PracaGrupypl.praca.dyskusjeobniżenie wynagrodzenia za czas choroby (1/30) › Re: obniżenie wynagrodzenia za czas choroby (1/30)
  • Data: 2005-05-11 12:47:57
    Temat: Re: obniżenie wynagrodzenia za czas choroby (1/30)
    Od: martinezz <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam pytanie do grupowiczów zajmujących się płacami. Jak od strony
    > praktycznej radzicie sobie z absurdami wynikającymi z zasady obniżania
    > wynagrodzenia w wysokości 1/30 miesięcznej stawki za każdy dzień choroby?
    > Przychodzą mi do głowy dwa przykłady:
    > 1) Pracownik przepracował jeden dzień w lutym - zostanie wyliczone
    > wynagrodzenie za 3 dni
    > 2) Pracownik przepracował jeden dzień w miesiącu 31 dniowym - nie dostanie
    > wynagrodzenia za ten dzień.

    Ja nie widzę tu absurdów. Obecnie liczysz podstawę do chorobowego z 12
    miesięcy. Potem tę podstawę dzielisz przez 30 i bierzesz z tego 70% lub
    80% lub 100% w zależności jakie to jest chorobowe i w ten sposób
    uzyskujesz "dniówkę chorobowego" dla danego pracownika. Potem mnożysz tę
    dniówkę przez liczbę dni choroby w danym miesiącu i masz wynagrodzenie
    chorobowe. Resztę wynagrodzenia liczysz normalnie.
    Pracownik zyskuje jeżeli choruje cały miesięc 31 dniowy, bo wtedy
    płacisz za 31 dni, a podstawa dzielona była na 30 dni, natomiast traci
    jeżeli choruje cały luty gdzie płaci mu się za 28 lub 29 dni.

    pzdr
    martinezz