PracaGrupypl.praca.dyskusje › legitymacja ubezpieczeniowa - czy macie wpisany...

  • 1. Data: 2006-09-21 16:59:37
    Temat: legitymacja ubezpieczeniowa - czy macie wpisany...
    Od: "janek.kot" <j...@g...pl>

    Witam,

    Czy w legitymacji ubezpieczeniowej macie wpisany okres zatrudnienia i
    wysokość zarobków? Kończę prace u pracodawcy, uzupełniam dokumenty i moje
    wątpliwości wpisanie w LU wysokości zarobków - nie chce żeby kolejny
    pracodawca (lub szczęśliwy znalazca) wiedział jak mało zarabiałem : )

    Janek

  • 2. Data: 2006-09-21 18:34:44
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:eeugds$k0g$1@inews.gazeta.pl>
    janek.kot <j...@g...pl> pisze:

    > Czy w legitymacji ubezpieczeniowej macie wpisany okres zatrudnienia i
    > wysokość zarobków?

    Tak przy okazji - czy LU jest obowiązkowa?
    Jeśli pracownicy otrzymują co miesiąc druki RMUA i te dokumenty wystarczają
    w ośrodkach NFZ jako dowody ubezpieczenia (w pomorskiem dodatkowo są
    książeczki zdrowia RUM), to czy mimo to każdy pracownik zobowiązany jest
    posiadać LU? Jakie przepisy to regulują?

    --
    Nixe

  • 3. Data: 2006-09-21 20:07:17
    Od: "Any User" <a...@m...com>

> [...]
    > dodatkowo są książeczki zdrowia RUM), to czy mimo to każdy pracownik
    > zobowiązany jest posiadać LU? Jakie przepisy to regulują?

    A nie możesz jej po prostu "zgubić" i wyrobić sobie nowej?

    Ja kiedyś (2001) zgubiłem, będąc akurat bezrobotnym i UP wyrobił mi nową za
    friko, tylko zdjęcie musiałem następne poświęcić.

  • 4. Data: 2006-09-21 20:15:39
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:eeurdm$1g5q$1@news2.ipartners.pl>
    Any User <a...@m...com> pisze:

    > A nie możesz jej po prostu "zgubić" i wyrobić sobie nowej?

    To nawet nie w tym rzecz.
    Chodzi tylko o to, czy ona jest obowiązkowa w świetle przepisów.
    Zasadniczo nikt się mnie_nigdy_i_nigdzie_o nią nie pytał, ale to nie jest
    żaden wyznacznik ;-)

    --
    Nixe

  • 5. Data: 2006-09-22 09:32:37
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Thu, 21 Sep 2006 18:59:37 +0200, janek.kot <j...@g...pl>
    w <eeugds$k0g$1@inews.gazeta.pl> napisał:

    > Witam,
    >
    > Czy w legitymacji ubezpieczeniowej macie wpisany okres zatrudnienia i
    > wysokość zarobków? Kończę prace u pracodawcy, uzupełniam dokumenty i moje

    Okres od biedy tak, ale zarobki w życiu.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 6. Data: 2006-09-22 09:53:16
    Od: "rut" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Zasadniczo nikt się mnie_nigdy_i_nigdzie_o nią nie pytał, ale to nie jest
    > żaden wyznacznik ;-)

    W szpitalu byłeś? Może to zależy od miasta, czy regionu, ale szpitale
    zazwyczaj interesują się LU.

  • 7. Data: 2006-09-22 09:54:01
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "rut" <r...@a...pl> napisał

    > W szpitalu byłeś?

    Tak. Dwa razy rodziłam :)
    Pokazywałam tylko książeczkę zdrowia RUM.

    N.

  • 8. Data: 2006-09-22 12:22:35
    Od: "Linka" <m...@g...com>

    o ile się orientuję LU nie jest wyłącznym dokumentem
    potwierdzającym twoje ubezpieczenie i nie jesteś zobowiązany do jego
    okazywania:
    "... Dowodem ubezpieczenia zdrowotnego jest każdy dokument, który
    potwierdza uprawnienia do świadczeń zdrowotnych, w szczególności
    dokument potwierdzający opłacanie składek na ubezpieczenie
    zdrowotne"
    odnosząc się do powyższego RMUA także potwierdza odprowadzane
    składki!
    ALE...
    LU może w przyszłości być dowodem przepracowanego czasu, gdyby
    ktoś kiedyś przy wyliczaniu twojej emerytury miał wątpliwości.
    Pytanie tylko kto dziś dokładnie wypełnia tą Legitymację?! W moim
    zakładzie potwierdzają tylko to że pracuję i nic więcej!
    Pozdrawiam, Linka

  • 9. Data: 2006-09-22 12:58:28
    Od: "rut" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
    > "rut" <r...@a...pl> napisał

    > Tak. Dwa razy rodziłam :)

    Przepraszam za pomyłkę :)
    Wprawdzie ni pamiętam, czy pokazywałam LU z okazji porodu,
    ale za to kiedyś, kiedy wezwaliśmy pogotowie z okazji podejrzeń o
    poronienie,
    jakiś jełop zapowiedział, że "zabulę", o ile mąż natychmiast nie znajdzie i
    nie dostarczy do szpitala LU.

    Inny przypadek: Pani z izby przyjęć "nie może" zapisać gimnazjalisty na
    zabieg,
    dopóki nie zobaczy rodzinnej legitymacji.

    Ale to może taki folklor lokalny...