PracaGrupypl.praca.dyskusje › niemcy w ciemno?

  • 1. Data: 2002-06-25 15:31:47
    Temat: niemcy w ciemno?
    Od: "..:: Ula Bielawska ::.." <u...@p...onet.pl>

    czy warto jechac w ciemno do niemiec nie mając załatwionej pracy bedąc 21
    letnią dziewuchą nie znająca najlepiej języka? mam nóż na gardle i po prostu
    muszę jechac, może ktoś z was ma jakieś doświadczenia w takim podróżowaniu w
    ciemno ze znajomymi. gdzie warto pojechac? co ze soba zabrac? pociągiem czy
    samochodem?

  • 2. Data: 2002-06-25 16:26:16
    Temat: Re: niemcy w ciemno?
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    Użytkownik "..:: Ula Bielawska ::.." <u...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości news:afa2d0$poa$1@news.onet.pl...

    > czy warto jechac w ciemno do niemiec nie mając załatwionej pracy bedąc
    21
    > letnią dziewuchą nie znająca najlepiej języka? mam nóż na gardle

    Dziewuchy z nożem na gardle jadące w ciemno, bez znajomości języka
    często nie mają szczęścia...
    Spróbuj czegoś poszukać.

    Chester EM

  • 3. Data: 2002-06-25 16:31:01
    Temat: Odp: niemcy w ciemno?
    Od: "Marek A. Czepil" <m...@m...to>

> [...]
    podróżowaniu w
    > ciemno ze znajomymi. gdzie warto pojechac? co ze soba zabrac?
    Jeśli już jechać, to na pewno nie samej - nawet z koleżanką jest
    odrobinę bezpieczniej...
    IMHO czy nie bliżej z Białegostoku masz do Wawy - zawsze coś tam
    znajdziesz (i tutaj znasz ich język)...

    ### Marek A. Czepil # tel. +48502 55 30 30 ###
    ### m...@m...to # GG 3244493 ###
    ### www.serwisowe.prv.pl ###

  • 4. Data: 2002-06-25 16:50:21
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    "..:: Ula Bielawska ::.." <u...@p...onet.pl> wrote in message
    > czy warto jechac w ciemno do niemiec nie maj?c za?atwionej pracy bed?c 21
    > letni? dziewuch? nie znaj?ca najlepiej j?zyka? mam nó? na gardle i po
    prostu
    > musz? jechac, mo?e kto? z was ma jakie? do?wiadczenia w takim podró?owaniu
    > ciemno ze znajomymi. gdzie warto pojechac? co ze soba zabrac? poci?giem
    czy
    > samochodem?

    Jesli do burdelu to nic nie zabieraj z wyjatkiem kilku par majtek.

    Zglupialas w ciemno bez jezyka, pracy, planow do Niemiec - a dlaczego nie do
    Wloch lub Hiszpani - teraz tam przynajmniej cieplo w nocy i wykapac sie
    bedziesz mogla gdzies na parkingu, a moze i robote przy myciu szyb w
    samochodach turystow z PL podlapiesz.

    No chyba ze napadlas na bank, albo sie przed wojskiem ukrywasz - ale w tedy
    lepiej do kraju z ktorym Polska nie ma podpisanego porozumienia o
    ekstradycji.

    Dobrze Ci inni radza - nie ma tak zle zeby nie moglo byc gorzej. Masz
    przynajmniej niemiecki paszport, zeby sie zarejestrowac jako bezrobotna -
    czy chcesz szukac pracy na czarno - jesli tak to masz na 80% pewnosci ze
    trafisz do burdelu - nawet jesli teraz tego nie planujesz.

  • 5. Data: 2002-06-25 17:32:15
    Od: "irek" <i...@g...pl>

    Użytkownik ..:: Ula Bielawska ::.. <u...@p...onet.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:afa2d0$poa$...@n...onet.pl...
    > czy warto jechac w ciemno do niemiec nie mając załatwionej pracy bedąc 21
    > letnią dziewuchą nie znająca najlepiej języka?

    byle nie do Niemiec , przecientny obywatel tego kraju ma polakow za
    zebrakow , nedzarzy , meneli ,brudasow , zlodzieji i co tam jescze
    najgorszego
    i trudno sie z tym nie zgodzic bo taki wlasnie jest przecietny polak
    a w telewizji pokazuja jak jescze sie w polsce koniami pole orze :)
    nie moga tez zrozumiec jak moze byc tak debilny narod ktory najpierw
    przelewa krew aby obalic totalitarny ustroj a potem spowrotem wybiera
    komunistow w wyborach , no ale dla nich to raczej powod do smiechu no bo
    ostatecznie nic na tym nie traca :) ; juz wiekszy problem stanowia dla nich
    turcy bo tworza enklawy slamsow na wzor tych jakie sa w polsce
    i nie wymyslilem sobie tego wszystkiego sam tylko znam z relacji moich
    znajomych , rodowitych Niemcow ( z wyzszym wyksztalceniem) mieszkajacych na
    terenie zach Niemiec
    byli bardzo zaskoczenie gdy pierwszy raz przyjechali do polski poniewaz
    zobaczyli ze garstka ludzi zyje w miare normalnie i ze jest jakies pare
    procent normalnych ludzi
    tak wiec widzisz ze normalny Niemiec nie zatrudni Ciebie bez znajomosci a
    jedynie mozesz skonczyc na plantacji truskawek mieszkajac w ziemiance i
    popijajac wode ze stawu albo u Turka w burdelu

    >mam nóż na gardle i po prostu muszę jechac,

    a kto nie ma noza na gardle w tym kraju , nawet ci ktorych opinie czesto
    czytam na tej grupie tzn. ludzi majacych o sobie lepsze mniemanie bo maja
    prace i zarabiaja 800 na reke a 200 wyzebrajac od szefa albo z lewizny tez
    moga znalesc sie w rynsztoku
    i taka jest prawda a kto tego nie rozumie jest poprostu glupi

    >może ktoś z was ma jakieś doświadczenia w takim podróżowaniu w
    >ciemno ze znajomymi gdzie warto pojechac?

    moze sprobuj w Holandii , moze jakies panstwa skandynawii
    sa jeszcze nieduze rejony gdzie polacy nie dali sie poznac z "najlepszej
    strony"

    >co ze soba zabrac? pociągiem czy samochodem?

    dobrze zabrac troche gotowki a jescze lepiej jakas legitymacje ze jest sie
    studentem
    w wiekszosci krajow rozwinietych to normalne ze mlodziez podrozuje w wakacje
    po europie i nie tylko
    srodek podrozowanie jest sprawa drugorzedna tzn. jak Ci latwiej , taniej i
    wygodniej

    zycze powodzenia

    pozdr
    irek

  • 6. Data: 2002-06-25 22:06:51
    Od: "Maciek Koziarski" <e...@c...pl>

    Jadąc w ciemno nie masz szans na uzyskanie legalnej pracy (zabrania tego
    niemieckie prawo: wszystkie formalności należy załatwiać przez lokalny Urząd
    Pracy lub ZAV przed wjazdem do Niemiec). Jeśli chodzi o robotę na czarno, to
    szanse na "normalną" pracę są znikome - w sumie poważniejesze konsekwencje
    (w razie wpadki) spotkają pracodawcę niż Ciebie, stąd też Niemcy raczej boją
    się zatrudniać kogoś na czarno...

    MK

  • 7. Data: 2002-06-26 05:48:00
    Od: "remekr" <r...@f...polbox.pl>

    Jak poprzednicy również stanowczo odradzam wyjazdu do pracy na czarno. Mówię
    to świadomie z autopsji, ponieważ kilka lat temu również tak próbowałem.
    Skończyło się na tym, że pojechałem z kolegą na tydzień do Monachium, kasa
    rozpłynęła się momentalnie (dobrze, że nie wpadłem w długi) i wróciliśmy do
    Polski szczęśliwi, bogatsi o nowe doświadczenia. Opinię o Polakach jak
    najbardziej potwierdzam, jest niestety tragiczna. Postępów można jedynie
    spodziewać się po młodym pokoleniu, a w szczególnościpo studentach, którzy
    już trochę podróżowali. W następnych latach załatwiłem sobie pracę przez ZAV
    i mogłem sobie spokojnie legalnie pojechać do roboty, jako 3 miesięczny
    gastarbeiter, który ma pewność za jaką stawkę pracuje i że nie zostanie
    oszukany w dniu wypłaty (choć z tym różnie bywa, bo szefowie kantują cię na
    ilość przepracowanych godzin). Tak w ogóle polecam Monachium, ponieważ jest
    to jedno z najbogatszych miast niemiec i są tam najwyższe stawki za pracę w
    tak zwanej branży Gebaudereinigung (wtedy ok. 15 DM/h). Sporo Polaków
    pracuje w Mc'Donalds'ach (nie polecam, niższa kasa i zapiepszanie non stop
    na stojąco - chyba, że ktoś uwielbia spożywać frytki i habmurgery).

    Pozdrawiam,
    Remek

  • 8. Data: 2002-06-26 07:58:25
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    Jeździłem jakieś 10 lat temu samochodem z kumplami po Niemczech (okolice
    Hanoveru) w wakacje i łazilismy od od gospodarstwa do gospodarstwa pytając o
    robotę (na czarno). Więcej tej pracy nie mieliśmy niż mieliśmy, ale coś tam
    do domu przywiozłem (dostawaliśmy 7-8 DM + obiad za godzinę). Od zakichania
    Polaków w takiej sytuacji jak my. Najwięcej pracowaliśmy przy zwożeniu słomy
    i remontach, ale ludzie też zbierali ogórki itp. Spaliśmy pod namiotem.
    Trochę nas przeganiali, więc rozbijaliśmy sie przeważnie po zmroku i w
    różnych miejscach. Kąpaliśmy się przy jakimś motelu - stacji benzynowej dla
    tirowców i na basenie (wejście nie było drogie). Ale niektórzy spali u
    gospodarzy albo wyajmowali jakieś pomieszczenia po kilku. Podsumowujac to w
    odróżnieniu od przedmówców twierdzę, że przy pełnej determinacji można, ale
    trzeba się nie zrażac tylko chodzić i pytać (czasami 2 dni szukania i 1
    dzień roboty, ale zawsze jest szansa, że popracuje się dłużej, niektórzy
    nawet do końca życia). Aha no i jeszcze trzeba mieć trochę szczęścia, ale
    IMO szczęściu też trzeba pomóc i wierzyć w to.

  • 9. Data: 2002-06-26 08:36:33
    Od: <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > ciemno ze znajomymi. gdzie warto pojechac? co ze soba zabrac? pociągiem czy

    Pewnie, ze warto - poczytaj wypowiedzi Pawelka o raju w Niemczech i kokosach
    czekajacych tam Polakow

  • 10. Data: 2002-06-26 10:52:28
    Od: DDCom <p...@p...fm>

    Dziwie sie moim przedmowcom, zarowno tym, ktorzy psicza na wlasny narod
    w Niemczech, jak i tym, ktorzy tyrali tam za 15, a nawet za 8 DM na
    godzine.

    Z tego co wiem - a troche w Niemczech pomieszkalam (konkretnie w
    Mannheim) - to Polacy wygladaja lepiej od niejednego Niemca, a co do
    urody panienek zza zachodniej granicy to juz w ogole milcze.
    Wedlug mnie glupota jest opowiadanie, jacy to Polacy sa obrzydliwi i
    nagminne wskazywanie naszych (urojonych czy tez nie) cech negatywnych.
    Zamiast pokazac sie z jak najlepszej strony, potrafimy tylko gderac,
    narzekac i oczerniac sie - co czynimy na oczach calej Europy z
    masochistyczna przyjemnoscia - sorry, ale nie rozumiem takiego
    nastawienia do zycia.

    Co do placy, to wiem, ze za godzine opieki nad dzieckiem, czy staruszka
    placa 15-20 DM. Wchodzi w to spacer, zabawa, czy polozenie dziecka do
    lozka. Ci co placili 8 DM/h tyrania w polu trafili chyba na jakis -
    prosze o wybaczenie - naiwniakow.

    W kwestii pracy na czarno i placy za nia - czyli powyzszych wynurzen -
    nie mam wlasnego doswiadczenia - sa to obserwacje. Ja jakos nie bylam
    zmuszona do pracy i szczerze mowiac nie podjelabym sie pracy dla
    jakiegos niemieckiego debila.
    Niestety po 5 miesiacach w Niemczech stwierdzilam, ze Niemcy prezentuja
    tragiczny poziom umyslowy - nawet ludzie wyksztalceni. Wlos jezyl mi sie
    na glowie, gdy sluchalam tego, co wiedza (lub wydaje im sie ze wiedza)
    na temat zycia poza ich granicami. Dziwili sie, ze w Polsce ludzie
    lodówki maja i nieszczerze martwili, ze tu zawsze mroz mamy (!!!) -
    chyba im sie z jakas tundra pomylilismy.

    Niewspomne juz historii, gdy szanowana pani sedzi sadu rodzinnego (w
    Niemczech oczywiscie) rabnela mi majtki...

    Moglabym tak d?ugo wymieniac, ale... to juz zupelnie inna bajka...

    Pozdrawiam wszystkich, ktorym wydaje sie, ze za zachodnia granica
    znajduje sie raj utracony... :)

    Pumcia