PracaGrupypl.praca.dyskusjenieuczciwy pracodawca !! › Re: nieuczciwy pracodawca !!
  • Data: 2002-08-11 23:39:51
    Temat: Re: nieuczciwy pracodawca !!
    Od: Mariusz Lotko <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    No Name wrote:

    > (...)
    > (...)
    >
    > A ja pierwszy raz chcę się nie zgodzić. Uczciwość polega m.in. na
    > wywiązywaniu się z umów, niezależnie od tego, czy zostały zawarte na
    > piśmie, czy ustnie - jeżeli jest tak, jak opisuje to kolega, to
    > pracodawca jest nieuczciwy i opinia ta ma 100% racji.
    > Zamawiając obiad w restauracji nie pytam, czy robią go z padliny - może
    > powinienem?
    >
    > Pzdr: Dogbert

    Pomijajac kwestie wspomnianej tu uczciwosci, musimy pamietac, ze umowa
    ustna jest prawnie wiazaca w takim samym stopniu jak pisemna. Trudno
    jednak udowodnic jej istnienie (tylko swiadkowie), wiec zawsze lepiej
    zawierac ja w formie pisemnej.

    Zawsze jednak mozna pojsc po takiej linii: jesli pracowales u kogos
    bez wypisania umowy, to pracowales na czarno. Jako "uczciwy obywatel"
    powinienes doniesc o tym fakcie wladzy, chyba, ze Twoj szef postanowi
    porzucic "droge wystepku" i zawrze z Toba umowe na okreslona wczesniej
    w rozmowie kwote :-)

    Aha! Nie namawiam nikogo do szantazu. Bo to tak mogloby zabrzmiec...

    Pozdrawiam :-)

    --
    Mariusz