PracaGrupypl.praca.dyskusjenas, polakow jest za duzo ! › Re: nas, polakow jest za duzo !
  • Data: 2002-11-07 17:44:57
    Temat: Re: nas, polakow jest za duzo !
    Od: "news" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > eee, ja jestem lepszy :-)
    >
    > Na moich 6 maili wysyłanych co miesiąc, odpowiedzieli tylko
    > na jeden - ostatni.
    > Obiecali że zapodadzą i... nic - obiecanki, cacanki ;-)
    > Jak widać, życzliwość i uprzejmość nie popłaca wobec chamstwa
    > panów z redakcji Chipa.
    > Nie mają nawet dość kultury, żeby dać zwykłą, chociażby odmowną
    > odpowiedź.
    >
    > Ale spox, przy nowej wersji mojego softu, napiszę do naczelnego,
    > a jak nie pomoże, to do wydawcy, a potem zrobię im świetną reklamę :-)

    nie ma sprawy :)

    oczywiscie jesli masz juz w miare gotowy program, milo by bylo napisac do niego
    jakiegos przystepnego manuala (ja w pospiechu zrobilem to w wordzie z eksportem do
    html,
    zreszta wole kodowac niz pisac dokumentacje).
    potem trzeba to wszystko wrzucic do jakiegos install shielda (pilnowac plikow apl.,
    aby
    po dezinstalacji nie zostawiac smieci - nic bardziej nie wkurza).

    Chip zamieszcza taka ramke ze wstepnymi info. o mozliwosci publikacji
    (w numerze listopadowym jest na str. 107), ja zrobilem po swojemu...

    w moim przypadku procedura wygladala nastepujaco:

    1. najpierw weszlem na stronke Chipa i ustalilem, kto jest szefem ds. oprogramowania.

    2. we wrzesniu napisalem do (...)

    "czy zamieszczacie Państwo oprogramowanie tworzone przez czytelników ?
    napisałem aplikację i jak sądze jest warta uwagi, dlatego jeśli Państwo
    reflektują chętnie podeśle."

    2a. nazajutrz przyszla odpowiedz:

    "Zamieszczamy jesli rzeczywiscie jest to cos dobrego.
    Prosze o kontakt z (...).

    3. wiec napisalem:

    "za rada Pana (...) zwracam sie z ta kwestia do Pana (...), (...)
    chcialbym, aby magazyn Chip zamiescil aplikacje mojego autorstwa na plytce,
    o ile oczywiscie Panstwa zdaniem okaze sie tego warta, mam nadzieje, ze tak.
    program (... ... ...) rozwinolem go do stanu,
    ktory jak sadze nie kompromituje mnie jako programisty,
    wiec przedstawie go pokrotce:
    (...)
    aplikacja jest Shareware, mozna jej uzywac bezplatnie przez 90 dni.
    jesli komus przez ten okres sie spodoba powinien ja zarejestrowac.
    booter 0.32x w wersji instalacyjnej wazy ok. 3MB,
    dlatego zanim zasmiece Panu skrzynke chcialbym zapytac:
    czy mozna przeslac aplikacje ?"

    w zalaczniku dolozylem screen - wiadomo 1K, slow nie opisze 1 obrazu :P

    3a. nazajutrz przyszla odpowiedz:

    "Prosze podeslac program, wraz z pisemnym (faks lub poczta polska)
    pozwoleniem na jego publikacje. Program moge zamiescic w jednym z
    najblizszych wydan naszego magazynu."

    4. wiec napisalem:

    "pisemne pozwolenie na publikacje wysle poczta w najblizszy poniedzialek
    (do srody, czwartku zapewne bedzie juz je Pan mial na biurku).
    tymczasem z zalaczniku dolaczam spakowana instalke.
    jesli bylyby potrzebne jakies dodatkowe materialy, prosze o kontakt."

    4a. sciagnolem i przeanalizowalem Ustawe o Prawach Autorskich i Pokrewnych
    4b. zgodnie z wyznaczonym sobie terminem wysllem poczta taka oto klauzule:

    "Pozwolenie na publikację

    Udzielam pozwolenia magazynowi Chip na bezpłatną publikację mojej aplikacji*
    o nazwie booter 0.32x.
    Udzielam także pracownikom firmy (...) pozwolenia na bezpłatne jej użytkowanie.

    Oświadczam, że jestem jedynym autorem w/w aplikacji i przepisy: 1,2,3,4,5 artykułu
    9 Ustawy o Prawach Autorskich i Pokrewnych (Dz. U. z dnia 23 lutego 1994 r. Nr 24,
    poz. 83)
    nie mają tu zastosowania do innych osób.

    Oświadczam ponadto, że w/w aplikacja jest wynikiem samodzielnej inicjatywy i
    nie wiążą mnie w związku z nią żadne zobowiązania w stosunku do pracodawcy.
    Czyli, przepisy: 1,2,3 artykułu 12 Ustawy o Prawach Autorskich i Pokrewnych
    (Dz. U. z dnia 23 lutego 1994 r. Nr 24, poz. 83) nie mają tu zastosowania do innych
    osób.

    * aplikacja - program komputerowy na platformę PC z 32-bitowym systemem
    operacyjnym z rodziny MS Windows."

    5a. pod koniec pazdziernika (z listopadowym Chipem w rece), przypomnialem sie:

    "chcialbym zapytac czy pozwolenie na publikacje
    mojej aplikacji (...)
    juz do Pana dotarlo (wyslalem poczta), oraz czy potrzebne
    sa jeszcze jakies materialy (...)
    sama aplikacje w wersji instalacyjnej (i spakowana) wyslalem
    Panu e-mailem w (...), mam nadzieje, ze dotarla.
    jesli jest taka potrzeba moge ja jeszcze doslac na plytce CD."

    5b. nazajutrz przyszla odpowiedz:

    "Tak, oczywiscie, mam zarowno program jak i pozwolenie na jego publikacje.
    Niestety w numerze 11/2002 nie mielismy miejsca, ale juz go wrzucilem na
    12/2002, wiec ukaze sie on pod koniec listopada."

    6. teraz pozostaje jedynie czekac.

    nawiasem mowiac podobna akcje probowalem przeprowadzic w Ent**e i
    CD A*****, ale nie dostalem zadnej odpowiedzi. z tego wniosek, ze nie
    ma reguly, jak podzielic sie ze swiatem swoimi "wypocinami" :P

    odradzam dzialan dywersynych, lepiej bedzie zrobic strone o programie i
    posadzic ja gdzies w sieci. dobrze jest jeszcze zarejestrowac program na:
    http://programmers.programy.nom.pl/
    czy gdzie ktos jeszcze uwaza...

    jesli program bedzie tego godzien, predzej czy pozniej jakis magazyn sam
    podejmie inicjatywe publikacji (trzeba zadbac o jasne okrelenie jego
    statusu (freeware, shareware, itp.). powodzenia !

    pozdrawiam,
    aszek26