PracaGrupypl.praca.dyskusje › Q: Praca w niedziele

  • 1. Data: 2002-10-08 13:36:59
    Temat: Q: Praca w niedziele
    Od: "Jazon Nozaj" <j...@p...prv.argonauci>

    Instytucja finansowa ma zachcianke i chce, aby w te niedziele
    pracownicy przyszli do pracy. Powodem jest uruchomienie
    nowego systemu informatycznego.
    Mam w zwiazku z tym pytanie, dla orientacji i latwiejszego
    poruszania sie w aspekcie przepisow, czy ow zaklad pracy moze
    i czy ma prawo nagle oswiadczyc ze "przychodzisz w n. do pracy" ?
    Jesli tak, co w zamian otrzymuje pracownik ?

    Dzieki i pozdrawiam
    Pawel

  • 2. Data: 2002-10-08 13:42:46
    Temat: Re: Praca w niedziele
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "Jazon Nozaj" <j...@p...prv.argonauci> wrote in message
> [...]
    > i czy ma prawo nagle oswiadczyc ze "przychodzisz w n. do pracy" ?
    > Jesli tak, co w zamian otrzymuje pracownik ?

    IMO nie ma, moze tylko ladnie poprosic, bo nie masz obowiazku brac
    nadgodzin, za prace w niedziele jest 200% normy, jesli chodzi o pieniazki.
    pozdr

    /p

  • 3. Data: 2002-10-08 13:54:31
    Temat: Re: Q: Praca w niedziele
    Od: " " <r...@N...gazeta.pl>

    Jazon Nozaj <j...@p...prv.argonauci> napisał(a):

> [...]
    > i czy ma prawo nagle oswiadczyc ze "przychodzisz w n. do pracy" ?
    > Jesli tak, co w zamian otrzymuje pracownik ?

    Jak najbardziej praca w niedziele jest koszerna

  • 4. Data: 2002-10-08 15:25:26
    Od: "Tomasz Raj" <t...@i...pl>

    > IMO nie ma, moze tylko ladnie poprosic, bo nie masz >obowiazku brac
    nadgodzin, za prace w niedziele jest >200% normy, jesli chodzi o pieniazki.

    AFAIK Pod warunkiem że nie dostaniesz za to dnia wolnego w środku tygodnia.
    Jeśli taki dostaniesz to praca w niedziele jest normalnie płatna.

    Tomek

  • 5. Data: 2002-10-08 15:32:13
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    [........]
    bo nie masz obowiazku brac
    > nadgodzin, za prace w niedziele jest 200% normy, jesli chodzi o pieniazki.
    [...........]

    Obowiazku brania nadgodzin nie ma, pieniazkow w wysokosci 200% firma tez nie
    musi placic. Wystarczy, iz znajdzie "wazny powod" oraz wyznaczy inny wolny
    dzien w tygodniu w uzgodnieniu z pracownikiem.
    Mozna wezwac pracownika z urlopu (zwracajac mu koszty podrozy) do pracy, a
    co dopiero zmusic go do pracy w niedziele....

    Marek.

  • 6. Data: 2002-10-08 17:18:45
    Od: "Jazon Nozaj" <j...@a...prv.pl>

    Użytkownik "MarP" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mozna wezwac pracownika z urlopu (zwracajac mu koszty podrozy) do pracy, a
    > co dopiero zmusic go do pracy w niedziele....

    No wlasnie. Wydaje mi sie ze o tym slyszalem. Pytanie, czy obowiazuje
    jeszcze za prace w niedziele 200% wynagrodzenia i czy jesli pracownik
    decyduje sie na dzien wolny, to w tym przypadku sa to dwa dni ?

    Pozdrawiam
    Pawel