PracaGrupypl.praca.dyskusjenowa umowa o pracę /dzieło › Re: nowa umowa o pracę /dzieło
    From: Roman Kubik <r...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: nowa umowa o pracę /dzieło
    Date: 8 May 2002 14:29:36 GMT
    Sender: Roman Kubik <r...@f...sb.gov.pl>

    > A kogo uwazasz za zlodzieja? Swojego pracodawce? Dlatego, ze daje Ci miejsce
    > pracy, zarabiasz u niego i mozesz sie z tego utrzymac?

    swojego nie, bo nie kombinuje poza prawem.

    zlodzieje tez daja prace wielu ludziom, pozwalaja sie im utrzymac itd.
    i co z tego? czy to powoduje ze przestaja byc zlodziejami?

    utrzymac sie tez moge nie rejstrujac dzialanosci a wystawiajac faktury
    podbijajac je fikcyjna pieczatka z fikcyjnym NIPem i nie odprowadzajac
    VATu ani nie placac podatkow. moge tez zatrudnic pare osob :-) bedzie super,
    bede dwa razy bogatszy, ale bede zlodziejem.

    nie placac ZUSowi i USKowi tyle, ile powinienem jestem zlodziejem -
    to bardzo proste. Okradam siebie (policjantow, nauczycieli, swoje dzieci),
    woich pracownikow (ich emerytury, pensje w okresie choroby, wypowiedzenie itd.).
    Mozna "kombinowac" w swietle prawa i zmniejszac swoje obciazenia fisklane,
    ale sa pewne granice.

    pracownicy ktorym zamienia sie etaty na pol etatu + umowa o dzielo
    to __na oko__ najzwyklejszy przekret.
    jesli uwazasz ze tak nie jest nie powinienes sie obawiac wizyty PiPu.

    pisze, ze na oko, bo moze jednak jest to jakas taka dziwna dzialanosc, ze
    ma to sens i jest uczciwe - nie wykluczam tego.

    pozdrawiam

    romekk