PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy sprzysluguje mi urlop??

  • 1. Data: 2006-09-21 12:22:06
    Temat: czy sprzysluguje mi urlop??
    Od: d...@o...pl

    Witam,
    czy przysluguje mi urlop i w jakim wymiarze jezeli pracuje na umowe o
    prace od 15 maja br.. Jaka jest zasada naliczania urlopu? czy prawda
    jest ze w przypadku gdy jest to moja pierwsza praca na zasadach umowy o
    prace to nie mam w pierwszym roku urlopu?? Prosze o pomoc

  • 2. Data: 2006-09-21 12:28:50
    Temat: Re: czy sprzysluguje mi urlop??
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    <d...@o...pl> napisal

    > czy przysluguje mi urlop i w jakim wymiarze jezeli pracuje na umowe o
    > prace od 15 maja br..

    Tak.

    > Jaka jest zasada naliczania urlopu?

    http://www.msp.money.pl/akty_prawne/kodeks_pracy?sec
    =0701
    Art. 153.§ 1. Pracownik podejmujacy prace po raz pierwszy, w roku
    kalendarzowym, w którym podjal prace, uzyskuje prawo do urlopu z uplywem
    kazdego miesiaca pracy, w wymiarze 1/12 wymiaru urlopu przyslugujacego mu po
    przepracowaniu roku.

    Jesli Twój wymiar urlopu to 20 dni, to masz prawo do 7 dni
    Jesli Twój wymiar urlopu to 26 dni, to masz prawo do 9 dni

    Wymiar urlopu wyliczasz wg: art. 154 KP (korzystajac z pomocy art. 155 KP)
    Wszystko na podanej przeze mnie stronie.

    > czy prawda
    > jest ze w przypadku gdy jest to moja pierwsza praca na zasadach umowy o
    > prace to nie mam w pierwszym roku urlopu??

    Nieprawda.

    N.