PracaGrupypl.praca.dyskusjenauka w Niemczech › Re: nauka w Niemczech
  • Data: 2006-09-06 12:03:57
    Temat: Re: nauka w Niemczech
    Od: herakles <h...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    d...@b...pl wrote:

    > Mam pewien problem! Moi rodzice mieszkaja i pracuja w niemczech ok 6
    > lat. Zmusili mnie zebym do nich przyjechala (powodem byly zle oceny i
    > inne wybryki) i teraz mi nie moga nigdzie zalatwic szkoly bo nie znam
    > jezyka! W niemieckim kuratorium doradzono im zebym pojechala do polski
    > zdac mature i wrocila tu na studia, ale nie jest to mozliwe bo po
    > ukonczeniu 18 roku zycia nie bede mogla tu kontynuowac nauki! Czy moze
    > mi ktos poradzic co mam zrobic w takiej sytuacji!

    0) Powiesić się zawsze jest wyjściem.
    1) NTG
    2) Masz kilka wyjść, np. zaprotestować, zabrać paszport i uciec do polski, a
    po ukończeniu 18 zasądzić sobie alimenty.
    Albo podwinąć ogon i grzecznie słuchać, a biorąc pod uwagę, że nie masz 18
    oraz "inne wybryki" wnioskuję, że jesteś młodą nieodpowiedzialną osobą,
    więc takie odcinanie się od juryzdykcji rodzicielskiej nie wyjdzie Ci na
    zdrowie.
    3) Jeśli jesteś tam zameldowana, niemieckie kuratorium MUSI załatwić Ci
    szkołę, wiem bo chodziłem sam do niemieckiej szkoły, takie tam jest prawo,
    zresztą w polsce jest podobnie.