PracaGrupypl.praca.dyskusje › obniżenie zarobków

  • 11. Data: 2006-06-09 21:26:14
    Temat: Re: obniżenie zarobków
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e68gg1$frq$1@nemesis.news.tpi.pl makajuka

    > czy pracodawca może zaproponować obniżenie zarobków ?
    Tak. Może je wypowiedzieć i zaproponować inne.

    > jak wygląda to od strony prawnej ?
    Nazywa się to wypowiedzenie zmieniające.

    > jeżeli może, to czy pracownicy muszą sie na to zgadzać ?
    Oczywiście, że nie - praca to nie niewolnictwo. Jeśli nie zgodzisz się na
    warunki zawarte w wypowiedzeniu zmieniającym, to wypowiedzenie zmieniające
    staje się wypowiedzeniem zwykłym i po upływie jego okresu stosunek pracy
    ulega rozwiązaniu.

    Jotte

  • 12. Data: 2006-06-12 07:24:45
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Jotte wrote:
    > W wiadomości news:e6b8dd$qor$1@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski

    > Przesadzasz. Trzy błędne wypowiedzi w jednym i to tak krótkim wątku?
    > Zastanów się, czy powinieneś pisać, czy może raczej czytać i się uczyć.

    Tak bylo w moim przypadku wiec nie wiem, co tu jest nie tak? Moze
    oswiecisz, a nie poddajesz krytyce?

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 13. Data: 2006-06-12 09:01:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e6j4rt$71t$1@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski
    <k...@p...onet.pl> pisze:

    > Tak bylo w moim przypadku wiec nie wiem, co tu jest nie tak? Moze
    > oswiecisz, a nie poddajesz krytyce?
    Pracownik otrzymuje wypowiedzenie zmieniające (KP art 42). Okres trwania
    wypowiedzenia zależy od stażu u danego pracodawcy. W wypowiedzeniu
    pracodawca określa proponowane nowe warunki pracy i/lub płacy oraz
    pouczenie, że na pisemną odmowę ma połowę okresu wypowiedzenia (gdy takiego
    pouczenia nie ma, to pracownik na odmowę ma cały okres wypowiedzenia).
    Jeżeli pracownik w wymaganym terminie nie przedstawi odmowy uważa się, że
    przyjmuje nowe warunki. W przypadku złożenia odmowy przyjęcia nowych
    warunków wypowiedzenie staje się wypowiedzeniem zwykłym i umowa o pracę
    wygasa wraz z jego upływem.
    Istnieje również procedura przewidziana w KP art. 23^1 (szczególnie §5), ale
    z wątki nie wynika aby miało to zastosowanie.
    Tyle w kwestii samego wypowiedzenia.
    Nie mam pojęcia o co Ci chodzi z tą "restrukturyzacją", ale kwestię prawa do
    odprawy reguluje ustawa z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach
    rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących
    pracowników (Dz.U. 2003/90/844), którą polecam przeczytać.

    Jotte

  • 14. Data: 2006-06-12 09:44:43
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Jotte wrote:
> [...]
    > rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących
    > pracowników (Dz.U. 2003/90/844), którą polecam przeczytać.

    Z tym co powyzej sie zgadzam, kwestia jest jak to jest widziane w
    urzedzie pracy. A wiec przysluguja wszelkie uprawnienia jak przy
    zwolnieniu z powodow restrukturyzacji w zakladzie. Moze za duzy skrot
    myslowy. Tak wytlumaczono mi w PIPie jak konsultowalem czy i na jakich
    warunkach oplaca mi sie dac odmowe, czy nie i czym to bedzie skutkowalo.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl