PracaGrupypl.praca.dyskusjeodciągnięcie z wypłaty (kara finansowa) › Re: odciągnięcie z wypłaty (kara finansowa)
    From: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: odciągnięcie z wypłaty (kara finansowa)
    Date: 10 Jan 2003 15:13:44 -0800

    Roman Kubik <r...@p...com.pl> writes:

    > no wlasnie. ja tez,
    > ale dobrze tak poteoretyzowac, jak sie ma nieco lepsza prace,
    > troche oszczednosci...

    to prawda. z drugiej strony jednak brak zapobiegliwosci u przecietnego
    polaka-szaraka mnie przeraza. nie szukajac daleko - znajomi i nawet
    wlasna rodzina (a wiem, ze przyadki nie sa odosobnione).

    pracuje ktos za przecietna place, uda sie cos zaoszczedzic - to
    zamiast zainwestowac w siebie, starac sie o lepsza prace, podniesc
    kwalifikacje czy chociazby trzymac na czarna godzine - przejadaja.
    a to nowy telewizor, a to lodowka, a to kredyt na samochod.

    bardzo wiele ludzi kupuje samochod mimo tego, ze ich na to nie stac w
    gruncie rzeczy. a potem, jak straca prace, to jest tragedia i wrzask
    wielki - no bo kredyt niesplacany, bo nie ma na czynsz, bo nie ma na
    zycie!

    po prostu inna mentalnosc. np. taki przecietny amerykanin, jak mu ciut
    sie lepiej powodzi, to pierwsze o czym mysli to oszczedzac. samochod
    na kredyt to sobie kupi, jak wyliczy, ze z tego co zaoszczedzil
    przezyje pare miesiecy w razie, jakby stracil prace i musial szukac
    innej.
    i takie myslenie zaimplementowane od poczatku, od czasu jak sie
    skonczy szkole, przynosi efekty.

    oczywiscie nie mowie tutaj o rodzinach, ktore np. zyja na wsi zabitej
    dechami, kilkoro dzieci i nie maja nawet buty na zime albo bilet
    autobusowy.
    ale tacy nie pisuja tutaj na grupe, prawda?

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net