PracaGrupypl.praca.dyskusje › napisz program to przejdziesz kolejny etap rekrutacji

  • 21. Data: 2003-01-20 16:06:06
    Temat: Re: Odp: napisz program to przejdziesz kolejny etap rekrutacji
    Od: "Gacek" <G...@A...pl>

    "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> wrote in message
    news:m2ptqs6kzc.fsf@pierdol.ninka.net...

    > no coz, za glupote wlasna sie placi....
    >
    > i nie rzumiem tez tego oslego uporu, zeby w imie "stalej pracy" dac
    > sie oszukac, wydupcyc i pozwolic komus wejsc na leb.

    Chyba nie rozumiesz tez wiekszosci tych ktorzy sa bez pracy i zrobia
    wszystko zeby ja miec, nawet dadza sie kilka razy "wydupcyc". Strzelam
    ze w sondarzach "stala, pewna i satysfakcjonujaca praca (niekoniecznie
    swietnie platna)" jest na calkiem rozsadnym miejscu jesli chodzi o
    marzenia Polakow.

    --
    Pozdrawiam,
    Gacek

  • 22. Data: 2003-01-20 17:52:49
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > darmo przez kilka miesięcy w nadziei (często nieuzasadnionej), że po tym

    Na to właśnie liczą tacy pracodawcy. Nie rozumiem tych, którzy godzą się
    pracować za darmo. Pomijam to, że krzywdą siebie, ale psują także rynek
    innym pracownikom. Jeżeli pracodawca znajdzie frajera do pracy za darmo to
    będzie szukał dalej. Jak nie chce płacić to nie będzie miał pracownika.

    Tomek

  • 23. Data: 2003-01-20 21:03:56
    Od: "Frogesty Rygel" <r...@g...pl>

    On Sun, 19 Jan 2003 22:38:51 +0100, TS wrote:

    > Widzę, że niektórym grupowiczom wyobraźnia się rozhulała. Wg niektórych taką
    > metodą można napisać wielki system do zarządzania bankiem. :-)
    > Wyluzujcie.

    Jestem wyluzowany (hehe), najwidoczniej jesteś programistą
    od "większych" zastosowań niż ja. Masz rację do zarządzania bankiem tak
    nie podejdziesz ale np: zobacz ile pytań na pl.lang.php wygląda w
    stylu "gdzie znajde skrypt do....?"

    > Co może powstać ze zlepka 15h pracy różnych programistów? Przecież każdy ma
    > swój styl, swój pomysł na interfejsy, itd.

    Polak potrafi? :) A na marginesie to nie w tym celu wlaśnie
    wymyślono obiekty, czy też style formatowania kodu źródłowego?

    > A swoją drogą, co konkretnie miałeś/aś napisać?

    O... bardzo dobre pytanie.

    Rygel

  • 24. Data: 2003-01-20 21:12:57
    Od: "Frogesty Rygel" <r...@g...pl>

    On Mon, 20 Jan 2003 09:42:48 +0000, leszek wrote:

    > Nigdy nie słyszałem o takiej metodzie tworzenie działającego programu.
    > Wartośc programu złożonego w mechaniczny sposób z efektów pracy
    > kilkunastu

    A wyjaśnij mi czym się rózni zlecenie stworzenia np obiektu
    realizującego określoną funkcję przez programistę, od testu w czasie
    którego trzeba będzie napisać ten sam obiekt plus "otoczkę" żeby całość
    nie wyglądała na bezczelne wykorzystanie "jelenia" ?

    > przypadkowych osób jest zerowa.

    No cóż to jest twoje zdanie :), IHMO wszystko zależy od
    inteligencji i bezczelności zlecającego testy.

    > Ten programista które przejdzie test, to
    > pierwsza rzecz jaką zrobi, to wyrzuci wszystko do koszy i zrobi porządnie od
    > nowa.

    tia... i dla tego serwisy typu hotscripts.com czy biblioteka
    fragmentów kodu na sourceforge.net usychają z tęsknoty za odwiedzającymi.

    > Poza tym, podczas tworzenia softwaru sam proces kodowania (czyli to, o
    > czy tutaj mówimy) to może 15-20 % kosztów.

    Oczywiście... 80% pochłania marketing i pensja prezesa :))))

    Rygel

  • 25. Data: 2003-01-20 22:31:32
    Od: "TS" <f...@o...pl>

> [...]
    > od "większych" zastosowań niż ja. Masz rację do zarządzania bankiem tak
    > nie podejdziesz ale np: zobacz ile pytań na pl.lang.php wygląda w

    No to po co bawić się w "sztuczną" rekrutację, skoro na proste rzeczy można
    znaleźć gotowce?

    > Polak potrafi? :) A na marginesie to nie w tym celu wlaśnie
    > wymyślono obiekty, czy też style formatowania kodu źródłowego?

    Więcej pracy trzeba będzie włożyć w rozgryzienie czyjegoś kodu, niż potrzeba
    na napisanie samemu.
    No chyba że ktoś nie potrafi, ale wtedy złożyć też nie będzie umiał.
    Poza tym w projektach liczy się pomysł, a kodowanie to już rzemiosło.

    --
    ______________________
    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2003-01-21 04:18:24
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Gacek" <G...@A...pl> writes:

    > Chyba nie rozumiesz tez wiekszosci tych ktorzy sa bez pracy i zrobia
    > wszystko zeby ja miec, nawet dadza sie kilka razy "wydupcyc". Strzelam

    no nie rozumiem, to prawda.
    ja sie w zyciu z praca dalam wydupcyc na maxa raz. potem wyciagnelam
    nauke z tego dupcenia i jak tylko zwietrze, ze ktos mnie proboje w
    konia zrobic, to wieje czem predzej.

    lepiej na tym wyszlam, niz moi ostrozni koledzy, ktorzy twierdzili ze
    "moze i ta praca zla, moze i mnie dupca, ale przynajmniej stala
    praca".

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 27. Data: 2003-01-21 07:44:11
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik Tomek <b...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b0hd7k$114$...@n...onet.pl...

    > Na to właśnie liczą tacy pracodawcy. Nie rozumiem tych, którzy godzą się
    > pracować za darmo.

    A ja rozumiem ich argumenty. Ileś tam czasu szukają pracy, chodzą na setki
    rozmów i za każdym razem słyszą:
    -nie ma pan doświadczenia
    -a co pan robił przez ostatnie 5 miesięcy? nic? tylko szukal pracy?

    Tak wiec młody człowiek (bo raczej młodzi ludzie zgadzają się na taką formę)
    woli popracować przez jakiś czas w swoim zawodzie przez parę miesiecy
    (niewazne, ze to jest krotki czas - ale przynajmniej bedzie mogl powiedziec,
    że jakięs tam doświadczenie ma), i nie musieć wysłuchiwać tych pytań.
    Po drugie w czasie takiej darmowej pracy ma kontakt z ludźmi, którzy widzą
    jego pracę - jest to w sumie dobra forma znajdywania kontaktów, które mogą
    ułatwić znalezienie pracy (nawet jeżeli nie będzie to praca w tej włąśnie
    firmie, w której obecnie za darmo pracuje).

    To jest tylko kwestia wagi tych argumentów. Ja te argumenty rozumiem, ale
    nie mają one dla mnie aż takiej wagi, żeby przechyliły szalę na niekorzyść
    argumentu o wynagrodzeniu. Chociaż nie wiem - może jakbym był bezrobotny i
    szukał bezskutecznie pracy przez ileś miesięcy, to może te proporcje by się
    u mnie zmieniły.

    >Pomijam to, że krzywdą siebie, ale psują także rynek

    Co to znaczy psują rynek?
    Rynek jest taki jak go generuje podaż i popyt. Skoro podaż jest duża, to
    ceny spadają i nie można tego nazwać psuciem rynku, tylko normalną grą
    rynkową.

    A jeżeli ja chcę kupić samochód to też psuję rynek? no bo skoro chcę kupić
    auto, to automatycznie zwiększam popyt na samochody i w jakimś tam stopniu
    powoduję podwyższenie ceny samochodów (szczególnie jeżeli bardzo mi na
    samochodzie zależy i jestem skłonny zapłącić większą cenę). Czy w takim
    razie inni chętni na kupno auta mogą mi mieć za złe, że psuję rynek?

    Rafał

  • 28. Data: 2003-01-21 09:57:04
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > samochodzie zależy i jestem skłonny zapłącić większą cenę). Czy w takim
    > razie inni chętni na kupno auta mogą mi mieć za złe, że psuję rynek?

    Kupując samochód to chyba zmniejszasz podaż ? Cena raczej się obniży.
    Chodzi o pracę za darmo, o to, że pozwalamy aby pracodawca nie płacił.
    Jeżeli uda mu się zatrudnić kogoś za darmo nie łudźmy się, że za kilka
    miesięcy zacznie wypłacać pensje.

    Tomek

  • 29. Data: 2003-01-21 10:47:28
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik Tomek <b...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b0j5nf$9gd$...@n...onet.pl...

    > Kupując samochód to chyba zmniejszasz podaż ? Cena raczej się obniży.

    Raczej jednak nie. Jeżeli podaż się zmniejsza to cena się podwyższa.
    Zresztą ja mówiłem o tym, że chcąc kupić samochód - zwiększam popyt, co
    zresztą też prowadzi do podwyższenia ceny.

    > Chodzi o pracę za darmo, o to, że pozwalamy aby pracodawca nie płacił.
    > Jeżeli uda mu się zatrudnić kogoś za darmo nie łudźmy się, że za kilka
    > miesięcy zacznie wypłacać pensje.

    Owszem za darmo jeżeli chodzi o pienądze. Ale napisałem, że zamiast pensji
    tacy pracownicy dostają inne korzyści. Tak więc jest to dla nich opłacalne.
    Nie można mówić, że oni w ten sposób psują rynek.
    Rynek psuje ten, kto zmusza siłą kogoś do podjęcia decyzji, która jest dla
    niego niekorzystna.
    A Ci ludzie pracują za darmo z własnej woli. Wolą takie coś niż nie pracować
    wogóle i nie zdobywać doświadczenia.
    Kwestia priorytetów - każdy określa je subiektywnie - można się z taką oceną
    zgodzić albo nie - ale głupotą jest kwestionowanie faktu, że ktoś ma takie
    priorytety a nie inne.

    Rafał

  • 30. Data: 2003-01-21 11:01:40
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Frogesty Rygel <r...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > którego trzeba będzie napisać ten sam obiekt plus "otoczkę" żeby całość
    > nie wyglądała na bezczelne wykorzystanie "jelenia" ?

    Jest takie pojęcie jak "jakość" - dotyczy także softwaru.

    > tia... i dla tego serwisy typu hotscripts.com czy biblioteka
    > fragmentów kodu na sourceforge.net usychają z tęsknoty za odwiedzającymi.

    Całkowicie się z tobą zgadzam. Ale niestety programiści uwielbiają
    programowac i wszystko co nie jest z tym związane traktują jako stratę czasu.
    W szczególności poszukiwanie dobrze napisanych i opisanych bibliotek.