eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjenormy bezpieczenstwa przy pracy z komputerem › Re: normy bezpieczenstwa przy pracy z komputerem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "TomS" <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: normy bezpieczenstwa przy pracy z komputerem
    Date: Sat, 1 May 2004 16:18:19 +0200
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 84
    Sender: n...@p...onet.pl@217.75.51.11
    Message-ID: <c70bj7$ijd$1@news.onet.pl>
    References: <c6rb11$855$1@nemesis.news.tpi.pl> <c6usnh$862$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: 217.75.51.11
    X-Trace: news.onet.pl 1083421095 19053 217.75.51.11 (1 May 2004 14:18:15 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 1 May 2004 14:18:15 GMT
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:114458
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Piotr Chmielewski" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:c6usnh$862$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >
    > Użytkownik "grooby" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:c6rb11$855$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > > Poleccie jakas strone z ww. zagadnieniem
    > > Sa jakies wymagania co do np. monitorów, halasu komputera?
    > > dzieki
    > > grooby
    > >
    > Przeklejam wyciag z regulaminu BHP ktory znalazlem w intranecie
    > u mnie w pracy:
    >
    > UWARUNKOWANIA ERGONOMICZNE I HIGIENY PRACY
    > PRZY STANOWISKU OBSŁUGI KOMPUTERA
    >
    >
    > Pomieszczenia pracy:
    >
    > -13 m3 objętości oraz 2 m2 wolnej powierzchni podłogi nie zajętej przez
    > urządzenia.
    > -dostęp światła dziennego, okna wyposażone w żaluzje.
    > -temperatura - 20° C.
    > -hałas - 55 dB (w pomieszczeniach do opracowania danych i prac
    > teoretycznych).
    > -natężenie oświetlenia min. 500 lx.
    >
    > Stanowisko:
    > -swobodny dostęp do stanowiska.
    > -rozmieszczenie elementów obsługiwanych ręcznie w zasięgu ręki.
    > -odległość między sąsiednimi monitorami co najmniej - 0,6 m.
    > -odległość między pracownikiem i tyłem sąsiedniego monitora co najmniej -
    > 0,8 m.
    > -odległość oczu pracownika od ekranu - 400 - 750 mm.
    > -fotel na 5 - ramiennej podstawie wyposażony w mechanizm ułatwiający
    > przesuwanie go po podłodze z możliwością regulacji wysokości siedziska,
    > oparcia i podłokietników.
    >
    > Monitor:
    > -znaki na ekranie powinny być wyraźne i czytelne.
    > -obraz powinien być stabilny, bez tętnienia lub innych form
    niestabilności.
    > -jaskrawość i kontrast powinny być łatwe do regulowania.
    > -możliwość pochylania ekranu 20° do tyłu i 5° do przodu oraz obrotu wokół
    > własnej osi po co najmniej 60° w obu kierunkach.
    > -ekran powinien być pokryty warstwą antyodbiciową lub posiadać filtr.
    > -ekran powinien być ustawiony poprzecznie względem okien.
    > -na ekranie nie powinny być widoczne odbicia światła dziennego i
    sztucznego.
    >
    > Klawiatura:
    > -konstrukcja klawiatury nie powinna powodować zmęczenia mięśni kończyn
    > górnych podczas pracy
    > -regulacja kąta nachylenia klawiatury w zakresie 0 - 15°
    > -głębokość stołu powinna zapewniać aby odległość klawiatury od przedniej
    > krawędzi stołu była nie mniejsza niż 100 mm.
    >
    > Inne uwarunkowania:
    > -W czasie pracy przy obsłudze komputera należy stosować przerwy - 5 minut
    po
    > każdej godzinie pracy.
    > -Nie wolno dopuścić do pracy z komputerem tych osób, które nie
    przedstawiły
    > zaświadczeń lekarskich o braku przeciwwskazań do zatrudnienia przy
    obsłudze
    > monitorów ekranowych.
    > -Pracownik obsługujący komputer powinien mieć oddzielne miejsce do
    > spożywania posiłków.
    >
    > Dodatkowo, o ile pamietam, osoby w ciazy moga pracowac przy kompie maks.
    > 4 godziny dziennie.
    >
    > Piotr

    To wszystko powyżej znajduje się w Rozporządzeniu w sprawie bezpieczeństwa i
    higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe.
    A tu link do tego rozporządzenia
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1998/0973.htm

    pozdrawiam
    TomS


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1