PracaGrupypl.praca.dyskusje › obnizka pensji !!!

  • 1. Data: 2005-12-29 15:44:10
    Temat: obnizka pensji !!!
    Od: "Darek" <b...@m...pl>

    Nasz pracodawca wysle kazdemu listem poleconym informacje o obnizce pensji.

    Pytanie: odebrac polecony, nie odbierac ?

    Robi to jakas roznice ?

  • 2. Data: 2005-12-29 15:58:03
    Temat: Re: obnizka pensji !!!
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Darek napisał(a):

    > Robi to jakas roznice ?

    podejrzewam, ze przesunie w czasie ten przykry moment,
    aczkolwiek nie na dlugo.

    --
    czarny
    ============= www.ef2.prv.pl ==============

  • 3. Data: 2005-12-29 18:13:22
    Od: "Przemek" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Darek" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Nasz pracodawca wysle kazdemu listem poleconym informacje o obnizce
    > pensji.
    >
    > Pytanie: odebrac polecony, nie odbierac ?

    Zalezy ile zarabiales jesli niewiele to chyba najlepiej nie zgodzic sie na
    nowe warunki i zostac zwolniony z winy pracodawcy -
    masz wtedy prawo do zasilku dla bezrobotnych conajmniej przez 6 miesiecy
    i mozesz na spokojnie poszukac innej pracy (oczywiscie o ile przepracowales
    odpowiedni okres)

    pzdr

  • 4. Data: 2005-12-29 19:24:56
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Pytanie: odebrac polecony, nie odbierac ?
    >
    > Robi to jakas roznice ?

    Tylko se człowiek kłopoty robi - jak jestes w pracy wystarczyło Ci dac do reki i
    kazac podpisac. To jest po prostu wypowiedzenie warunkow pracy, jesli ich nie
    przyjmiesz, to skutkuje rozwiązaniem stosunku.
    Przeciez nikt u nikogo nie musi pracowac.

    Wojtek

  • 5. Data: 2005-12-30 08:08:48
    Od: "Darek" <b...@m...pl>

    przepracowalem 1,5 roku, czy to cos zmienia jesli chodzi o okres
    wypowiedzenia lub jakas odprawe ?

  • 7. Data: 2005-12-30 08:32:45
    Temat: Re: obnizka pensji !!!/degradacja
    Od: "Nemi" <n...@o...pl>

    > Nasz pracodawca wysle kazdemu listem poleconym informacje o obnizce
    > pensji.

    Mam podobny problem, u nas jeszcze nie ma oficjalnych infomacji, ale wiem ze
    na pewno kazdy pracownik bedzie zdegradowany i bedzie mial obnizona pensje.
    kierownik ->specjalista, specjalista->zwykly pracownik.

    Jestem strasznie tym poruszona bo zarabiam grosze i nie wyobrazam sobie
    zarabiac jeszcze mniej.

    Stad moje pytanie nie wiem jak sie zachowac, czy moge nie sie nie zgodzic na
    nowe warunki ??? i zachowac prace- czy ktos wie cos na ten temat

    prosze o podpowiedz
    nemi

  • 8. Data: 2005-12-30 08:51:46
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Nemi" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Stad moje pytanie nie wiem jak sie zachowac, czy moge nie sie nie zgodzic
    > na nowe warunki ??? i zachowac prace- czy ktos wie cos na ten temat

    To jest po prostu wypowiedzenie zmieniajace, wypowiadaja Ci obecne warunki
    pracy dajac opcje przyjecia zaproponowanych nowych. Nie da sie nic zrobic
    poza poszukaniem innej pracy, chyba ze pracodawca popelni jakies razace
    naruszenia przy procedurze i wtedy mozna sie procesowac, jesli ktos ma
    ochote. Ale IMHO firma, ktora robi taka akcje na tak wielka skale, ma
    olbrzymi problem finansowy i lepiej uciec z niej jak najszybciej, bo wkrotce
    zamiast obnizek pensji bedzie problem z ich wyplacaniem.

    I.

    --

    www.immona.ownlog.com

  • 9. Data: 2005-12-30 09:04:27
    Od: "Darek" <b...@m...pl>

> [...]
    > olbrzymi problem finansowy i lepiej uciec z niej jak najszybciej, bo
    > wkrotce zamiast obnizek pensji bedzie problem z ich wyplacaniem.

    a moze lepiej uciec na L4 ? mam powazne klopoty ze zdrowiem (ide do szpitala
    na badania na 1 dzien), ale nie chcialem chorowac przewlekle, bo juz raz tak
    mialem, z czegos emeryture musze miec ...

  • 10. Data: 2005-12-30 16:20:54
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dp2t90$kn6$1@nemesis.news.tpi.pl Darek <b...@m...pl>
    pisze:

    > a moze lepiej uciec na L4 ? mam powazne klopoty ze zdrowiem (ide do
    > szpitala na badania na 1 dzien), ale nie chcialem chorowac przewlekle,
    > bo juz raz tak mialem, z czegos emeryture musze miec ...
    To zależy. Od kwot, od okresu wypowiedzenia, od Twojej sytuacji finansowej,
    możliwości znalezienia nowego zatrudnienia. Jeśli się zdecydujesz na uniki
    to możesz przeciągnąć sprawę o dopuszczalny okres niezdolności do pracy nie
    dający pracodawcy prawa do rozwiązania stosunku pracy bez wypowiedzenia (36
    dni + 180 dni, wyjatkowo 36+270 dni, niekiedy jeszcze +3 miesące) plus okres
    wypowiedzenia (max. 3 miesiące). Maksymalnie to ~490 dni, ale to już
    mistrzostwo świata, chyba, że zdrowotnie naprawdę jesteś wrakiem.
    Przed wypowiedzeniem to ja znam tylko jeden w większości wypadków skuteczny,
    zgodny z prawem i długofalowy sposób obrony.

    Jotte