PracaGrupypl.praca.dyskusje › legitymacja ubezpieczeniowa

  • 1. Data: 2005-06-24 12:07:06
    Temat: legitymacja ubezpieczeniowa
    Od: "Michal" <m...@i...pl>

    Witam serdecznie,

    Przeszukalem kilka watkow na grupie jednak niestety nie znalazlem do konca
    odpowiedzi na temat - bardzo czesto byly sprzeczne informacje.

    Sytuacja wyglada nastepujaco:

    Od marca tego roku rozpoczalem prace. Jest to moja pierwsza umowa o prace.
    Pytanie jest nastepujace dotyczy legitymacji ubezpieczeniowej.

    Legitymacje powinienem sam sobie zalatwic (i pytanie gdzie ZUS, urzad pracy)
    czy tez legitymacje powinienem dostac od pracodawcy.

  • 2. Data: 2005-06-24 12:20:57
    Temat: Re: legitymacja ubezpieczeniowa
    Od: "Kefe" <b...@a...onet.pl>

    > Legitymacje powinienem sam sobie zalatwic (i pytanie gdzie ZUS, urzad
    > pracy)
    > czy tez legitymacje powinienem dostac od pracodawcy.

    legitymacje wydaje pracodawca (tak bylo w moim przypadku)

    Kefe

  • 3. Data: 2005-06-24 12:29:52
    Od: "candina" <candina[malpa]@o2.pl>

    > Legitymacje powinienem sam sobie zalatwic (i pytanie gdzie ZUS, urzad
    pracy)
    > czy tez legitymacje powinienem dostac od pracodawcy.

    idz do kadr i popros o wlasciwy druczek - zaklad pracy Ci musi wystawic taka
    legitymacje

  • 4. Data: 2005-06-24 12:37:34
    Od: "Michal" <m...@i...pl>

    > pracy)
    >
    > idz do kadr i popros o wlasciwy druczek - zaklad pracy Ci musi wystawic taka
    > legitymacje

    u mnie nie ma czegos takiego jak dzial kadr, jest to mala kilku osobowa firma...

    szef jest ciagle zagoniony i pewnie sobie zapomnial o tym, ze kilka razy mu o
    tym juz wspominalem....

    i wlasnie dla tego chce sie dowiedziec aby byc na 100% pewnym czy to pracodawca
    ma mi przekazac ta legitymacje czy tez to moja dzialka

    na grupie spotkalem kilka opinii ze soba sprzecznych wiec nie wiem jak to do
    konca jest

    dziekuje za odpowiedzi
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-06-24 13:04:13
    Od: karol <h...@p...onet.pl>

    > i wlasnie dla tego chce sie dowiedziec aby byc na 100% pewnym czy to pracodawca
    > ma mi przekazac ta legitymacje czy tez to moja dzialka
    Kup w papierniczym za 2 zł pustą, wypełnij i poproś o pieczątkę.

    --
    pozdrawiam
    KA

  • 6. Data: 2005-06-24 13:19:23
    Od: karol <h...@p...onet.pl>

  • 7. Data: 2005-06-24 13:23:55
    Od: m...@i...pl

    > Kup w papierniczym za 2 zł pustą, wypełnij i poproś o pieczątkę.
    >

    > --
    > pozdrawiam
    > KA

    taaak... widzialem juz takie odpowiedzi, tylko ze w koncu ktos napisal, ze jest
    to druk scislego zarachowania wydawany w zus i... wiec jak jest?

  • 8. Data: 2005-06-24 15:17:56
    Od: Anna <a...@w...pl>

    m...@i...pl napisał(a):

    > taaak... widzialem juz takie odpowiedzi, tylko ze w koncu ktos napisal, ze jest
    > to druk scislego zarachowania wydawany w zus i... wiec jak jest?

    1. uzyskac informację kto zajumuje sie kadrami.
    2. jezeli jest to księgowa zadzwonić do niej i poprosić o wytyczne jak
    taką ksiazeczke załatwić, jeśli "księgową- kadrową" jest szef to męczyc
    go dalej

    pozdrawiam

    Ania

  • 9. Data: 2005-06-25 19:05:34
    Od: a&e <a...@w...op.pl>

    Michal, zadzwon do ZUSu i sie dopytaj
    wydaje mi sie ze w ZUSie za posrednictwem pracodawcy dadza Ci ksiazeczke
    (z tego co widze to tzw. maly pracodawca)
    a swoja droga leczyc sie mozesz okazujac tylko i wylacznie DRUK RMUA
    wazny 30 dni, wystawiany co miesiac przez pracowadce i potwierdzajacy
    odprowadzenie skladek do ZUSu

    --
    pozdrawiam
    Ewa (Kraków)

    www.republika.pl/ewa_pasinska

  • 10. Data: 2005-06-26 20:02:10
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,

    w firmie zatrudniającej co najmniej 20 pracowników legitymację
    ubezpieczeniową dla pracownika wydaje pracodawca, po wypełnieniu przez
    pracownika wniosku (na druku ZUS), konieczne zdjęcie.
    W firmie zatrudniającej do 19 pracowników legitymację ubezp. wydaje
    ZUS (właściwy dla pracodawcy) na podstawie wniosku pracownika (na
    druku ZUS), + zdjęcie, oraz pisma firmy (druki wydaje ZUS). Treść tego
    pisma to mniej więcej:

    Proszę o wydanie legitymacji ubezpieczeniowej pracowniczej (lub dla
    członków rodziny) dla pana(i) xy , ur. ...., zamieszkałego ....,
    zatrudnionego w ..........(nazwa i adres firmy + NIP) od dnia .......
    na stanowisku ........
    Firma ...... zatrudnia .... (liczba) pracowników.

    Pismo opatrzone datą sporządzania, pieczątką podłużną firmy, podpisem
    pracodawcy (lub osoby upoważnionej) z pieczątką podpisową.
    Najlepiej gdy pismo powyższe wraz z wnioskiem wypełnionym przez
    pracownika złoży w ZUS osobiście pracownik (dowód osobisty do wglądu),
    ale może to uczynić również pracodawca.

    Pozdrawiam

    wa