PracaGrupypl.praca.dyskusjeobsługa komputera po studiach.. › Re: obsługa komputera po studiach..
    From: "Andrzej Woźniak" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: obsługa komputera po studiach..
    Date: Wed, 23 Jul 2003 10:06:15 +0200

    > W tym problem, ze duza. Jesli posadzic osobe, ktora sie uczyla
    > MS na studiach, to gwarantuje, ze nie bedzie wiedziala jak obsluzyc
    > Open, bo jest jakos inaczej.
    >
    > wer

    Kilka wspomnień z czasów, kiedy uruchamialiśmy pracownię internetową w
    firmie. Instytucja zajmuje się dokształcaniem nauczycieli SP i gimnazjów, i
    pracownia miała służyć im, aby mogli korzystać z internetu, w
    przygotowywaniu się do zajęć.
    Komputery zostały kupione (ktoś mądry wpadł na pomysł aby kupić firmowe
    Compaq'i po 6k zł za sztukę), a ja miałem zainstalować oprogramowanie, i
    przygotować komputery do pracy.
    Windowsy dostałem razem z komputerami (OEM), na MS Offica nie było
    pieniążków. W tej sytuacji poinstalowałem StarOffice'a 5.2 PL. (OpenOffice
    jeszcze wtedy chyba nie istniał). I co? I podniósł się płacz, że w pracowni
    nie da się pracować, bo nie ma zainstalowanego nawet Worda.
    Na moje tłumaczenia że zainstalowany jest produkt który spokojnie pozwoli na
    tworzenie prostych dokumentów tekstowych (tabelki, obrazki), odpowiadano że
    to nie to samo jednak co Word.
    Jak widać, dla wielu ludzi inny układ ikonek i poleceń w menu stanowi
    problem nie do obejścia.
    Po pewnym czasie udało się wygospodarować w firmie jedną licencje, więc
    zainstalowałem MS Office'a na jednym z komputerów w pracowni. I co? I ten
    jeden był stale oblężony, pozostałe stały nieużywane. W końcu dyrekcja
    podjęła decyzję o zakupie MS Office na pozostałe komputery (skorzystaliśmy z
    licencji edukacyjnych, które kosztują ok 40$ za MS Office Std)
    pozdr