PracaGrupypl.praca.dyskusje › BiznesPlan ! - pomocy

  • 1. Data: 2002-10-08 10:36:39
    Temat: BiznesPlan ! - pomocy
    Od: "Sting" <s...@l...pl>

    Zabieram się za robienie BiznesPlanu (potrzebny do kredyciku:)
    Właściwie już kończę, ale wyszło mi 5stron formatu A4, nie wiem czy to nie
    za mało?! bo nigdy nie robiłem BiznesPlanu. Ile takowy powiinien zajmować
    tak mniej więcej ??? Żeby nie wyglądało na ubogo.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-10-08 11:48:42
    Temat: Re: BiznesPlan ! - pomocy
    Od: Cassandra <k...@r...pl>

    Sting wrote:

> [...]
    > za mało?! bo nigdy nie robiłem BiznesPlanu. Ile takowy powiinien zajmować
    > tak mniej więcej ??? Żeby nie wyglądało na ubogo.

    to IMHO zbyt malo jak na profesjonalny bb, procz planu gospodarczego
    trzeba jeszcze dolozyc analize finansowo-ekonomiczna i wierz mi nie
    zajmie Ci to 5 stron A4 ( chyba ze Twoja dg polega na "nic nierobieniu"
    :)
    BTW: jakie punkty w nim uwzgledniles ? moze o czyms zapomniales...

    Pozdrawiam,
    Cass

  • 3. Data: 2002-10-08 13:32:58
    Temat: Odp: BiznesPlan ! - pomocy
    Od: "Sting" <s...@l...pl>

> [...]
    > :)
    > BTW: jakie punkty w nim uwzgledniles ? moze o czyms zapomniales...

    No więc moje 5stron zajmuje takie działy jak:
    1. Opis przedsięwzięcia
    2. Szczegółowe warunki uruchomienia działalności handlowej.
    2.1. Rejestracja działalności
    2.2. Lokal
    2.3. Przystosowanie lokalu i jego wyposażenie
    2.4. Zabezpieczenie lokalu przed kradzieżą.
    2.5. Zakup produktów
    3. Szczegółowe warunki prowadzenia działalności handlowej
    3.1. Zatrudnienie
    3.2. Prowadzenie spraw biurowo-rozliczeniowych
    3.3. Zakup towarów i transport
    3.4. Sprzedaż towarów
    3.5. Dzienny rozkład zajęć będzie wyglądał następująco :
    3.6. Tygodniowy rozkład zajęć będzie wyglądał następująco :
    3.7. Prace remontowo-adaptacyjne wynikłe w trakcie działalności :
    4. Rozliczenie finansowe działalności handlowej.
    4.1. Założenia wstępne i koszty (z dokładnością do 1 zł.)
    4.2. Miesięczny zarobek
    4.3. Uzasadnienia i wnioski
    4.4. Nakłady na uruchomienie działalności wyglądają następująco
    5. Harmonogram czasowy uruchomienia działalności handlowej.
    6. Wnioski końcowe

    Sam się dziwię ale zajuło mi to tylko 5stron, i nie wiem co jeszcze mam
    pisać. Jak mowiłem pierwszy raz piszę biznes plan, firmy jeszcze nie
    posiadam i dopiero piszę aby uzyskać przyszły kredyt! Ma to być działalność
    gastronomiczna. A może są jakieś fajne strony ze wzorami BP ???

  • 4. Data: 2002-10-08 17:06:38
    Temat: Re: Odp: BiznesPlan ! - pomocy
    Od: Cassandra <k...@r...pl>

    Sting wrote:

> [...]
    > posiadam i dopiero piszę aby uzyskać przyszły kredyt! Ma to być działalność
    > gastronomiczna. A może są jakieś fajne strony ze wzorami BP ???

    Hmmm, przeciez sam spis tresci ledwo miesci sie na 1 stronicy ( jak
    dobrze rozplanujesz :)
    Reszta odp poszla na priva..

    Pozdrawiam,
    Cass

  • 5. Data: 2002-10-10 10:19:25
    Od: No Name <v...@w...pl>

    (...)
    > Hmmm, przeciez sam spis tresci ledwo miesci sie na 1 stronicy ( jak
    > dobrze rozplanujesz :)
    > Reszta odp poszla na priva..

    To zależy, co to za biznes. Jeżeli jest to np. punkt serwisowania
    rowerów czy kiosk z gazetami w okolicy, gdzie jest dużo potencjalnych
    klientów, to prosty biznesplan (i skuteczny) można zmieścić na jednej
    stronie.
    Zazwyczaj znaczną część biznesplanów zajmuje pseudointelektualny bełkot,
    a dane liczbowe wynikają z analizy opartej na arbitralnie przyjętych
    kryteriach wagowych, z których wynika, że my będziemy najlepsi.
    Mnie zwykle wychodzi 15-30 stron, dla biznesów na poziomie od miliona do
    20 mln zł rocznego obrotu firmy, której dotyczy.
    Najważniejsze jest, czy z planu wynika, że będzie zysk i stopień ryzyka
    - oparte na racjonalnych i weryfikowalnych podstawach.

    Pzdr: Catbert, Demoniczny i Złowrogi Szef Działu Kadr