PracaGrupypl.praca.dyskusje › loteria wizowa again, przesylka...

  • 1. Data: 2002-10-08 16:48:56
    Temat: loteria wizowa again, przesylka...
    Od: "marek" <b...@p...fm>

    Prosze o jednoznaczna odpowiedz: Czy jesli wysle list na w/w loterie poczta
    priorytetowa (nie ma juz lotniczej, a ta jest jakby zamiennikiem) to taki
    wniosek bedzie zaakceptowany?

    Czy tez moze wyslac poczta zwykla i liczyc na cud?

    Co rodzicie?

    KB

  • 2. Data: 2002-10-08 18:29:35
    Temat: Re: loteria wizowa again, przesylka...
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    > Prosze o jednoznaczna odpowiedz: Czy jesli wysle list na w/w loterie
    poczta
    > priorytetowa (nie ma juz lotniczej, a ta jest jakby zamiennikiem) to taki
    > wniosek bedzie zaakceptowany?

    Priorytetowej nie wysyłaj, będzie na nim pieczątka "Priority" lub naklejka w
    zależności jak w okienku zaadresują !

    > Czy tez moze wyslac poczta zwykla i liczyc na cud?

    Jeszcze teoretycznie masz szansę że dotrze zwykły list ... więc wybór
    pozostawiam Tobie.

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 3. Data: 2002-10-08 19:00:34
    Od: "rem" <r...@g...pl>

    Dzisiaj w telewizji słyszałem o jakichś strajkach w portach morskich USA,
    więc z przesyłką morską mogą wystąpić pewne problemy.

    rem

  • 4. Data: 2002-10-08 19:14:07
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    > Dzisiaj w telewizji słyszałem o jakichś strajkach w portach morskich USA,
    > więc z przesyłką morską mogą wystąpić pewne problemy.

    No jeśli tak to będziemy mieli big problem ;-))) Miejmy nadzieję że będzie
    dobrze !

    Wrangler

  • 5. Data: 2002-10-09 09:02:12
    Od: "rem" <r...@g...pl>

    Podobno to dotyczy tylko zachodniego wybrzeża więc można spać spokojnie...

    rem

  • 6. Data: 2002-10-10 08:38:28
    Temat: Odp: loteria wizowa again, przesylka...
    Od: "aiki" <a...@w...pl>

    Witam
    Użytkownik marek <b...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych napi
    sał:anv21l$f10$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > wniosek bedzie zaakceptowany?
    >
    > Czy tez moze wyslac poczta zwykla i liczyc na cud?

    A oto odpowiedz z oficjalnej strony ambasady USA.:
    Zgłoszenie należy wysłać pocztą zwykłą lub priorytetową na adres odpowiedni
    dla regionu, w którym leży kraj pochodzenia osoby ubiegającej się o wizę.
    Zgłoszenia wysłane pocztą ekspresową, poleconą, kurierską, faksem, doręczane
    osobiście lub przez posłańca, albo w jakikolwiek inny sposób wymagający po
    twierdzenia odbioru lub szczególnego traktowania nie będą rozpatrywane.
    poza tym:
    http://www.usinfo.pl/releases/docs/loteria.htm

    Pozdrawiam
    AK

  • 7. Data: 2002-10-10 09:32:57
    Od: "rem" <r...@g...pl>

    Bardzo ciekawe, pytanie tylko czy to nie jest mina, podłozona przez
    specjalistów z ambasady??? Bo jak dobrze pamiętam było tam napisane "pocztą
    zwykłą lub lotniczą", a teraz okazuje się, że priorytetową... Ciekawe, czy
    spece w USA wiedzą o tym, bo wydaje mi się, że raczej nie, więc wielce
    prawdopodobne jest, że przesyłka wyląduje w koszu jako zdyskalifikowana,
    czego nikomu nie życzę!

    rem

  • 8. Data: 2002-10-10 09:46:20
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

> [...]
    > spece w USA wiedzą o tym, bo wydaje mi się, że raczej nie, więc wielce
    > prawdopodobne jest, że przesyłka wyląduje w koszu jako zdyskalifikowana,

    Zawsze było i potwierdzone jest to przez kilka osób że przesyłka listem
    zwykłym lub lotniczym. Nie róbcie zamieszania z priorytetową, bo w wyląduje
    potem w koszu !

    Wrangler

  • 9. Data: 2002-10-10 11:34:18
    Od: Janusz Szpilewski <j...@o...fr>

    rem wrote:
    > Bardzo ciekawe, pytanie tylko czy to nie jest mina, pod?ozona przez
    > specjalistów z ambasady??? Bo jak dobrze pami?tam by?o tam napisane "poczt?
    > zwyk?? lub lotnicz?", a teraz okazuje si?, ?e priorytetow?... Ciekawe, czy
    > spece w USA wiedz? o tym, bo wydaje mi si?, ?e raczej nie, wi?c wielce
    > prawdopodobne jest, ?e przesy?ka wyl?duje w koszu jako zdyskalifikowana,
    > czego nikomu nie ?ycz?!

    Prawdopodobnie cale zamieszanie bierze sie stad, ze w USA "priority"
    oznacza list polecony (czy ktos z USA moze to potwierdzic?), a w Europie
    list wyslany poczta lotnicza, czy ogolnie w trybie przyspieszonym, ale w
    zadnym wypadku nie wymagajacym szczegolnego traktowania przez odbiorce.

    W wiekszosci krajow EU wszystkie listy wysylane za ocean traktowane sa
    jako "priority" i gdyby je rzeczywiscie kierowano do kosza jedynymi
    reprezentatami Europy byloby pare panstw ze wschodnich rubiezy.

    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 10. Data: 2002-10-14 09:20:42
    Od: " gretchen" <g...@N...gazeta.pl>

    Ja zrobiłam tak: dnia 7 października wysłałam dwie gotowe koperty ze
    zgłoszeniem (dla mnie i męża) w kopercie zbiorczej zaadresowanej na moją
    kumpelkę w USA pocztą priorytetową (do NY doszła w 3 dni!!) a ona wysłała
    zwykłą pocztą te moje koperty do Kentucky.

    Wiem, że nie każdy ma taką mozliwość. Koleżanka mi numeru raczej nie wywinie
    i wysłała te koperty na pewno, bo sama chciała, żebym w tej loterii brała
    udział.

    To jest rzeczywiscie niedoprecyzowane z tymi listami priorytetowymi. Trzeba
    kombinować.
    Następnym razem pewnie nie będzie tego problemu, bo się urzędnicy skapują, że
    narobili zamieszania.