PracaGrupypl.praca.dyskusjeniemcy w ciemno? › Re: niemcy w ciemno?
    Date: Wed, 26 Jun 2002 12:52:28 +0200
    From: DDCom <p...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: niemcy w ciemno?

    Dziwie sie moim przedmowcom, zarowno tym, ktorzy psicza na wlasny narod
    w Niemczech, jak i tym, ktorzy tyrali tam za 15, a nawet za 8 DM na
    godzine.

    Z tego co wiem - a troche w Niemczech pomieszkalam (konkretnie w
    Mannheim) - to Polacy wygladaja lepiej od niejednego Niemca, a co do
    urody panienek zza zachodniej granicy to juz w ogole milcze.
    Wedlug mnie glupota jest opowiadanie, jacy to Polacy sa obrzydliwi i
    nagminne wskazywanie naszych (urojonych czy tez nie) cech negatywnych.
    Zamiast pokazac sie z jak najlepszej strony, potrafimy tylko gderac,
    narzekac i oczerniac sie - co czynimy na oczach calej Europy z
    masochistyczna przyjemnoscia - sorry, ale nie rozumiem takiego
    nastawienia do zycia.

    Co do placy, to wiem, ze za godzine opieki nad dzieckiem, czy staruszka
    placa 15-20 DM. Wchodzi w to spacer, zabawa, czy polozenie dziecka do
    lozka. Ci co placili 8 DM/h tyrania w polu trafili chyba na jakis -
    prosze o wybaczenie - naiwniakow.

    W kwestii pracy na czarno i placy za nia - czyli powyzszych wynurzen -
    nie mam wlasnego doswiadczenia - sa to obserwacje. Ja jakos nie bylam
    zmuszona do pracy i szczerze mowiac nie podjelabym sie pracy dla
    jakiegos niemieckiego debila.
    Niestety po 5 miesiacach w Niemczech stwierdzilam, ze Niemcy prezentuja
    tragiczny poziom umyslowy - nawet ludzie wyksztalceni. Wlos jezyl mi sie
    na glowie, gdy sluchalam tego, co wiedza (lub wydaje im sie ze wiedza)
    na temat zycia poza ich granicami. Dziwili sie, ze w Polsce ludzie
    lodówki maja i nieszczerze martwili, ze tu zawsze mroz mamy (!!!) -
    chyba im sie z jakas tundra pomylilismy.

    Niewspomne juz historii, gdy szanowana pani sedzi sadu rodzinnego (w
    Niemczech oczywiscie) rabnela mi majtki...

    Moglabym tak d?ugo wymieniac, ale... to juz zupelnie inna bajka...

    Pozdrawiam wszystkich, ktorym wydaje sie, ze za zachodnia granica
    znajduje sie raj utracony... :)

    Pumcia