PracaGrupypl.praca.dyskusjenas, polakow jest za duzo ! › Re: nas, polakow jest za duzo !
    From: "news" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: nas, polakow jest za duzo !
    Date: Wed, 6 Nov 2002 19:46:04 +0100

    > na moje oko to jestes czlowiekiem do wszystkiego czyli (sorry, no offence)
    > do niczego. Troche handlowalem, troche adminowalem troche cisco troche
    > windows troche unix troche webmaster itd itp.
    > jak dla mnie znaczy to: lapalem sie czego sie dalo zlapac, ale mi nie
    > wychodzilo - wnioskuje to ze zlozenia dwu faktow:
    > - czesto zmienialem pracodawcow
    > - i ,,zawod'' (specjalizacje)

    wiem do czego zmierzasz i ogolnie masz sporo racji :P

    ale, jak uswiadamia nam teoria ewolucji specjalizacja w jednym okreslonym
    kierunku
    czesto prowadzi do wymarcia gatunku.
    ja staram sie byc bardziej elastyczny, choc osobiscie specjalizuje sie jako
    admin.
    programuje. to fakt. nawet sporo (szczegolnie w ostatnim okresie, kiedy mam
    czas i
    wene tworzcza), ale wole byc adminem.
    pozatym, inf. szybko sie rozwija i trzeba nadazac za swiatem.
    ogolna znajomosc tematu procentuje.

    co do zmiany zawodu, roszczaruje cie, ale odbywalo sie to zawsze na zasadzie
    awansu.
    przez to, ze chcialem (i potrafilem) zalapac nowy temat.
    widzialem nowe wyzwanie, przeczytalem kilka ksiazek, pobawilem sie nowa (dla
    mnie)
    technologia i pracodawca wysylal mnie na szkolenie po certyfikat.
    etapy posrednie traktuje jako epizody, doszlem do stanowiska admina i wyzej
    sie nie da...
    nie chce pracowac jako menager, dyrektor czy cos w tym stylu, bo bym
    "usechl" z nudow :P
    wole tworzyc. wiem, dziwny jestem :)

    > Zdaje sobie sprawe, ze to bardzo krzywdzace stwierdzenie, ale majac do
    wyboru
    > wielu kandydatow do pracy takie uproszczenia sa jak najbardziej na
    miejscu.
    dzieki za podsumowanie - musze to przemyslec.

    > Oczywiscie sa tez (male zwykle) firmy, ktore potrzebuja _dokladnie_
    takiego
    > rodzaju sobieradkow do wszsytkiego, ale te firmy pierwsze ida z torbami
    niezupelnie. maja mniejsze koszty i nie eksperymentuja z rynkiem.
    obserwuje kilka i widze, ze ich polityka skutkuje. trwaja.

    > jak jest ciezko, albo kombinuja jak tu pracownika ograbic.
    kiedy zaczynalem prace zawodowa, faktycznie tak bylo.
    stracilem swojego prywatnego kompa (iP75MHz)...
    ale cos mnie to nauczylo.
    "doswiadczenie to wymagajacy nauczyciel,
    najpierw kaze zdawac egzamin, a dopiero potem uczy."

    > No i raczej nie rekrutuja w czasach kryzysowych...
    rynek jest nasycony, co nowi pracownicy mieliby robic ?
    wszystko w okolicy osieciowane, stronki porobione,
    serwery postawione...i dziala. dla mnie "bida" :P

    pozdrawiam,
    aszek26