PracaGrupypl.praca.dyskusje › napisz program to przejdziesz kolejny etap rekrutacji

  • 1. Data: 2003-01-17 13:58:52
    Temat: napisz program to przejdziesz kolejny etap rekrutacji
    Od: "azie" <a...@i...pw.edu.pl>

    Witam

    Co myslicie o nastepujace formie rekrutacji:
    Aby przesc kolejny etap rekrutacji musisz zrelizowac zadanie programistyczne
    czyli napisac program (na okolo 5 - 15 h pracy)

    Czy spotkaliscie sie z czyms takim ?
    Czy po napisaniu programu moze on byc wykorzystany w sposob komercyjny a
    tobie po prostu podziekuja ?

    ag

  • 2. Data: 2003-01-17 15:07:51
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    >
    > Czy spotkaliscie sie z czyms takim ?
    > Czy po napisaniu programu moze on byc wykorzystany w sposob komercyjny a

    Wg mnie to bardzo dobry sposób na sprawdzenie potencjalnego pracownika.
    Co do komercyjnego wykorzystania programu to raczej w to wątpie. Co można
    napisać w 15 godzin.

    Tomek

  • 3. Data: 2003-01-17 16:04:41
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > programistyczne

    > Wg mnie to bardzo dobry sposób na sprawdzenie potencjalnego pracownika.
    > Co do komercyjnego wykorzystania programu to raczej w to wątpie. Co można
    > napisać w 15 godzin.

    a moim zdaniem jesli jest sie jednym z wielu chetnych na jakies
    stanowisko, to darowanie temu procesowi rekrutacyjnemu 15 godzin
    jest _zdecydowanie_ przesada.
    w 15 godzin mozna napisac spory kawal kodu z czego 90% bedzie woda
    a co najwyzej 10% ukazywac moja znajomosc jezyka programowania.
    Testowac czyjas znajomosc programowania mozna krotkimi precyzyjnymi zadniami,
    na ktore sprawy programista zmarnuje 30 minut.
    Jesli chce sie zobaczyc jak ktos dziala przy wiekszych calosciach, to lepiej
    go poprosic, zeby przyniosl do poogladania cos, co juz dla kogos innego zrobil.

    pozdrawiam

    romekk

  • 4. Data: 2003-01-17 16:30:02
    Od: "Frogesty Rygel" <r...@g...pl>

    On Fri, 17 Jan 2003 14:58:52 +0100, azie wrote:

> [...]
    > Aby przesc kolejny etap rekrutacji musisz zrelizowac zadanie programistyczne
    > czyli napisac program (na okolo 5 - 15 h pracy)

    Tak.

    > Czy po napisaniu programu moze on byc wykorzystany w sposob komercyjny a

    Jeśli się nie zabezpieczysz to tak.

    > tobie po prostu podziekuja ?

    Bardzo prawdopodobne.

    BTW: Miałem dwa takie przypadki, w jednym firma "w ramach testu" poprosiła
    mnie o napisanie procedury realizującej pewną funkcję (niby nic wielkiego
    a pomyśleć było trzeba) - co do której pisałem wyrażnie w pf że
    zrealizowałem coś takiego w praktyce - jakie zdanie mam na temat takich
    testów to chyba nie musze tłumaczyć :(

    Rygel

    ps: fajny motyw: daje odłoszenie że szukam programisty, tym co się zgłoszą
    robie mały "test" - w ramach którego wykonują programy z których metodą
    ctrl+c, ctrl+v wydłubuje procedury do większego systemu - jeżeli nabierze
    się na to tylko jakieś 20 osób to i tak jak to poskładam to jestem
    miesiąc albo dwa do przodu.

  • 5. Data: 2003-01-17 21:36:48
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    lepiej
    > go poprosic, zeby przyniosl do poogladania cos, co juz dla kogos innego

    Chyba masz rację. Teraz tak sobie pomyślałem, że sam nie chciałbym robić
    czegoś przez 15 godzin i odejść z kwitkiem.

    Pzdr
    Tomek

  • 6. Data: 2003-01-18 07:47:52
    Od: "Gacek" <G...@A...pl>

    "Frogesty Rygel" <r...@g...pl> wrote in message

> [...]
    nabierze
    > się na to tylko jakieś 20 osób to i tak jak to poskładam to jestem
    Brak mi niestety doswiadczenia w temacie, ale na miejscu
    uprzywilejowanego (pracodawny , chwilwo potencjalnego) moglbym dzielic
    zdajacych test na dwuosobowe zespoly:
    Frajer/1: Prosze napisac taki modul ....
    Frajer/2: W tym module wystepuje kilka bledow - prosze wskazac i
    poprawic...
    To nic nie kosztuje - po zlozeniu do kupy + kilka (15 godz.) godzin
    pracy "kreatywnych testerow oprogramownia" na tescie + 1 prof.
    programista (ten ktory zdal test) = cos co mozna sprzedac.
    Czyzby nowa polska droga do sukcesu ?

    --
    Pozdrawiam,
    Gacek

  • 7. Data: 2003-01-18 10:53:35
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Gacek" <G...@A...pl> writes:

> [...]
    > pracy "kreatywnych testerow oprogramownia" na tescie + 1 prof.
    > programista (ten ktory zdal test) = cos co mozna sprzedac.

    nie wyobrazam sobie prawde mowiac, zeby program napisany na kartce, bez
    nawet jednej proby uuchomienia na konkretnej platofrmie, bez podania
    szczegolowej specyfikacji (a takiej przeciez na tescie nie podadza z
    obawy przed konkurencja) w ogole byl cos warty.

    no chyba ze maja to byc programy w perlu czy shellu w stylu "posortuj
    pliki" albo zamien w pliku fraze a na fraze x - lub tym podobne
    proscidla.

    nie wierze zeby na takim czyms dalo sie biznes zrobic.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 8. Data: 2003-01-18 14:08:57
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@N...pl>

    "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> wrote in message

> [...]
    > proscidla.
    >
    > nie wierze zeby na takim czyms dalo sie biznes zrobic.

    no ale na takie programy poswieca sie 10 minut a nie 15 h

    pozdrawiam
    Cyprian Prochot
    CKMK - ESCORT 1.8 TD '98 bialy (oklejony)

  • 9. Data: 2003-01-18 20:07:24
    Od: "Gacek" <G...@A...pl>

> [...]
    > szczegolowej specyfikacji (a takiej przeciez na tescie nie podadza z
    > obawy przed konkurencja) w ogole byl cos warty.
    Szczerze mowiac to w pierszym poscie bylo cos o zadaniu
    programistycznym - mysle, ze w takich przypadkach jest okreslone w
    jakim to ma byc srodowisku, formie, itp. To akurat nie jest jasne.

    > no chyba ze maja to byc programy w perlu czy shellu w stylu "posortuj
    > pliki" albo zamien w pliku fraze a na fraze x - lub tym podobne
    > proscidla.
    Pytanie co bardzo dobry programista jest w stanie zrobic w 15 godzin ?
    & Jak sluszenie zauwazono - to nie zajmie 5-15 h.

    > nie wierze zeby na takim czyms dalo sie biznes zrobic.
    Moze faktycznie szukam sensacji - ale powiedz mi w takim razie czemu to
    mialo by sluzyc wedlug Ciebie ?

    --
    Pozdrawiam,
    Gacek

  • 10. Data: 2003-01-18 21:16:38
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > nie wyobrazam sobie prawde mowiac, zeby program napisany na kartce, bez

    15 godzin programowac na kartce?
    chyba jednak nie o to chodzilo przedpiscy...

    pozdrawiam

    romekk