PracaGrupypl.praca.dyskusje › nowa umowa o pracę /dzieło

  • 1. Data: 2002-05-06 16:08:34
    Temat: nowa umowa o pracę /dzieło
    Od: "koszałek" <b...@f...polbox.pl>

    Witam Wszystkich,

    Pracodawca zaproponował pracownikom: zmiana warunków umowy o pracę - z
    (nowej) umowy o pracę płacona będzie tylko połowa dotychczasowego
    wynagrodzenia, reszta z umowy o dzieło.W sumie do ręki ma być tyle samo.
    Albo pracownicy przyjmą te warunki albo...

    Wiadomo, "zaoszczędzi" na ZUS-ie. Ale czy są jakieś inne konsekwencje
    (zagrożenia) dla pracownika ?

    Co zrobić ? Poradźcie -sprawa b.pilna !

    Pozdrawiam-
    Iwona

  • 2. Data: 2002-05-06 16:32:24
    Temat: Re: nowa umowa o pracę /dzieło
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Wiadomo, "zaoszczędzi" na ZUS-ie. Ale czy są jakieś inne konsekwencje
    > (zagrożenia) dla pracownika ?
    powinien podzielic sie z Wami tymi oszczednosciami.
    umowa o prace bedzie na polowe dotychczasowej pensji.
    i to masz pewne.
    reszta zalezy od dobrej woli pracodawcy.
    jak nie zechce, to umowy o dzielo nie podpisze i co mu zrobisz?

    ale jesli nie masz innej pracy na oku, to cuz Ci pozostaje.
    moze okaze sie ze bedzie dobrze i umowa o dzielo co miesiac bedzie.

    a jak zachorujesz, zechczesz pujsc na urlop, to pewnie umowy
    o dzielo nie bedzie, czyli zarobki w dol.

    pozdrawiam

    romekk

  • 3. Data: 2002-05-06 16:43:42
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    jeszcze chcialbym dodac, ze taka maniana oznacza kombinatorstwo,
    a kombinatorstwu moze przeciwdzialac np. PiP.
    Mozecie sie zgodzic na wszystko, naslac anonimowo kontrole z PiP
    a ta kontrola ustali na podstawie Waszych dotychczasowych umow o prace,
    nowych umow o prace i o dzielo, ze nastepuje lamanie kodeksu pracy,
    zapewne beda wladni przywrocic Wam "stare" umowy.

    Po czym pracowdawca zrobi restrukturyzacje firmy, pare osob wyrzuci,
    paru zaproponuje nowe swietne stanowiska z malymi pensjami i zadnych
    umow o dzielo.

    :-<

    pozdrawiam

    romekk

  • 4. Data: 2002-05-07 08:18:05
    Od: "Jag" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał

    : jeszcze chcialbym dodac, ze taka maniana oznacza kombinatorstwo,
    : a kombinatorstwu moze przeciwdzialac np. PiP.
    : Mozecie sie zgodzic na wszystko, naslac anonimowo kontrole z PiP

    I doprowadzić do upadku firmy - faktycznie doskonała rada. Może od razu sie
    nie zgodzić, a nie robić gnoju pozostałym pracownikom.

    --
    Jag

  • 5. Data: 2002-05-07 14:53:30
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    Jag <j...@w...pl> wrote:

> [...]

    > I doprowadzić do upadku firmy - faktycznie doskonała rada. Może od razu sie
    > nie zgodzić, a nie robić gnoju pozostałym pracownikom.

    nawet doprowadzic do upadlosci - jak najbardziej.
    taka forma zatrudnienia (na oko) jest po prostu nieuczciwoscia.
    a z nieuczciwoscia tak po prostu nalezy walczyc...
    bez zadnych "ale" "ale przeciez" itd.
    bo kazdy zlodziej ma cala mase swoich "ale" "ale przciez" itd.

    pozdrawiam

    romekk

  • 6. Data: 2002-05-07 16:44:39
    Od: ".Barman" <b...@P...MIELONKI.barman.biz.pl>

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości
    > Jag <j...@w...pl> wrote:

    > nawet doprowadzic do upadlosci - jak najbardziej.

    Dlaczego chcesz do tego doprowadzic. Inaczej - dlaczego jestes gotow posunac
    sie az tak daleko?

    > taka forma zatrudnienia (na oko) jest po prostu nieuczciwoscia.

    Dlaczego uwazasz, ze to nieuczicwe? Mozesz sie zgodzic albo nie - nie masz
    takiego obowiazku. To normalna umowa, ktora fukcjonuje w prawie i na rynku
    od dluzszego czasu.
    Zreszta piszesz, ze jest nieuczciwa "na oko". Czyli, ze jednak dopuszczasz
    mozlwiosc, ze jest uczciwa.

    > a z nieuczciwoscia tak po prostu nalezy walczyc...
    > bez zadnych "ale" "ale przeciez" itd.
    > bo kazdy zlodziej ma cala mase swoich "ale" "ale przciez" itd.

    A kogo uwazasz za zlodzieja? Swojego pracodawce? Dlatego, ze daje Ci miejsce
    pracy, zarabiasz u niego i mozesz sie z tego utrzymac?

    Pzdr.

    Marcin/.Barman

  • 7. Data: 2002-05-08 14:29:36
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > A kogo uwazasz za zlodzieja? Swojego pracodawce? Dlatego, ze daje Ci miejsce
    > pracy, zarabiasz u niego i mozesz sie z tego utrzymac?

    swojego nie, bo nie kombinuje poza prawem.

    zlodzieje tez daja prace wielu ludziom, pozwalaja sie im utrzymac itd.
    i co z tego? czy to powoduje ze przestaja byc zlodziejami?

    utrzymac sie tez moge nie rejstrujac dzialanosci a wystawiajac faktury
    podbijajac je fikcyjna pieczatka z fikcyjnym NIPem i nie odprowadzajac
    VATu ani nie placac podatkow. moge tez zatrudnic pare osob :-) bedzie super,
    bede dwa razy bogatszy, ale bede zlodziejem.

    nie placac ZUSowi i USKowi tyle, ile powinienem jestem zlodziejem -
    to bardzo proste. Okradam siebie (policjantow, nauczycieli, swoje dzieci),
    woich pracownikow (ich emerytury, pensje w okresie choroby, wypowiedzenie itd.).
    Mozna "kombinowac" w swietle prawa i zmniejszac swoje obciazenia fisklane,
    ale sa pewne granice.

    pracownicy ktorym zamienia sie etaty na pol etatu + umowa o dzielo
    to __na oko__ najzwyklejszy przekret.
    jesli uwazasz ze tak nie jest nie powinienes sie obawiac wizyty PiPu.

    pisze, ze na oko, bo moze jednak jest to jakas taka dziwna dzialanosc, ze
    ma to sens i jest uczciwe - nie wykluczam tego.

    pozdrawiam

    romekk

  • 8. Data: 2002-05-09 15:21:13
    Od: "Jag" <j...@w...pl>

    :
[...]

    Nieuczciwością byłoby, gdyby tego nie uzgodnił z pracownikami. Skoro
    uzgadnia, to jest uczciwy. Duptaś łaski mu nie robi, nie chce pracować na
    tych warunkach, to go wypieprzy i zatrudni innych.

    --
    Jag

  • 9. Data: 2002-05-09 15:23:43
    Od: "Jag" <j...@w...pl>

[...]

    Naucz się czerwona maso języka polskiego, dowiedz się, co oznacza słowo
    złodziej, a później się popisuj na listach.

    --
    Jag

  • 10. Data: 2002-05-13 15:35:19
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@s...com.pl>

> [...]
    >
    > Naucz się czerwona maso języka polskiego, dowiedz się, co oznacza słowo
    > złodziej, a później się popisuj na listach.

    To ja moze zacytuje ze slownika j. polskiego:

    Zlodziej - ten ktory dopuszcza sie kradziezy
    Kradziez - 'dokonane bez wiedzy prawowitego właściciela bezprawne zabranie
    jego własności; złodziejstwo'

    Jak wiec wyraznie widac - nie odprowadzanie podatkow nie jest kradzieza.

    Merlin

    --
    Tomasz 'Merlin' Kolinko
    E-mail: tom[at]mensa.org.pl