

    > 1. Zmienia się nasze otoczenie, w tempie tak szybkim, jak nigdy dotąd.
    > Język opisuje ten świat, zależności pomiędzy jego elementami.
    > A te zależności i ih pszedtawienie to już gramatyka.
    hmm... moim zdaniem to już raczej semantyka. gramatyka to nic innego jak
    poprawne używanie alfabetu. a do opisania rzeczywistości potrzebne jest
    słowo. słowo mozna zapisać poprawnie gramatycznie (lub nie poprawnie, ale to
    już się liczy jako błąd gramatyczny)

    > A to co piszesz dalej, to twoje mażenia, a nie żeczywistość. Hciałbyś by
    język
    > się nie zmieniał, by pisownia pozostała na wieki niezmienna. Nie da się.
    > Żeczywistość się zmienia.
    zmienia się pozornie, to tak okiem historyka :)
    A pisownia? słowotwórstwo? język? też się rozwijają. a nie uwsteczniają.
    twoja pozorna reforma powoduje co najwyżej uwstecznienie.

    > Tak więc na siłę, mimo istniejącego błyskawicznego rozwoju języka, hcesz
    > zamknąć język w kajdany reguł.
    hę? rozwój powinien postępować w sposób uporządkowany. a rzadko kiedy
    przebiega w sposób chaotyczny. no chyba ze się nie zna mechanizmów które
    powodują rozwój, ale w tym przypadku odsyłam do książek.

    > Te kajdany to także matura (limit będuw, klasuwki, dyktanda).
    > A twoje reguły już dawno upadły.
    hę (do kwadratu) ? matura jest kajdanem? zdanie matury stwierdza, że osoba
    jest na tyle wykształcona żeby poprawnie posługiwać się językiem ojczystym,
    językiem obcym i matematyką. gramatyka (w każdm z tych trzech działów
    wiedzy) jest podstawą, żeby poprawnie ich używać.

    > Poczytaj sobie jakiegoś czata, i zobaczysz jak się tam pisze,
    > jakih liter się używa,
    > jak często zamieniane jet ó na u, ch na h.....
    no własnie. jak dużo ludzi nie zwraca uwagi na poprawną pisownię i ma ją
    gdzieś. a później wychodza kwiatki...
    i wybacz, ale czaty to bynajmniej nie jest grupa reprezentatywna do
    wskazywania poprawności pisowni językowej. to tylko czat.

    > Ale popatsz, ja już wczoraj zjadłam kawełeczk, dziś jem dalej i jeszcze
    żyję,
    > torsji nie mam, mam się dobże i smakuje coraz lepiej. :)
    i praktycznie coraz gorzej się ciebie czyta. żart wielokrotine powtarzany
    staje się nudny, a wreszcie irytujący.

    > I pamiętaj odpowiadając wykreśl z umysłu : głośnik, kasetę, mp3, itd....
    > lub zostaw je, ale wtedy twoja teoria upadnie.
    i zwróć uwagę na to co i jak piszesz, to już na prawdę staje się nudne, tym
    bardziej że już ci wskazałem drogę co i jak zrobić żeby swój (bardzo
    wątpliwej jakości) projekt wprowadzić w życie.
    a póki co , obowiązuje język mający w swojej gramatyce h i ch, ó i u, rz i
    ż. dlatego nalezy używać zgodnie z obowiązującymi zasadami.

    gro